Web Analytics Made Easy - Statcounter

برغم اینکه قرار است تمام محدودیت‌های کرونایی در بریتانیا تا سه هفته دیگر لغو شود، احتمال شیوع موج سوم همه‌گیری کرونا ناشی از گسترش ابتلا به گونه جهش‌یافته هندی ویروس، نگرانی‌ها را در این کشور دوچندان کرده است.

شماری از کارشناسان و پژوهشگران می‌گویند موج سوم بیماری کویید پیشاپیش آغاز شده است: با وجود آنکه شمار موارد جدید ابتلا همچنان پایین است، در شش روز گذشته، آمار بیماران جدید کووید همواره بالای ۳هزار نفر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناظم زهاوی، معاون راهبرد واکسیناسیون دولت بوریس جانسون می‌گوید با وجود کمبود داده‌ها، به نظر می‌رسد گونه جهش‌یافته هندی، دست‌کم در برخی مناطق، از گونه انگلیسی پیش گرفته است.

آقای زهاوی می‌گوید واکسیناسیون، درباره افرادی که دو دوز را دریافت کرده اند، در برابر شیوع گونه هندی موثرتر بوده و به همین دلیل باید کارزار مایه‌کوبی را تقویت و تسریع کرد.

بریتانیا یکی از موفق‌ترین کشورها در امر واکسیناسیون علیه بیماری کووید-۱۹ به شمار می‌رود.

آغاز واکسیناسیون همگانی در فرانسه

فرانسه، یکی از بزرگ‌ترین قربانیان ویروس کرونا در اروپا و جهان از روز دوشنبه کارزار واکسیناسیون همگانی بزرگ‌سالان را آغاز کرد. این کمپین در حالی آغاز می‌شود که هنوز بسیاری از شهروندان این کشور، با بدبینی نسبت به واکسن از دریافت رایگان آن خودداری می‌کنند.

شهروندان فرانسوی برای دریافت واکسن باید به سایت‌ها و اپلیکیشین‌های پزشکی و درمانی دولتی مراجعه کنند و با ثبت مشخصات، از یکی از مراکز عمومی، وقت بگیرند./ یورونیوز

موج سوم کرونا در راه کشورهایی که برنامه واکسیناسیون را اجرا کردند   آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید        

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: موج سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۰۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • تداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • آغاز مجدد ثبت نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی در خوزستان
  • آغاز مجدد ثبت‌نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آغاز ارزیابی جهش تحصیلی ابتدایی از ۱۵ اردیبهشت ماه