Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه دولت جای رانت خواران و پارتی بازی نیست، گفت: برای گره گشایی از مشکلات مردم، دولت تولید و فعالیت تشکیل می‌دهم.

به گزارش خبرگزاری شبستان،‌حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای گره گشایی از مشکلات مردم، دولت تولید و فعالیت تشکیل می‌دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت ما دولت خدمتگزار است و جای رانت خواران و پارتی بازی نیست.

 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: چرا مشکل اقتصادی این گونه مردم را رنج می‌دهد، چرا وضعیت این دولت این گونه مردم را رنج می‌دهد، من به نظرم می‌رسد که در این عرصه می‌توانیم ما و مردم عزیزمان در کنار یکدیگر به یک گام‌های ماندگاری برسیم که بتوانیم هم وضع مردم را در این تاریخ و هم فرزندان شما و آیندگان را انشاء الله در آتی به سعادت برساند.

 

وی گفت: ما می‌توانستیم خیلی بهتر از این پیش برویم همین طور که شما را رنج می‌دهد وقتی به استان‌ها سفر می‌کنم به خانه و کاشانه شما سفر می‌کنم، به کارخانه‌ها سر می‌زنم، با جوان‌ها می‌شینم و صحبت می‌کنم، من وارد یک استان که می‌شوم اولین نشست من با کارآفرینان است. اولین جایی که بازدید می‌کنم قبل از دادگستری از کارخانه‌ها و کارگاه‌ها را بازدید می‌کنم چرا باید این میزان از ظرفیت کارخانه‌های تولیدی ما تعطیل باشد؟

 

وی گفت: چرا باید ۴۰ درصد از ظرفیت تولیدی ما معطل بماند. ۷۰ درصد از ظرفیت حوزه‌های اقتصادی کشور در حوزه‌های مختلف می‌تواند امروز اشتغال ایجاد کند.

 

نامزد ریاست جمهوری افزود: این عزیز ما که به بنده می‌گوید آقا من نمی‌خواهم به صورت امدادی کمک کنید، به فرزندان من کمک کنید، اگر می‌دیدم که این کار را نمی‌شود انجام داد، می‌گفتم نمی‌شود، اما وقتی می‌بینم امکان دارد و ما وقتی وارد شدیم و دیدیم کارخانه‌هایی که ۵ یا ۶ سال تعطیل شده و با یک اقدام خیلی ابتدایی و یک نشست ساده اداری و هماهنگی مسئولان کار راه می‌افتد و با یک زمان بندی کار راه افتاده است کارگرانی که در واقع از آن کارخانه اخراج شده بودند دوباره برگشته اند و کارخانه چرخ‌های تولیدش راه افتاده است چرا اقدام نکنیم.

 

کشور مدیریت جهادی می‌خواهد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من خودم را متعهد و مسئول می‌دانم که در این میدان وارد شوم. اگر توانی دارم، توانم مربوط به این نظام است، تعهد مردم است، اگر که آبرویی دارم مربوط به این کشور است. آبروی من مربوط به جوان‌های این ملت است من اصلا هویتم هویتی است که از مردم شکل گرفته است، هویتی است که با رزمندگان شکل گرفته است، با حرکت جهادی در این کشور شکل گرفته است، من چگونه از درد مردم، دردم نیاید؟

 

وی گفت: اگر کسی از درد مردم امروز دردش نیاید معلوم است که باید در خودش تردید بکند که چطور از درد مردم دردش نیامده است؟ ننشستم در اتاقم به عنوان یک اداری، بله من مسئول یک قوه مهم کشور هستم.

