Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:39:08 GMT

روند واکسیناسیون کرونا در قم مطلوب نیست

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۰۶۵۶۹

روند واکسیناسیون کرونا در قم مطلوب نیست

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم در این جلسه، بیان کرد: وضعیت قم از نظر ابتلا و بستری در مراکز درمانی نزولی است و تعداد بستری های کرونایی به کمتر از ۲۰۰ تن رسیده است.

محمدرضا قدیر اضافه کرد: تاکنون ۴۷ هزار دز واکسن در این استان تزریق شده است و به زودی دو مرکز دیگر برای تزریق واکسن در قم فعال می شود.

به گفته وی، میانگین تزریق واکسن در قم ۵۷ درصد است و باید برای رغبت بیشتر مردم مبحث اقناع سازی توسط نهادهای فرهنگی و رسانه ای با جدیت بیشتری دنبال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدیر اظهار داشت: قم هم اکنون از نظر ابتلا، بستری و فوتی های کرونایی در جایگاه بیست و سوم کشوری قرار گرفته است و تعداد بیماران بدحال به کمتر از ۵۰ تن رسیده است.

قم از پیک کرونا خارج نشده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در ادامه، خاطرنشان کرد: استان قم هنوز از پیک چهارم کرونا خارج نشده و به وضعیت زمستان سال گذشته بازنگشته است.

سیامک محبی ادامه داد: با روند کنونی ابتلا پیش بینی می شود استان قم طی هفته آینده از وضعیت نارنجی به وضعیت زرد تغییر شرایط بدهد.

به گفته وی، یک هزار و ۶۰۵ تن طی هفته گذشته در این استان به کرونا مبتلا شده اند و حدود ۶ هزار و ۳۰۰ تست کرونا انجام شده است.

رییس مرکز بهداشت قم ابراز داشت: در طرح شهید سلیمانی ۳ هزار و ۷۰۰ مورد تست کرونا در قم انجام گرفته است و افراد مشکوک رهگیری شده اند.

محبی اظهار کرد: مرکز خودرویی واکسیناسیون کرونا در بلوار سردار شهید قاسم سلیمانی راه اندازی شده اما به دلیل عدم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی کافی استقبال از این مرکز بسیار ناچیز است.

وی افزود: وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران نسبت به گذشته بسیار مطلوب تر و رو به افزایش است.

رییس مرکز بهداشت قم با اشاره به روند رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم، بیان کرد: میزان استفاده از ماسک در قم حدود ۷۰ درصد است.

مجوزی برای استخراج رمز ارزها در قم صادر نشده است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم نیز بیان کرد: ۶۷۰ مگاوات سهم ابلاغی قم در هفته گذشته بود که بدلیل رعایت کامل این پیک شاهد خاموشی برق در بخش خانگی نبودیم.

مهدی آهنین پنجه اظهار کرد: اگر در دو شهرک صنعتی شکوهیه و محمودآباد روزانه ۴۹ مگاوات صرفه جویی بعمل آید از خاموشی در بخش صنعت خودداری خواهد شد.

به گفته وی، در بخش کشاورزی قم روزانه ۴ ساعت خاموشی پیش بینی شده است اما طی هفته گذشته نیز میزان خاموشی ها کمتر از این مقدار بوده است.

آهنین پنجه یادآور شد: در صورتی که در بخش کشاورزی تجیهزات بهره برداری از چاه های کشاورزی به روز و استاندارد باشد در میزان مصرف برق با صرفه جویی قابل ملاحظه ای همراه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم اظهار داشت: در بخش ادارات در تمام کشور مشکل وجود دارد و دستگاه های اجرایی نتوانستند انتظارات مورد نظر را در صرفه جویی در مصرف برق را برآورده کنند.

وی یادآور شد: در استان قم تاکنون هیچ مجوزی برای استخراج رمزارزها صادر نشده و هیچ گونه سهمیه ای برای استخراخ رمز ارزها تخصیص نیافته است.

تغییر ساعت ادارات قم از هفته آینده

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم نیز در بخشی از این جلسه، اظهار داشت: تمام دستگاه های اجرایی قم باید بعد از ساعت ۱۳ تمام تجیهزات سرمایشی خود را مدیریت یا بصورت کامل خاموش کنند.

محمدرضا گروسی با اشاره به پیشنهاد تغییر یا کاهش ساعت کاری ادارات برای صرفه جویی در مصرف برق، ادامه داد: از روز دوشنبه هفته آینده ساعت کاری ادارات قم از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳:۳۰ تغییر پیدا خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم نیز در بخشی از این جلسه، خاطرنشان کرد: با موافقت مرکز بهداشت استان، نماز جمعه این هفته در شهر قم برگزار می شود.

