Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا صابونچی روز سه‌شنبه در آیین اختتامیه مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی رفتینگ در شهرستان سامان افزود: تلاش خواهد شد با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و متولیان ورزشی، چهارمحال و بختیاری به یکی از پایگاه‌های مهم قهرمانی قایقرانی در جهان تبدیل شود.

وی در ادامه افزود: در ۲ سال گذشته بیش از ۲۰ اساسنامه در بخش‌های مختلف فدراسیون قایقرانی تدوین شده است که آیین‌نامه مربوط به باشگاه و باشگاه‌داری در این رشته یکی از مهمترین آن‌ها به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صابونچی با بیان اینکه این آیین‌نامه در کمیسیون ماده پنج وزارت ورزش و جوانان به تصویب رسیده است، تصریح کرد: آیین‌نامه باشگاه‌داری قایقرانی که هشت رشته مختلف را در بر می‌گیرد حدود هفت ماه قبل برای تمامی استان‌ها ارسال شده است.

دبیر فدراسیون قایقرانی افزود: در نخستین قدم برای ساماندهی رشته قایقرانی باید به سمت باشگاه‌داری پیش رفت تا پس از آن با وزارت نیرو برای استفاده از رودخانه‌ها، آب‌های روان و ذخایر سدها وارد مذاکره و گفت‌وگو شد.

وی اظهار داشت: فدراسیون پیش از این تفاهم‌نامه‌ای را با شورای ورزش وزارت نیرو برای استفاده از سدها و رودخانه‌ها منعقد کرده است و ادارات و هیات‌های شهرستانی می‌توانند بر مبنای این تفاهم‌نامه با آب منطقه‌ای و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط گفت‌وگو کنند.

ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری در رشته رفتینگ توان جذب سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی را دارد

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین طول رودخانه‌های این استان را سه هزار کیلومتر اعلام کرد و گفت: در نزدیک به ۶۰۰ کیلومتر از طول این رودخانه‌ها امکان برگزاری برنامه‌های قایقرانی به ویژه رفتینگ وجود دارد و این ظرفیتی است که چهارمحال و بختیاری را به قطب این رشته ورزشی تبدیل می‌کند.

حمید کریمی افزود: ۲ رودخانه زاینده‌رود و ارمند با داشتن مناظر طبیعی بکر علاوه بر ایجاد جاذبه گردشگری ورزشی می‌توانند به دلیل متصل کردن چهارمحال و بختیاری به استان‌های اصفهان و خوزستان یک قطب رفتینگ در کشور را تشکیل دهند.

وی با اشاره به اینکه در سه سال گذشته ۲۳ نشست برای پیگیری موضوع رفتینگ در استانداری چهارمحال و بختیاری برگزار شده است، تصریح کرد: در حال حاضر رفتینگ در این استان به عنوان یک صنعت درآمدزا شناخته شده است و دیگر صحبتی از تعطیلی آن نیست و اگر موردی مطرح و پیگیری می‌شود در راستای ماندن و اصلاح شیوه‌های اجرای آن است و این یک موفقیت مهم برای ورزش استان به شمار می‌رود.

کریمی گردش مالی رفتینگ در چهارمحال و بختیاری را در سال ۹۸ بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال بیان کرد و گفت: با وجود آنکه حدود ۱۵۰ میلیارد ریال از این مبلغ مربوط به خارج از چهارمحال و بختیاری و مربوط به فعالان گردشگری دیگر استان‌هاست و تنها پنج میلیارد ریال آن عاید استان شده است اما این موضوع نشان می‌دهد که رفتینگ دیگر از جنبه ورزش صرف خارج شده و به عنوان یک صنعت باید به آن نگاه کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری افزود: فدراسیون قایقرانی باید با دقت بالا برای تدوین اساس‌نامه این رشته ورزشی اقدام کند و مدیریت این استان آماده است، تجربه‌های خود را در زمینه تهیه اساسنامه، تشکیل اتحادیه و خودکنترلی بخش خصوصی در اختیار فدراسیون قرار دهد.

