Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-08@02:25:25 GMT

افزایش مدام حجم آسیب پذیری‌های فضای سایبر

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۹۵۵۴

افزایش مدام حجم آسیب پذیری‌های فضای سایبر

معاون سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به افزایش مدام حجم آسیب پذیری‌های فضای سایبر گفت: طرح پیشنهاد ارزیابی کیفی محصولات وارداتی حوزه امنیت به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارائه شد.

ابوالقاسم صادقی معاون امنیت سازمان فناوری اطلاعات ایران در مراسم آنلاین رونمایی از آزمایشگاه ارزیابی عملکردی و کیفی محصولات امنیت فضای مجازی که امروز سه شنبه برگزار شد، با اشاره به ارزیابی کیفی محصولات بومی حوزه امنیت تاکید کرد: در اجرای این پروژه نمی‌خواهیم با رویکرد الزام دستگاه‌ها به دریافت گواهی ارزیابی پیش برویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که هدف ما راهنمایی و مشاوره برای استفاده از محصولات دارای استاندارد است.

وی گفت: ۱۵ سال است که با فرهنگ الزام و اجبار در حوزه امنیت کار می‌کنیم و نتیجه آن است که حجم آسیب پذیری‌ها و آلودگی‌های فضای سایبر مدام در حال افزایش است. اما کاری که در این آزمایشگاه قصد داریم سنگ بنای آن را بگذاریم به جای زبان الزام، زبان راهنمایی و مشاوره خواهد بود.

صادقی با تاکید بر اینکه نقش محوری دولت حتماً نباید با زبان اجبار و الزام همراه باشد، خاطرنشان کرد: به طور جد با همکاری با مرکز افتای ریاست جمهوری به دنبال ارزیابی کیفی و عملکردی محصولات و تجهیزات وارداتی از منظر امنیتی نیز هستیم و پیشنهاد این طرح را به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارائه داده‌ایم./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۹۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه نگاری های ارتقای آبسرد به بخش انجام شده است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری شامگاه شنبه با حضور در بیست و سومین یادواره شهدای شهر آبسرد با اشاره به اینکه در حال ساماندهی اراضی هستیم که زمانی محل کشاورزی بوده اند و اکنون به باغ و ویلا تبدیل شده اند.

فخاری با اشاره به ارتقای آبسرد به بخش گفت: بخش شدن آبسرد در دستور کار است و نامه نگاری‌های لازم صورت گرفته و ما به این متوسل بودیم که انتخابات برگزار شود و پیگیری‌های لازم را کنیم که با توجه به اینکه حوزه سیاسی دولت نیز درگیر انتخابات است، پیگیری می‌کنیم و به حول و قوه الهی آبسرد تبدیل به بخش خواهد شد تا فرصتی برای رشد و توسعه منطقه باشد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت پذیری هر منطقه باید تابع نظام باشد افزود: تبدیل وضعیت حوزه شهری در دستور کار است که با یک تمهیداتی به شورای عالی شهرسازی ارجاع شده تا بخش‌های بالادستی و محدوده شمالی آبسرد که در حریم شهر آبسرد هست به محدوده شهری اضافه شود تا این قابلیتی که دارد قانونمند کند و تخلفاتی که در حوزه ساخت و ساز وجود دارد و صدور اسناد مالکیت را حل و فصل کند.

استاندار تهران عنوان کرد: با توجه به جمعیت پذیری منطقه آبسرد در حوزه زیرساختی نیز باید تقویت شود.

کد خبر 6096645

دیگر خبرها

  • ایستگاه قانون، گامی در راستای افزایش دانش حقوقی دانش‌آموزان
  • مایکروسافت نسبت به حمله «جریان کثیف» که اپ‌های اندرویدی را تحت تأثیر قرار می‌دهد هشدار داد
  • اگر بیش از حد به دیگران وابسته می شوید بخوانید
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • ارزیابی رسانه‌های عبری از وضعیت بد نتانیاهو/ خواب از چشم بی بی گرفته شده!
  • الزام واجدان شرایط شرکت در دور دوم انتخابات مجلس به مراجعه به شعب قبلی
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • بیش از ۱۴۰ هزار هکتار از مزارع خوزستان خسارت دید
  • هشدار به برگزار کنندگان لایوهای غیر اخلاقی در اینستاگرام | پلیس: ۱۷۶۵ پیج مجرمانه شناسایی شد
  • نامه نگاری های ارتقای آبسرد به بخش انجام شده است