 

رییسی افزود: یک مسئول باید دردش بگیرد با درد مردم، احساس مسئولیت بکند و گره مردم را حل کند و این توانایی در کشور ما هست، اگر ظرفیت نمی‌بود من عرض نمی‌کردم، آن‌هایی که عدد و رقم را خوب می‌فهمند می‌دانند که کشور امکان بالندگی و پیشرفت کاملا برایش وجود دارد، این یک شعار نیست، عزم و اراده جدی می‌خواهد یک مدیریت جهادی می‌خواهد و همکاری آحاد مردم را می‌خواهد. همه گروه ها، جریان‌ها و خط و سیاسی بازی باید کنار برود، بیایید برای خدا همه در میدان کمک کنیم در مدت کوتاه انشاء الله وضعیت کشور متحول می‌شود. ببینید ما علاوه بر کارنامه‌ای که وجود دارد معتقدیم باید کسی که در این کسوت ظاهر می‌شود حتما برنامه داشته باشد.

 

نامزد ریاست جمهوری گفت: مردم عزیز بدانند من عرض می‌کنم که امروز شرایط و وضعیت در زندگی مردم سه نکته و محور اساسی است که ما برایش برنامه را دنبال می‌کنیم نمی‌خواهم بگویم فقط همین این سه محور است بلکه این سه محور سه محور اساسی هستند.

 

وی افزود: یک مسئله سفره و معیشت مردم است دوم مسئله کسب و کار مردم و سوم مسئله دولت است، دولت توانمند، جهادی، بااقتدار و با آگاهی و مردمی می‌تواند هم مشکل معیشت را دنبال و حل کند و هم مشکل کار و اشتغال را.

 

کشور با متلک گویی اداره نمی‌شود

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آنچه ما در دستگاه قضایی انجام دادیم و عمل کردیم متن خاص انقلاب است و این انقلاب فساد ناپذیر است. ۴۰ سال از انقلاب گذشته و خیلی از آن حرف‌هایی که در وصیت نامه شهدا نوشته شده؛ عمل نشده است.

 

وی گفت: امروز خانواده شهدا پیش روی ما هستند و روزی در حرم امام رضا (ع) یکی از خانواده‌های شهدا به ما مراجعه کرد و خواستشان این بود که یکی از چهار بچه آن‌ها سر کار برود.

 

حجت الاسلام رئیسی افزود: امروز برخی می‌خواهند با متلک گفتن کار را پیش ببرند و مسأله کشور با این حرف‌ها حل نمی‌شود، کسانی که متلک گفتند؛ وضعیت و شرایط پیش رو را که می‌بینید ساختند.

 

وی در خصوص مبارزه با فساد در دستگاه قضایی گفت: ما در دستگاه قضایی کار خاص و ویژه‌ای نکردیم و مبارزه با فساد؛ اصل انقلاب است و در انقلاب باید قضای اسلامی اتفاق بیفتد.

 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: آقایان در جلسه سه قوه گفتند می‌خواهید چه کار کنید؛ می‌گویید مبارزه با فساد، به نظر ما هر پرونده‌ای که شائبه فساد دارد باید رسیدگی شود و متأسفانه خیلی‌ها در این زمینه فقط حرف زدند، یکی گفت آقازاده دیگری گفت ۲۰ میلیارد پول را بردند یکی دیگر گفت دکل چه شد؟ دولتی دولت قبل را مقصر دانست، نماینده‌ها به نماینده‌های بعدی و در این شرایط دشمن هم در این قصه دمید و گفت ببینید که همه فاسد هستند.

 

حجت الاسلام رئیسی گفت: هر آن چه که دغدغه مردم هست باید رسیدگی شود و باید شفاف بگوییم؛ اگر کسی حرفی داشت باید با مستندات بگوید. من در این میدان یک سرباز و طلبه هستم و اگر در مردم ذره‌ای شناخته شده ام به خاطر این است که وابسته به انقلاب، شهدا و حضرت آقا هستم.