کریمی تصریح کرد: امروز رفتینگ به شناسنامه ورزشی چهارمحال و بختیاری تبدیل شده است و برای بقای آن باید هم به رعایت موازین تعیین شده توجه نمود و هم با مطالبه گری از وزارت ورزش و جوانان برای تثبیت جایگاه آن تلاش کرد.

وی یادآور شد: با توجه با مواد قانونی، ادارات کل تنها در مواردی که مالکیت داشته باشند می‌توانند برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی هزینه کنند و از آنجایی که اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری توان خرید زمین و ملک برای ایجاد فضای مناسب رشته ورزشی رفتینگ را ندارد لازم است فدراسیون برای بازنگری در این قانون از طریق مجلس شورای اسلامی وارد عمل شود.

وی ادامه داد: اگر فدراسیون اعتبار لازم برای تملک اراضی در حاشیه زاینده‌رود را دارد می‌تواند در این مورد اقدام کند تا بتوان در آینده، تأسیسات مورد نیاز را با نظارت و مدیریت مجموعه ورزشی در این محدوده ایجاد کرد و میزبانی بهتری را برای مسابقات انجام داد.

کریمی با اشاره به اینکه فیفا برای توسعه ورزش فوتبال در حاشیه چغاخور در حال سرمایه‌گذاری است، افزود: چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های بسیار بالایی در رشته رفتینگ دارد و می‌توان فدراسیون جهانی قایقرانی را برای ایجاد زیرساخت‌ها در این زمینه ترغیب کرد.

به گزارش ایرنا، مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی رفتینگ با حضور ۹ تیم در مواد اسلالوم، RX و ماراتن روزهای ۱۰ و ۱۱ خرداد به میزبانی چهارمحال و بختیاری در زاینده‌رود برگزار شد که در پایان این رقابت‌ها تیم آقایان شهرکرد الف توانست با کسب ۳۰۰ امتیاز عنوان قهرمانی را از آن خود کند و بانوان البرز نیز با ۲۹۰ امتیاز، عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات رفتینگ را به دست آورد.

برچسب‌ها قایقرانی توریسم ورزشی زاینده رود چهارمحال وبختیاری فدراسیون قایقرانی سامان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قایقرانی توریسم ورزشی زاینده رود قایقرانی توریسم ورزشی زاینده رود چهارمحال وبختیاری فدراسیون قایقرانی سامان اخبار کنکور چهارمحال و بختیاری فدراسیون قایقرانی ورزش و جوانان رودخانه ها زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۳۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، میران بارش‌ها بر حسب میلیمتر به این شرح زیر است:
اردل: ۱۱.۶
ایلبگی: ۲.۴
بازفت: ۵.۸
بروجن: ۲.۶
بلداجی: ۲.۶
بن: ۲.۴
دوآب صمصامی: ۴.۶
سامان: ۳.۴
سورشجان: ۳.۴
شلمزار: ۴.۷
شهرکرد: ۵.۹
فارسان: ۵.۱
فرخشهر: ۴.۶
کوهرنگ: ۱۱.۷
لردگان: ۶.۳
لیرابی: ۱۰.۸
مال خلیفه: ۵.۵

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی با رقابت ۱۴۷ داوطلب در شهرکرد
  • خبر‌های ورزشی ۱۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری
  • پرونده‌های قضایی در چهارمحال و بختیاری کاهش یافت
  • درخشش بوکسور‌های چهارمحال و بختیاری در رقابت‌های انتخابی تیم ملی
  • خبر‌های ورزشی ۱۳ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • وجود ۲۰۳ هزار و ۴۲۴ علمک گاز در چهارمحال و بختیاری
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • گزارش وزیر ورزش از درخشش ورزشکاران کشور در میادین بین‌المللی
  • انحلال دو فدراسیون ورزشی/ بازگشت بادبانی به فدراسیون قایقرانی