Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@02:29:15 GMT

آغاز ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در باغ‌های شهرضا

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۹۵۳۴

آغاز ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در باغ‌های شهرضا

علی رضایی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به مبارزه با مگس مدیترانه‌ای در باغات شهرضا، اظهار داشت: آفت مگس مدیترانه از سال ۱۳۹۷ در مناطق آلوده شهرضا مشاهده شده است که در سال جاری ردیابی این آفت به دو صورت مشاهده‌ای و نصب تله فرومون از اوایل اردیبهشت ماه در تعداد ۱۸ قطعه باغ آغاز و تا پایان برداشت محصولات ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تله‌ها به صورت ماهانه به منظور مشاهده آفت، رصد و شارژ هورمون «فرومون» قابل تعویض است.

مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرضا تاکید کرد: همچنین برای جلوگیری از گسترش آفت مگس مدیترانه‌ای، تنه درختان و کف باغات را محلول و سم پاشی می‌کنیم اما اگر محصولی آلوده به این آفت شده بود آن را جمع آوری کرده و می‌سوزانیم و در عمق ۵۰ سانتی متری خاک دفن می‌کنیم تا از انتشار آفت جلوگیری شود.

درختان هلو، انار، سیب، زردآلو و انجیر میزبان این آفت در شهرضا هستند

وی با بیان اینکه درختان هلو، انار، سیب، زردآلو و انجیر میزبان این آفت در شهرضا هستند، بیان داشت: این آفت به بیش از ۳۰۰ گونه از گیاهان حمله می‌کند و لهیدگی، پوسیدگی و ریزش شدید میوه را در پی دارد و می‌تواند محصول را به طور کامل از بین ببرد.

رضایی با توجه به مبارزه زمستانه با مگس مدیترانه‌ای، گفت: هر ساله در زمستان جهاد کشاورزی شهرضا به باغداران توصیه می‌کند تا منطقه سایه‌انداز درختان خود را به منظور از بین بردن شفیره آفت بیل بزنند.

راه‌های مباره با مگس مدیترانه ای

وی با اشاره به راه‌های مبارزه با این آفت، عنوان کرد: نصب کارت زرد، نصب تله فرومونی و محلول‌پاشی پروتئین «هیدرولیزات» به همراه سم برای کاهش جمعیت این آفت و شکار انبوه آن در باغ‌های میوه از جمله راه‌های مبارزه با این آفت است.

مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرضا، گفت: با توجه به یافته‌های تحقیقاتی مگس میوه مدیترانه‌ای به علت مقاومت بالایی که در مقابل شرایط آب و هوایی دارد در نقاط مختلف جهان گسترش پیدا کرده و نسبت به سایر مگس‌های میوه بالاترین خسارت اقتصادی را هرساله به کشاورزان وارد می‌کند.

کد خبر 5224666

منبع: مهر

کلیدواژه: علی رضایی کشاورزی باغات مگس مدیترانه ای انتخابات 1400 ویروس کرونا بوشهر چالش شایستگی کرمانشاه گرگان آمار کرونا شیراز واکسن کرونا خطبه های نماز جمعه سیدابراهیم رئیسی اردبیل مشارکت مردم در انتخابات اراک مگس مدیترانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۹۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مبارزه با آفت سن گندم در مزارع گرمسار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ ارقام غالب گندم‌های گرمسار ، سیوند ، طلایی و پارسی است
توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی در زمینه سمپاشی به موقع مزارع می‌تواند تخریب و خسارت آفت به مزارع موثر باشد.
سمپاشی مزارع گندم تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبه اهالی بخش ناغان از نابودی درختان بلوط بر اثر آفت برگ خوار
  • لزوم مبارزه با آفات مگس مدیترانه در باغات مازندران
  • مبارزه با سوسک خرما در ۷۰ هکتار از نخلستان‌ها
  • جهاد کشاورزی یزد درباره تنش گرمایی درختان پسته هشدار داد
  • آغاز مبارزه با آفت سن گندم در مزارع گرمسار
  • یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز می‌شود؛ تدارک یک میلیون رزمنده
  • صنعا: طی روزهای آینده شاهد اولین عملیات در دریای مدیترانه خواهیم بود
  • لزوم مبارزه تلفیقی با آفت سپردار توت سفید در باغات سیاه ریشه
  • یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد
  • یمن: عملیات ضدصهیونیستی در مدیترانه به زودی آغاز خواهد شد