 

مبارزه با فقر و فساد از اولویت‌های دولت من است

حجت الااسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی گفت: انگیزه بنده برای حضور در عرصه انتخابات خدمت به مردم عزیز و حل مشکلات، ناامیدی ها، کاستی‌ها و مسائل معیشتی و اقتصادی به خصوص بی عدالتی‌ها و فساد است. در قوه قضائیه وظیفه برخورد با مفاسد را به عهده داریم پرونده‌هایی که رسیدگی می‌شود همانطور که ملاحظه می‌کنید رسیدگی‌ها به اطلاع شما می‌رسد و این موضوع حتمی است که باید با کسی که فساد می‌کند برخورد می‌شود، اما سوال این است که ریشه‌های این فساد کجاست هر روز که یک پرونده تولید می‌شود آیا می‌شود ریشه‌های این فساد را خشکاند.

 

رئیسی ادامه داد: باید ریشه فساد در مجموعه اداری کشور خشکانده شود انگیزه بنده برای حضور در عرصه انتخابات خواست مردم عزیز و گروه‌های مختلف جامعه است بنده سرباز این نظام و کشور هستم و یک خدمتگذار برای مردم احساس من این است که لبیک گفتن و پاسخ مثبت دادن به خاص شما مردم امروز یک وظیفه برای من به عنوان یک خدمتگذار و نوکر مردم است نمی‌توانم درد و رنج مردم را ببینم و نمی‌توانم این وضعیت نابسامان را ببینم بنابراین اگر نمی‌شد کاری کرد قدم به این عرصه نمی‌گذاشتم.

 

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: با توجه به شناختی که از مسائل کشور دارم و راهکار‌های حل مشکلات را می‌دانم فکر می‌کنم بسیاری از این مشکلات و مسائل می‌تواند وجود نداشته باشد مبارزه با فقر، فساد و تبعیض را به عنوان یکی از وظایف مهم می‌دانم.

 

رئیسی گفت: این مهم را می‌توان در قوه مجریه انجام داد و در قوه مجریه برخورد با فساد، تبعیض و با بی عدالتی‌ها ریشه کن کردن فقر با امکانات بسیاری که در کشور وجود دارد امکان پذیر است. می‌توانیم با کمک همدیگر یعنی جوان‌ها، مردم و فرهیختگان وضعیت کشور را متفاوت کرد می‌توانیم تغییر ایجاد کنیم.

 

سنگ بنای جامعه باید اجرای عدالت باشد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: سخن از بگومگو‌های سیاسی نیست بلکه سخن از عزم و اراده ملی است که شما مردم نشان دادید هر جا اراده ملی داشتید توانستید بسیاری از گره‌ها را باز کنید. در این جا سخن از اصحاب سیاسی و بگو مگو‌های سیاسی نیست سخن از عزم و اراده ملی است که شما مردم نشان دادید هر جا اراده ملی داشتید و خدمت گزاری مثل بنده در خدمت شما بوده توانستیم بسیاری از گره‌ها را باز کنیم ما بسیار توانمندیم وقتی نگاه می‌کنیم به مسایل اقتصادی، اجتماعی و مسایل فرهنگی می‌بینیم همه این‌ها با کمک شما مردم قابل حل است.

 

وی گفت: در ایام رحلت امام بزرگوار هستیم قرار بود در جامعه‌ای که ما زندگی می‌کنیم سنگ زیربنایش عقلانیت و اخلاق و معنویت و محوری‌ترین نکته اجرای عدالت باشد. اجرای عدالت خواست همه مردم و تاکید قانون اساسی است، ما هر گونه بی عدالتی را در هر کجا توسط هر شخصی به هر شکلی در لایه‌های مختلف اجتماعی امری بسیار مذموم می‌دانیم.

 

نامزد ریاست جمهوری گفت: برای جامعه و پیشرفت خودمان حتما می‌تواند در بستر گام دوم این تحول ایجاد شود. این تحول به دست توانای شما مردم و با خدمت گزاران افرادی که برای شما روشن است، مصمم هستند در این رابطه تغییر جدی و اتفاق جدی بیافتد و وضع زندگی مردم متفاوت بشود، لبخند بر لبان جوان عزیز ما بنشیند.

