Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@03:40:31 GMT

شورای فنی اثربخشی خود را به نمایش بگذارد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۴۵۳۹

شورای فنی اثربخشی خود را به نمایش بگذارد

ایسنا/اردبیل معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: شورای فنی بهتر است در این برهه حساس اثربخشی خود را به شایستگی به نمایش گذاشته و به تقویت کیفی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی کمک کنند.

فرزاد قلندری 12خرداد در جلسه شورای فنی استان اظهار کرد: با شکل‌گیری کمیته‌های تخصصی آسفالت، بتن و همچنین ارتقا استانداردهای تولید مصالح سعی بر این است تا اجرای پروژه‌ها با کیفیت و مطلوبیت خاص به انجام برسد که در این زمینه از تلاش‌های نظام مهندسی ساختمان، راه و شهرسازی استان، اداره کل استاندارد و سایر مجموعه‌ها قدردانی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضرورت تصمیم‌گیری‌های درست و منطقی را در حوزه عمرانی و ارتقا کیفیت پروژه‌های اجرا شده یادآور شد و تصریح کرد: ما انتظار داریم شورای فنی محلی برای تصمیم‌گیری‌های درست و اصولی و بررسی تخصصی و فنی طرح‌ها و پروژه‌های در حال اجرا باشد تا بدون نقص با همراهی مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی خروجی این شورا به نفع توسعه پایدار استان رقم بخورد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل ضرورت اهمیت دادن دستگاه‌های اجرایی را به جلسات و مصوبات شورای فنی یادآور شد و گفت: چنانچه در سال جاری دستگاهی نسبت به حضور در این جلسات و اجرای مصوبات آن نقش کم رنگی داشته باشد قطعا از طریق وزارتخانه‌ها با چنین مسئولانی برخورد خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد تا کم توجهی به شورای فنی به عنوان عالی‌ترین شورای تصمیم‌گیر در بخش‌های عمرانی و پروژه‌های فنی با نارسایی و غفلتی روبه‌رو شود.

قلندری افزود: بهتر است مدیران و کارشناسان با حضور به موقع در جلسات شورای فنی شأن و منزلت خود و دستگاه‌های زیرمجموعه خودشان را رعایت کرده و به نوعی به توانمندی این شورا کمک کنند.

وی برگزاری جلسات منظم شورای فنی استان را از خردادماه یادآور شد و خاطر نشان کرد: هر دو هفته یک بار و یا هر ماه جلسات با ارائه گزارش از سوی کمیته‌های تخصصی آغاز شده و با طرح مباحث تخصصی سعی خواهیم کرد به ارتقا شاخص‌های کیفی ساخت و سازها کمک کنیم.

قلندری اهمیت فعالیت کمیته بتن، آسفالت و استاندارد مصالح را به عنوان رویکرد اصلی تقویت کارآمد نظام فنی و اجرایی یادآور شد و اضافه کرد: ضرورت دارد به شکل دقیق بحث نظارت مورد توجه قرار گرفته و در کنار آن امسال بازدید اعضای شورای فنی از پروژه‌های بزرگ نظیر پروژه‌های آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب و راه و شهرسازی در اولویت به انجام می‌رسد.

وی ضرورت بازدید دوره‌ای از کارخانه‌های آسفالت، تولید مصالح و بتن را با حضور متخصصان یادآور شد و بیان کرد: ما نسبت به تقویت ارتباط دانشگاه با پروژه‌های عمرانی به صورت کلاس‌های عملی اقدامات و زیرساخت‌های لازم را انجام داده و تلاش می‌کنیم تا در بهترین شرایط نیروهای جوان تحصیل‌کرده به صورت عملیاتی از این بستر فراهم شده استفاده کنند.

قلندری ضرورت حل مشکل پیمانکاران حوزه آسفالت و پرداخت به موقع بدهی آنها را یادآور شد و ادامه داد: با تشکیل جلسه‌ای با انجمن صنفی آسفالت‌کاران سعی بر این است تا مشکلات مطرح شده از سوی رئیس این انجمن مورد بررسی قرار گرفته تا این معایب برطرف شود.

وی اثربخشی شورای فنی را بسیار ضروری اعلام کرد و گفت: در سال جاری با تلاش کارگروه آموزش و ضوابط فنی قرار است ده‌ها جلسه و نشست آموزشی به صورت مجازی و حضوری برگزار کنیم تا در کنار پیمانکاران، مدیران دستگاه‌های اجرایی و عمرانی نیز از این دوره‌ها استفاده کنند.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: امیدواریم خروجی این جلسات به نفع توسعه عمران و آبادانی و ارتقا کیفیت ساخت و سازها در استان منجر شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شورای فنی پروژه های عمرانی معاون امور عمرانی استانی اجتماعی یادآور شد شورای فنی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۴۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پروژه مونوریل قم جزو اهداف مهم دولت سیزدهم است

به نقل از  استانداری قم، سیدمحمد آقامیری عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه مونوریل قم اظهار کرد: بعد از برگزاری جلسات متعدد با مدیران کشوری و استان مقرر شد مرحله نخست مونوریل قم تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: این پروژه در این مرحله که حدود ۴/۷ کیلومتر است بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته و دولت سیزدهم عزم جدی خود را بر این گذاشته تا در نزدیک‌ترین زمان ممکن مونوریل را در اختیار استان بگذارد.

استاندار قم تصریح کرد: در طول چند ماه حضور بنده در مدیریت استان موضوع مونوریل با توجه به اهتمامی که آیت الله رییسی به آن داشتند جزو اولویت‌ها قرار گرفته و جلسات مختلفی با حضور کارشناسان، شورای اسلامی شهر و شهرداری در این راستا برگزار شد.

آقامیری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: مسوولین مربوطه در استان امروز به همدلی و نظر مشترکی درخصوص تکمیل مونوریل رسیده‌اند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تکمیل پروژه مونوریل قم جزو اهداف مهم دولت سیزدهم است
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد
  • این میدان در تهران مسدود می‌شود
  • ۴ پروژه شاخص شهری بجنورد در اولویت اجرا است
  • پیشرفت ۹۸ درصدی طرح‌های عمرانی با اعتبارات آلایندگی در بندرماهشهر
  • همه پروژه های عمرانی شورای ششم کرج پیوست زیست محیطی دارند
  • میدان جی مسدود خواهد شد
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • توقف ساخت المان غواصان دریادل در زنجان
  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز