Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: اگر دستگاهی برای احقاق حقوق خانواده شهیدان و ایثاگران ترک فعلی انجام داده باشد، این ترک فعل را به صورت ویژه پیگیری می‌کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت‌الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی عصر امروز در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه مشترک همکاری بین دادگستری و پارک علم‌ و فناوری استان که در سالن جلسات این پارک برگزار شد، اظهار داشت: دادگستری قزوین برای توسعه اشتغال پایدار با شرکت‌های دانش‌ بنیان همکاری می‌کند و در همین رابطه هم تفاهم‌نامه همکاری با پارک علم و فناوری قزوین امضا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: هم‌‌افزایی برای توسعه واحدهای فناور و اجرای پروژه‌های فناوری‌محور در کنار ساماندهی صنایع خلاق و وابسته به شرکت‌های دانش‌بنیان به ویژه در حوزه قضائی و حقوقی از جمله اهداف مهم انعقاد تفاهم‌نامه یادشده است.

قدرتی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور استان از مشکلات عدید‌ه‌ حقوقی در استان قزوین رنج می‌برند، ادامه داد: در همین رابطه یکی از شعبات طلایه‌داران صلح و سازش را را در پارک علم و فناوری ایجاد کردیم تا در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان پرونده ورودی به دادگستری و دادگاه‌های استان قزوین کاهش بیابد و در ضمن نخبگان این شرکت‌ها ما را در ترویج فرهنگ صلح و سازش یاری کنند.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با بنیاد شهید

رئیس دادگستری استان قزوین در ادامه از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خبر داد و گفت:‌ با توجه به اینکه وصیت‌نامه شهدا از ابعاد عمیق اخلاقی و پندآموزی برخوردار است، در همین راستا دادگستری نسبت به انتشار وسیع وصیت‌نامه‌ها برای تحول‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی تلاش خواهد کرد.

قدرتی افزود: با توجه به اینکه وصیت‌نامه‌های شهدا مهمترین سندهای باقی‌مانده از دوران دفاع مقدس محسوب می‌شوند، به همین خاطر بنیاد شهید باید هر هفته یکی از وصیت‌نامه‌های شهدا را برای مدیران و کارمندان دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان قزوین ارسال کند؛ تا مسئولان ما از طریق خواندن این وصیت‌نامه‌ها برای تلاش جهادی خود انگیزه معنوی پیدا کنند.

وی با اشاره به وجود 45 هزار خانواده شهید، ایثارگر و جانباز در استان قزوین تصریح کرد: اگر دستگاهی برای احقاق حقوق خانواده شهیدان و ایثاگران ترک فعلی انجام داده باشد، این ترک فعل را به صورت ویژه پیگیری می‌کنیم.

قدرتی کاهش آسیب‌های اجتماعی، توسعه صلح و سازش و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را جزو اهداف اصلی سند تحول قضائی دانست و گفت: بنابراین انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی در چارچوب تحقق این اهداف دنبال خواهد شد و به همین خاطر مسئولان قضایی استان موظف هستند که در قالب اجرای چنین تفاهم‌نامه‌های برای اجرای مواد و مفاد سند تحول قضایی بکوشند.

نامه نمایندگان مجلس به روحانی درباره ترک فعل زنگنهعباس آخوندی دو پرونده قضایی دارد؛ یکی مرتبط با مربوطین او و دیگری مربوط به ترک فعل در دوران وزارت راهپرونده زمین خواری و درگیری‌ در "کهمان سلسله"؛ از ترک فعل مدیران تا بازداشت اطرافیان نماینده مجلس

نقش مهم دستگاه قضا در توسعه پارک علم و فناوری قزوین

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین هم در این نشست با اشاره به نقش بی‌بدیل قوه قضائیه در کاهش مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: با توجه به لزوم تخصیص فضای بیشتری به پارک علم و فناوری قزوین و وجود معارضان مختلف برای توسعه این پارک دستگاه قضا در این حوزه می‌تواند کمک زیادی به پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان کند.

مصطفی مافی ادامه داد: در هر حال بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان برای حضور استیجاری در پارک علم و فناوری در نوبت هستند و اگر این پارک توسعه یابد و فضاهای تازه‌ای به آن اختصاص یابد، اقتصاد دانش‌بنیان در استان قزوین تقویت شده و توسعه خواهد یافت. 

انتهای پیام/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان استانداری قزوین قوه قضائیه شهید شرکت های دانش بنیان استانداری قزوین قوه قضائیه شهید شرکت های دانش بنیان انعقاد تفاهم نامه پارک علم و فناوری خانواده شهید وصیت نامه ها استان قزوین ترک فعل شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۰۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح اله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور امروز در رویداد گرامیداشت روز جهانی مالکیت فکری با عنوان «دیدار پایدار» که در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، گفت: مالکیت فکری در خلق ارزش و مزیت رقابتی نقش اساسی دارد.

وی گفت: اگر خواهان احداث بنای اقتصاد دانش‌بنیان در کشور هستیم، باید مالکیت فکری را به عنوان ستون اصلی این بنا در نظر بگیریم.

 وی در ادامه تصریح کرد: ارزش ذاتی اقتصاد دانش‌بنیان، در تبدیل علم و فناوری به دارایی‌های فکری نهفته است. این دارایی‌ها، که شامل اختراعات، طرح‌های صنعتی، علائم تجاری و ... می‌شوند، هویت و اعتبار یک شرکت دانش‌بنیان را شکل می‌دهند.

معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد ارزش بازار ۱۰۰ شرکت بزرگ دنیا ریشه در دارایی‌های نامشهود آنها دارد، خاطرنشان کرد: ما در ایران در حوزه مالکیت فکری با چالش‌های متعددی روبرو هستیم و باید با شتابی فزاینده برای رفع این موانع تلاش کنیم.

دهقانی از برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک با سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) در ایران خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با کسب تجارب بین‌المللی در این زمینه، شاهد ارتقای جایگاه مالکیت فکری در کشور باشیم.

وی در پایان سخنان خود با تأکید بر اهمیت ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: امیدواریم با عزم راسخ معاونت علمی و فناوری در این زمینه، شاهد استقرار یک نظام کارآمد برای ارزیابی و اعتباردهی این دارایی‌ها باشیم.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • فروش دانش‌ بنیان‌ها طی سال گذشته به ۵۳۰ هزار میلیارد تومان رسید
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • رئیس کل دادگستری قزوین منصوب شد