 

رییسی گفت: سفره خانواده‌ها باید وضعیتش متفاوت شود و ارزش پول ملی بالا برود، قدرت و توان ملی در تولید برای مردم ایجاد شعف و نشاط بکند، دولت من دولت دلالی و رانت خواری و پارتی بازی نخواهد بود، دولت، دولت تولید خواهد بود.

 

وی افزود: دولت فعالیت برای گره گشایی از زندگی مردم خواهد بود و در یک کلمه دولت مردمی خواهد بود برای ایجاد ایرانی قوی، ما در عرصه‌هایی که با اراده حضور پیدا کردیم امتحان خوبی پس دادیم در عرصه‌هایی که عزیزان مان در جای جای این کشور کار کردند در حوزه علم و تکنولوژی در بخش‌های مختلف و در حوزه‌های دانش بنیان کار‌های بسیار ارزشمندی انجام شده است. هر جا با قدرت وارد شدیم عرصه موفقیت ما بوده است در عرصه‌های مختلف مشکلات جدی داریم.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ آیت الله ابراهیم رییسی حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی رییسی انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری برای گره گشایی اجرای عدالت کارخانه ها دولت تولید مردم عزیز اراده ملی شما مردم درد مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۱۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است

مریم فکری: در حالی یک روز از سال که البته امروز است، روز کارگر نام‌گذاری شده که سال‌هاست وضعیت درآمد این جمعیت محل مناقشه بوده و عمده بهانه در سرکوب حداقل دستمزد کارگری، افزایش نرخ تورم عنوان می‌شود. در حال حاضر فشارهای مضاعف تورم بالای ۴۰ درصدی و وجود انتظارات تورمی نسبت به آینده در خصوص دست آورده‌های دولت در مهار تورم با توجه به عدم تحقق وعده‌ها و تجارب سیاست‌های دولت در کنترل و مهار تورم، آینده مبهمی برای جبران کاهش قدرت خرید کارگران برای سال‌های آینده در ذهن کارگران و دیگر حقوق بگیران ثابت به وجود آورده است.

در این شرایط، روش و سیستم تعیین دستمزد در شورای عالی کار در پایان سال ۱۴۰۲، عاملی شد که بیشترین گلایه برای کارگران بماند؛ به طوری که دستمزد ۱۴۰۳ کارگران بدون امضای نمایندگان کارگری مصوب شد و یک ضلع شورای عالی کار، از رقم تعیین شده که ۳۵ درصد بود، اقناع نشد.

بر همین اساس، شنیده‌ها حاکی از آن است که دادخواست ابطال دستمزد را به دیوان عدالت اداری تحویل داده شده است؛ اگرچه نمایندگان کارگری شورای عالی کار بعید می‌دانند که مصوبه مزد ۱۴۰۳ ابطال شود.

مصوبه مزد ۱۴۰۳ میان جامعه کارگری مشروعیت ندارد

در همین رابطه علی‌رضا میرغفاری، نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین می‌گوید: مطابق با ۱۶۷ قانون کار که به ترکیب اعضای شورای عالی کار صراحتا اشاره کرده، مصوبه با اکثریت آرا ضمانت اجرایی پیدا می‌کند.

وی می‌افزاید: از آن‌جایی که تعداد اعضای گروه دولت ۴ نفر و کارفرمایی ۳ نفر هستند، مصوبه حتی بدون امضای گروه کارگری لازم‌الاجرا می‌شود، ولی به دلیل این‌که کارگران به عنوان بخش بزرگی از جامعه که سنوات گذشته هم روی بحث مزدی اعتراض‌های مختلفی داشتند و امسال هم مزد را امضا نکردند، مزد امسال اساسا مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است.

نماینده کارگران تصریح می‌کند: ولی از لحاظ قانونی و ساختار فعلی شورای عالی کار، مصوبه ضمانت‌اجرایی دارد.