یونس عالی پور ادامه داد: به جز شهرک پردیسان و مشکلات بهداشتی مصلی این شهر، نماز جمعه در شهر قم و سایر شهرستان ها و شهرهای تابعه اقامه خواهد شد اما نباید برگزاری این مراسم عبادی و سیاسی بیشتر از یک ساعت به طول بکشد.

وی همچنین یادآور شد: برای مدیریت مصرف برق در بخش اماکن مذهبی جلسات مستمر و موثری با مسئولان این مراکز انجام گرفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم نیز در ادامه بیان کرد: بدلیل حساسیت های موجود در بخش کشاورزی باید مدیریت مصرف برق و خاموشی با دقت نظر کامل اعمال گردد.

عباس پورمیدانی ادامه داد: در استان قم حدود ۵۰ چاه مهم کشاورزی و بهمراه تعدادی از حوضچه های شیلات و گلخانه ها در صورت قطعی برق با خسارت عینی روبه رو می شوند.

استان قم که از ۱۸ فروردین‌ماه امسال در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته بود، از ۱۴ اردیبهشت‌ماه جاری وارد شرایط نارنجی شد.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید-۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

برچسب‌ها ماسک قم فاصله گذاری اجتماعی استانداری قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماسک قم فاصله گذاری اجتماعی ماسک قم فاصله گذاری اجتماعی استانداری قم اخبار کنکور ویروس کرونا صرفه جویی قم نیز استان قم مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۰۶۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دقیقا چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟

ایتنا - نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که برای دست‌ یافتن به سلامتی مطلوب باید روزی چهار ساعت را به درجاتی از فعالیت بدنی اختصاص دهید.
وقت آن است که تکانی به خود بدهید- احتمالا خیلی بیشتر از پیش. 

نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که برای دست‌ یافتن به سلامتی مطلوب باید روزی چهار ساعت را به درجاتی از فعالیت بدنی اختصاص دهید.

محققان دانشگاه صنعتی سوینبرن استرالیا رفتار دو هزار نفر را در بازه زمانی ۲۴ ساعته تجزیه و تحلیل کردند، تا برای دستیابی به سلامتی مطلوب و بهینه، ترکیبی مناسب از تمرین بدنی و استراحت را تعیین کنند.  

زمان‌بندی و تفکیک ایدئال تقریبا این بود: هشت ساعت خواب، پنج ساعت ایستادن، شش ساعت نشستن و تقسیم چهار ساعت برای فعالیت بدنی سبک و متوسط.

رعایت این تقسیم‌بندی به کنترل قند خون و ارتقای سلامتی قلب کمک می‌کند.

فعالیت بدنی متوسط تا شدید می‌تواند پیاده‌روی سریع یا دوچرخه‌سواری باشد یا دویدن آهسته، پریدن و رقص ایروبیک، برای فعالیت بدنی سبک هم می‌توان هر فعالیتی از پیاده‌روی گرفته تا آشپزی و کار خانه یا حتی خندیدن با صدای بلند را به فهرست افزود.

 

گروه تحقیقاتی دانشگاه سوینبرن به افراد توصیه می‌کند شب‌ها هشت ساعت و ۲۰ دقیقه بخوابند تا سلامتی کلی‌شان حفظ شود و از خوابیدن کمتر یا بیشتر از میزان توصیه‌شده اجتناب کنند. 

این تحقیق تاییدی بر توصیه‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا است که تاکید می‌کند دست‌کم هفت ساعت خواب شبانه داشته باشیم. خطرات کم‌خوابی به‌خوبی مشخص و مستند شده است اما خوب است بدانیم که خواب بیشتر از ۹ ساعت در شب با افزایش خطر سکته مغزی مرتبط است.

محققان تاکید کردند که صرف زمان کمتر برای نشستن و زمان بیشتر برای ایستادن، انجام دادن فعالیت‌های بدنی و خواب کافی، بر سلامتی قلب و عروق تاثیرگذار است. رعایت این زمان‌بندی فعالیت‌ها طیف گسترده‌ای از نشانگرهای سلامتی را در برمی‌گیرد و ۲۴ ساعتی را شکل می‌دهد که به سلامت کلی بهتر منجر خواهد شد. 

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی
  • واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل
  • دقیقا چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • ورزش خوزستان با طرح ملی آمایش سرزمینی به نقطه مطلوب می‌رسد
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس