Web Analytics Made Easy - Statcounter

میخائیل اولیانوف ، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توئیتی درباره روند پیشرفت مذاکرات برجام نوشت: شاهد پیشرفت پایداری در مذاکرات وین درباره برجام بوده‌ایم. ما این حقیقت آشکار را می‌پذیریم اما همواره در ارزیابی‌های خود محتاط هستیم و تا زمانی‌که بر روی همه مسائل توافق نشود، گویی درباره هیچ‌ موضوعی توافق نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما به این مرحله نزدیک شده‌ایم اما احتمالا به زمان بیشتری نیاز است.

اولیانوف روز گذشته نیز در پیامی در حساب توئیتری خود به تشریح دیدار خود با نماینده ویژه آمریکا در امور ایران پرداخته و نوشته بود: یک جلسه مفید دیگر با هیات آمریکایی حاضر در مذاکرات وین. ما با آقای رابرت مالی، فرستاده آمریکا در امور ایران در مورد سایر موضوعاتی که برای اجرای کامل توافق هسته‌ای نیاز به حل و فصل دارند، گفتگویی صریح داشتیم.

نشست کمیسیون مشترک برجام در وین از فروردین ماه آغاز شده و اکنون پنجمین دور از این نشست در حال برگزاری است. همزمان با این نشست، مقامات آمریکایی بدون توجه به خروج یکجانبه و بدعهدی این کشور، بازگشت به برجام را منوط به پایبندی کامل ایران می‌کنند؛ به تازگی آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سخنانی ادعایی در مصاحبه با یک رسانه صهیونیستی از برداشتن گام متقابل در صورت بازگشت ایران به توافق هسته‌ای سخن گفته بود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: اولیانوف برجام برجام اولیانوف نشست برجام نشست مشترک وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۴۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین واکنش یحیی السنوار به پیشنهاد مطرح شده در قاهره برای توافق

به گزارش همشهری‌آنلاین، رسانه‌ها امروز یکشنبه درباره نتایج دور مذاکرات روز گذشته در قاهره درخصوص دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا در غزه گزارش دادند: هنوز توافقی حاصل نشده است. شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا به نقل از یک مقام ارشد حماس گزارش داد مذاکراتی که در قاهره از طریق میانجی‌گران مصری در حال انجام بود، روز شنبه بدون نتیجه پایان یافت و دور جدید آن امروز یکشنبه برگزار می‌شود. در آخرین جزئیات مربوط به مذاکرات قاهره برای تبادل اسیران و آتش‌بس در غزه رسانه‌های مصری تاکید کردند پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات بر سر آتش‌بس و توافق تبادل اسیران در نوار غزه حاصل شده است.

منابع صهیونیستی روز شنبه جزئیاتی از توافق تبادل اسرا که به جنبش حماس پیشنهاد شد را منتشر کردند. روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت اعلام کرد که پیش‌نویس توافق پیشنهاد شده به جنبش حماس دارای سه مرحله در عرض ۱۲۴ روز بوده و بخشی از آن شامل آزادی ۲۰ اسیر فلسطینی محکوم به حبس ابد در مقابل هر نظامی زن اسرائیلی است.

در همین راستا روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نیز گزارش کرد: میانجی‌گران عرب گفتند «یحیی سنوار»، رهبر جنبش حماس در غزه به توافق اخیر پیشنهاد شده در قاهره واکنش نشان داده و از طریق نمایندگانش این پیام را فرستاده که توافق فعلی نزدیک‌ترین توافق پیشنهادی به خواسته‌های حماس محسوب می‌شود اما برخی پیش‌شرطهای دیگر را مطرح کرده است.

وال استریت ژورنال تاکید کرد که مذاکرات اخیر بر سر توافق آتش‌بس احتمالی و آزادی اسرای صهیونیست وارد مرحله حساسی شده است.

این روزنامه آمریکایی در این مطلب با اشاره به این که رژیم صهیونیستی اصرار بر حمله به شهر رفح داشته، چنین عملیاتی را پر ریسک‌ترین عملیات برای این رژیم خوانده و نوشته است، ارتش این رژیم در این عملیات در صورت به بار آوردن یک تخریب و کشتار گسترده دیگر باعث شعله‌ور شدن هر چه بیشتر خشم بین‌المللی، به خطر انداختن هر چه بیشتر روابط مهمش با آمریکا و کشته شدن تعداد دیگری از اسرای صهیونیستی که گمان برده می‌شود در آن شهر باشند و به خطر انداختن جان سربازان خودش خواهد شد.

به نوشته این نشریه آمریکایی، «تامیر هیمن»، مدیر اجرایی انستیتوی مطالعات امنیتی تل آویو هشدار داد که تبعات مخرب هر گونه عملیات در رفح برای رژیم صهیونیستی بیشتر از مزایای آن خواهد بود.

وال استریت ژورنال تصریح کرد، در مذاکرات اخیر بر سر جزئیات زیادی توافق حاصل شده و نقطه اختلاف اصلی بر سر مساله برقراری آتش‌بس دائمی در مواجهه با تاکید صهیونیست‌ها بر قائل شدن حق ادعایی برای خود برای دست زدن به حمله از جمله در شهر رفح است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید دارد که تغییری در اهداف جنگ ایجاد نشده است و این رژیم حل و فصلی را درباره رفح نمی‌پذیرد. او همچنین مدعی شده که این حمله «با یا بدون توافق» انجام می‌شود.

همچنین تبعات سیاسی چنین حمله‌ای برای تل‌آویو در سطح بین‌المللی به شدت افزایش یافته و به دنبال گسترش موج اعتراضات در همبستگی با فلسطین در نقاط مختلف جهان این رژیم هر چه بیشتر منزوی می‌شود.

دولت آمریکا به اسرائیل هشدار داده بدون داشتن آنچه «طرح واقع‌بینانه برای خارج کردن غیرنظامیان از حوزه آسیب» خوانده به رفح حمله نکند و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا گفته که واشنگتن هنوز چنین طرحی را مشاهده نکرده و تل‌آویو را تحت فشار گذاشته که این حمله را اجرا نکند.

به نوشته نشریه آمریکایی، دولت بایدن تلاش داشته تبعاتی را متوجه روابطش با رژیم صهیونیستی همچون قطع کمک‌های نظامی یا وتو کردن‌ها به ضرر این رژیم در سازمان ملل، نکند اما در صورت اجرای عملیات صهیونیست‌ها در رفح بدون کسب تایید از واشنگتن، این دولت مجبور به برخورد خواهد شد. همچنین چنین حمله‌ای روابط رژیم صهیونیستی با مصر و به اصطلاح فرآیند «عادی سازی روابط» این رژیم با عربستان سعودی را به خطر خواهد انداخت.

به نوشته وال استریت ژورنال، برخی تحلیلگران همچون «یاکوو آمیدرور»، مشاور امنیتی سابق کابینه تل آویو و عضو انستیتوی یهودی برای امنیت ملی آمریکا در واشنگتن معتقدند که «اسرائیل هر چه بیشتر برای ورود به رفح انتظار بکشد حماس آماده‌تر و قوی تر خواهد شد.»

به گفته این تحلیلگران حتی بهترین سناریوی حمله به رفح برای رژیم صهیونیستی تبعاتی ناگوار و شدید را در پی خواهد داشت.

کد خبر 849432 منبع: ایسنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • پیش بینی ۲۷ سال پیش برژینسکی درمورد ایران که درست از آب درآمد
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • نخستین واکنش یحیی السنوار به پیشنهاد مطرح شده در قاهره برای توافق
  • پایان بدون توافق روز اول مذاکرات قاهره درباره غزه/ گفت‌وگوها احتمالا یک هفته طول بکشد
  • حماس: پیشنهاد جدید در مذاکرات قاهره بهتر از قبل است/ نتانیاهو مانع توافق می‌شود
  • حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از پیشنهادهای قبلی است
  • بلینکن: توافق آتش‌بس باید برای حماس یک «تصمیم آسان» باشد
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • منابع آگاه: دولت بایدن و عربستان درحال انجام بررسی‌های نهایی درباره یک توافق هستند