میرغفاری در پاسخ به این سوال خبرآنلاین که با توجه به این گفته شما، احتمال ابطال مزد ۱۴۰۳ کم است؟ می‌گوید: من خیلی بعید می‌دانم، مگر این‌که دیوان عدالت اداری به ماهیت مصوبه ورود کند؛ نه از لحاظ ساختار و عدم امضای گروه کارگری.

وی می‌افزاید: حداقل دستمزد مطابق با ماده ۴۱ قانون کار دو شرط دارد؛ یکی این‌که افزایش حداقل دستمزد مطابق با نرخ تورم باشد و دوم این‌که نیازهای یک خانواده که ابعاد آن را مراجع رسمی اعلام می‌کنند را تامین کند. حالا اگر از لحاظ ماهیت مصوبه ورود کنند، احتمال باطل شدن مصوبه شورای عالی کار وجود دارد؛ ولی اگر بخوانند از لحاظ ساختاری ورود کنند، مصوبه لازم‌الاجرا است.

بیشتر بخوانید: احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد/ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟

مزد ۱۴۰۳ چقدر از تورم عقب است؟

نماینده کارگران در شورای عالی کار در ادامه در پاسخ به این پرسش که مزد ۱۴۰۳ چقدر از تورم عقب است؟ می‌گوید: تورم اعلامی امسال، یعنی تورم منتهی به بهمن‌ماه که مرکز آمار اعلام کرده، ۴۲.۵ درصد و حداقل دستمزد تعیین شده، ۳۵ درصد بوده است. از طرف دیگر، سبد معیشت فاصله زیادی با رقم دستمزد دارد.

میرغفاری می‌افزاید: در حال حاضر با افزایش دستمزد برابر با تورم، نه متناسب با تورم، هم این عقب‌افتادگی جبران نخواهد شد.

وی تصریح می‌کند: طبق محاسبات ما در اسفندماه هزینه سبد معیشت برای یک خانواده با بعد ۳.۳ نفر ۲۱ میلیون و ۶۶۸ هزار تومان بوده است و با وجود این‌که صراحت قانونی داریم و ماده ۴۱ صراحتا اشاره می‌کند که باید سبد معیشت و نیازهای خانوار تامین شود که نشده، بنابراین اختلاف مزدی به‌گونه‌ای است که در مقابل نرخ تورم، کفاف نمی‌دهد.

فرمول تعیین حقوق تغییر می‌کند؟

نماینده کارگران در شورای عالی کار در واکنش به خبر وزیر کار درباره این‌که تعیین دستمزد به مجلس سپرده شود نیز می‌گوید: دولت با شعار مردمی وارد کارزار شده و مسوولیت قوه‌مجریه را برعهده گرفته که این تصمیم، صراحتا شعار دولت را نقض می‌کند.

میرغفاری تاکید می‌کند: کارگران به عنوان بزرگ‌ترین طبقه اجتماعی کشور، در کمترین نهاد و ساختاری حق رای و اظهارنظر دارند. یکی از کوچک‌ترین جاهایی هم که می‌توانند روی آن اعمال نظر کنند، شورای عالی کار است که یکی از وظایف شورای، تعیین حداقل دستمزد جامعه کارگری است.

وی تصریح می‌کند: حالا اگر دولت و یا خاصه، وزیر کار و برخی از دیگر وزرای دولت این عزم را دارند که این کمترین صدا و اظهارنظر را هم از مردم بگیرند که خب بحث جداگانه‌ای است و اساسا با مشارکت مردم برای آینده و تصمیمات خودشان، مخالفت می‌کنند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901349

دیگر خبرها

  • اجرای طرح نور باید مستمر و اثربخش باشد
  • خود را مکلف به دفاع از حقوق عامه کسانی می‌دانیم که زبان شکایت ندارند
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • تشکیل سه پرونده برای بررسی امکان ابطال مصوبه حقوق و دستمزد کارگری ۱۴۰۳ / تبدیل حکم اعدام بابک زنجانی به ۲۰ سال حبس
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه
  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟
  • نقش حیاتی تولید در گره گشایی مشکلات جامعه