Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  محمد حسین خسروی مدیرکل زندان‌های سیستان و بلوچستان در آیین اختتامیه رقابت‌های ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی اظهارداشت: گود زورخانه و ورزش زورخانه‌ای مفاهیمی، چون پهلوانی، صداقت، ایثار و گذشت را به انسان می‌آموزد.

رییس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی سیستان و بلوچستان نیز در این اختتامیه ضمن تشکر از تمام مسوولان، مربیان، دست اندرکاران در برپایی این برنامه گفت: علت نامگذاری روز فرهنگ پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای در ۱۷ شوال جوانمردی و شجاعت حضرت علی (ع) در جنگ خندق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا شهرکی افزود: در سایه تعامل و همفکری به واسطه ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی می‌توان روحیه و اخلاق پهلوانی را در ذهن مردم ماندگار کرد.

جانشین سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در امور متخصصان و اقشار نیز در این اختتامیه با اشاره به پهلوانان دوران جنگ تحمیلی اعم از شهدا، جانبازان و ایثارگران گفت: پهلوانی به نام شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی از میان ما پرکشید کسی که امنیت و آسایش را برای ملت ما فراهم کرد.

علیرضا کیخا همچنین با اشاره به نبرد حضرت علی (ع) و عمربن عبدود افزود: در این ماجرا حضرت علی (ع) به خاطر خدا جنگید و بر نفس خود غلبه کرد و این یکی از منش‌های پهلوانی است.

لازم به ذکر است در خاتمه این آیین که با اجرای گروه منتخب ورزش باستانی زندان، اجرای استاد دهمرده مرشد و مدرس پیشکسوت سیستان و بلوچستان، پخش کلیپ مستند از فعالیت‌های باستانی مددجویان همراه بود از نفرات برتر رقابت‌های زندان و اعضای کمیته برگزاری با اهدای کارت هدیه و لوح یادبود تقدیر شد.

همچنین در راستای برنامه‌های مستمر نذر هشتم در زندان‌های سیستان و بلوچستان برنامه نذر هشتم در زندان زاهدان و در محل گود زورخانه این زندان برگزار شد و در حاشیه برنامه ورزش باستانی زورخانه زندان هشت سبد کالای غذایی از سوی سازمان بسیج ورزشکاران و هیات ورزش‌های باستانی استان، ۱۰ سبد کالای غذایی توسط یکی از خیران و پیشکسوتان ورزش پهلوانی، پنج سبد کالای غذای توسط سازمان بسیج کارمندان و مبلغ هشت میلیون تومان توسط یکی از مددجویان ورزشکار برای کمک به خانواده مددجویان بی بضاعت اهدا شد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ورزش زورخانه ای زندان زاهدان هیات زورخانه و کشتی ورزش های زورخانه ای سیستان و بلوچستان زورخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۵۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در «کوچه سلامت پلاک۱۰۲»

به گزارش خبرگزاری صدا و سيما ، کوچه سلامت پلاک ۱۰۲، تنها برنامه رادیو سلامت است که موسیقی متناسب با بخش‌های مختلف و متنوع برنامه به صورت زنده اجرا می‌کند، و با رویکرد اجتماعی به موضوعات با نگاهی طنز و سرگرمی می‌پردازد.
در این برنامه رادیویی، هر هفته با بخش «بزن بریم» به نقاط گردشگری کشور عزیزمان سفر می‌کنیم و در مورد بخش‌های گردشگری معرفی شده صحبت می‌کنیم.

بخش‌های نمایشی و طنز در مورد مشکلات زندگی و برخورد با مشکلات در روند برنامه به صورت نمایش‌های کوتاه پخش می‌شود، در بخش «تیک تاک» نیز شنوندگان در مسابقه زنده تلفنی برنامه شرکت می‌کنند.
برنامه «کوچه سلامت پلاک۱۰۲» به تهیه کنندگی «محسن کریمی» امروز جمعه ساعت ۹ صبح به مدت ۱۲۰ دقیقه از رادیو سلامت پخش می‌شود.


دیگر خبرها

  • ورزشکاران کشتی پهلوانی یاسوج جشن گلریزان برگزار کردند
  • ورزش زورخانه‌ای نماد ورزش پهلوانی
  • شهری با ۱۷ گود مقدس/ پرحاشیه‌تر از فوتبال!
  • همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد
  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • نمایش فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در پردیس
  • زورخانه در روستاهای مستعد تیران احداث شود
  • تجدید عهد با شهدای پهلوان
  • فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در «کوچه سلامت پلاک۱۰۲»