Web Analytics Made Easy - Statcounter

«اسد قیصر» روز سه‌شنبه در اسلام‌آباد و همزمان با آغاز اجلاس عمومی روسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) به میزبانی مجلس پاکستان، طی مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: ایران و پاکستان به عنوان دو کشور بنیانگذار اکو نقش بسزایی برای اجماع منطقه‌ای و دستیابی به اهداف این سازمان ایفا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سیاستمدار ۵۱ ساله پاکستانی از حزب تحریک انصاف (حزب حاکم فعلی این کشور) با ابراز اطمینان از نگاه مشترک تهران و اسلام‌آباد برای افزایش تعاملات دوجانبه به ویژه مشارکت در مجامع منطقه‌ای و بین المللی، اظهار داشت: سازمان اکو یک جایگاه قوی و موثر برای کمک به افزایش تجارت دوجانبه با کشور همسایه ما ایران و هزمان توسعه مراودات مشترک با سایر اعضای سازمان همکاری اقتصادی است.

دستور کار دومین اجلاس روسای مجالس اکو

اسد قیصر درباره اهداف برگزاری دومین اجلاس عمومی روسای مجالس کشورهای عضو سازمان اکو گفت: دستور کار اصلی و مهم این برنامه دو روزه توسعه تجارت میان کشورهای حوزه اکو، تقویت ارتباطات منطقه‌ای، همکاری‌های پارلمانی و یافتن فرصت‌های جدید برای توسعه همکاری‌های مشترک خواهد بود. 

احیای قطار باری اکو میان استانبول-تهران-اسلام‌آباد بررسی می‌شود

رئیس مجلس ملی پاکستان طرح ریلی میان استانبول، تهران و اسلام‌آباد که به قطار باری اکو مشهور است، را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: تلاش خواهد شد تا از فرصت برگزاری اجلاس روسای مجالس اکو استفاده شده و آخرین تحولات مربوط به این طرح ریلی را بررسی کنیم.

وی ضمن تاکید بر تسریع اقدامات برای احیای قطار باری اکو، گفت: مصمم هستیم تا از ظرفیت‌های پارلمانی کشورهای اکو برای کمک به ازسرگیری تجارت از مسیرهای ریلی استفاده نماییم.

اسد قیصر افزود: قطار باری اکو یک تعهد قدیمی است و ما باید برای زنده کردن آن گام‌های عملی برداریم.

لزوم تقویت روابط مردمی و همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان

اسد قیصر روابط جمهوری اسلامی ایران و پاکستان را دیرینه و برادرانه توصیف کرد و خواستار هم افزایی دو کشور برای توسعه روابط مردمی به ویژه گسترش مناسبات اقتصادی و تجارت مشترک شد.

وی با یادآوری دیدارهای خود با همتای ایرانی‌اش طی دو سال اخیر، افزود: افزایش مراودات بازرگانی میان دو کشور گامی مهم در مسیر توسعه بیش از پیش روابط ایران و پاکستان تلقی می‌شود.

رئیس مجلس پاکستان اظهار داشت: پارلمان این کشور حامی قوی تقویت روابط دوجانبه با ایران، همکاری‌های اقتصادی و ترویج ارتباطات مردمی است.

مواضع نزدیک ایران و پاکستان در بحث مسائل منطقه

اسد قیصر گفت: هرچند دستور کار اصلی اجلاس روسای مجالس کشورهای اکو تقویت ارتباطات منطقه‌ای و تجارت است، اما مسائل مهمی همچون فلسطین را نیز از نزدیک پیگیری می‌کنیم.

وی نقش کشورهای منطقه اکو و دیگر کشورهای اسلامی برای کمک به حل مناقشات فلسطین و کشمیر را مهم برشمرد و از جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از مواضع منطقه‌ای پاکستان به ویژه در بحث مسائل شبه قاره قدردانی کرد.

رئیس مجلس ملی پاکستان گفت: طی تماس اخیر من با دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، بر مواضع نزدیک دو کشور برای حل مسائل منطقه‌ای به ویژه تلاش دو کشور همسایه برای دفاع از حقوق مردم فلسطین تاکید شد.

پاکستان از تلاش ایران و عربستان برای تنش‌زدایی خرسند است

رئیس مجلس پاکستان در خصوص سفرهای اخیر نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور به عربستان و عراق همزمان با گزارش‌هایی مبنی بر گام‌های تهران و ریاض برای تنش‌زدایی، گفت: ما از این‌ پیشرفت خرسندیم و آرزوی بهبود روابط میان ایران و عربستان به عنوان دو کشور دوست و برادر پاکستان داریم.

وی اظهار داشت: متاسفانه جهان اسلام با دغدغه‌های متعددی روبرو است و از طرفی هرگونه تداوم اختلاف و سوء تفاهم میان کشورهای اسلامی مسیر رفع کدورت‌ها را به بن بست می‌کشاند.

اسد قیصر تاکید کرد: ما امیدواریم روند تفاهم و درک متقابل میان تهران و ریاض برای پرداختن به ملاحظات و هموار کردن مسیر بهبود روابط ادامه پیدا کند.

برچسب‌ها دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پاکستان پارلمان سازمان اکو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پاکستان دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پاکستان پارلمان سازمان اکو اخبار کنکور ایران و پاکستان اسلامی ایران روسای مجالس اسلام آباد رئیس مجلس اسد قیصر منطقه ای دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۹۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم

رهبر حزب «جمعیت علمای اسلام» در پاکستان مدعی شد: برای این که جهت بهبود روابط پاکستان و حکومت طالبان تلاش کرده‌ام اکنون توسط دولت مجازات می‌شوم. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «مولانا فضل‌الرحمان» رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان گفت پیش از این برای بهبود روابط افغانستان و پاکستان تلاش کردم به همین دلیل دولت اسلام‌آباد به دنبال مجازات من است.

وی در یک گردهمایی در شهر «کراچی» اظهار داشت «ما به دلیل تلاش برای بهبود روابط میان پاکستان و افغانستان مجازات می‌شویم».

این اظهارات در حالی است که حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان در انتخابات 8 فوریه 2024 میلادی در این کشور نتوانست رأی قابل توجهی به دست آورد.

فضل الرحمان این انتخابات را پر تقلب خواند و خواستار برگزاری مجدد آن شده است.

روزنامه پاکستانی: فضل الرحمان در افغانستان با سران گروه‌های مخالف دولت اسلام‌آباد دیدار کرده است«فضل الرحمان»: پاکستان هرگز تسلیم عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نمی‌شودفضل الرحمان: نمایندگان احزاب اپوزیسیون در پارلمان پاکستان آماده استعفا هستند

رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان در این گردهمایی همچنین سیاست اسلام‌آباد در قبال فلسطین و رژین اسرائیل را مورد انتقاد قرار داد.

مولانا فضل الرحمان پیش از این نیز مدعی شده بود حزبش به دلیل تقویت روابط با حکومت افغانستان و محکومیت جنایات رژیم اسرائیل در انتخابات این کشور شکست خورده است.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • اقدامات رژیم صهیونیستی امنیت کل منطقه را به خطر انداخته است
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد
  • حوضه خلیج فارس یکی از آلوده‌ترین پهنه‌های آبی در جهان است/ اولویت دیپلماسی زیست‌محیطی خلیج فارس
  • توافق مهم ایران و عربستان انجام شد | جلسه مشترک عبداللهیان و بن فرحان
  • رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • رژیم اسراییل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم