Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@22:55:46 GMT

فرآیندهای تقویت بازار با قدرت انجام می شود

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۰۹۲۴

فرآیندهای تقویت بازار با قدرت انجام می شود

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: براساس مصوبات سران قوا باید معادل ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه تزریق شود که تاکنون معادل ریالی ۵۰ میلیون دلار آن واریز شده است. برای واریز مابقی در حال رایزنی هستیم که امیدواریم به زودی واریز شود.

به گزارش برنا به نقل از  بازارسرمایه، محمدعلی دهقان دهنوی، در حاشیه مراسم رونمایی از محیط آزمون تنظیم‌گری (سندباکس) بازار سرمایه در جمع خبرنگاران به رونمایی از سامانه «محیط آزمون تنظیم‌گری» اشاره کرد و گفت: محیط آزمون تنظیم‌گری، فضای خاصی است، ایده‌های جدیدی وجود دارند که می توانند منجر به طراحی ابزارها و محصولات جدید در بازار سرمایه شوند اما به دلیل اینکه به اندازه کافی شناخته شده نیستند ابتدا در فضایی محدودتر که دارای مقررات کمتری هستند به صورت آزمایشی اجرا می‌شوند، خطاهای آن گرفته و اصلاح می‌شود و بعد از طراحی و تنظیم مقررات مناسب در محیط اصلی بازار سرمایه راه‌اندازی می‌شوند تا همه مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این امر باعث شد تا محیط آزمایشی را فراهم کنیم که تفاوتی با محیط واقعی نداشته باشد و ایده‌ها در این محیط فرصت رشد را پیدا کنند، افزود: در ابتدا افرادی می‌توانند به این سامانه ورود کنند که از مهارت‌های مدیریت ریسک و شناسایی ابزارهای مالی برخوردار باشند.

فرآیندهای اداری مصوبات سران قوا

دکتر دهقان دهنوی به مصوبات سران قوا برای بهبود وضعیت بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: مصوبات سران قوا دارای برخی از فرآیندهای اداری است، این مصوبه ها پس از تصویب در شورای عالی هماهنگی اقتصادی به دفتر مقام معظم رهبری ارجاع داده می‌شود و پس از تایید دفتر مقام معظم رهبری برای اجرا ابلاغ می‌شود که تا کنون این ابلاغ انجام نشده است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: بعد از ابلاغ برای اجرا، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام داده می شود تا با قدرت آنها را در بازار اجرایی کنیم و شاهد اثرات مثبت آن در بازار باشیم.

وی با تاکید بر لزوم تزریق منابع مالی به بازار سرمایه، افزود: تزریق منابع مالی جزو همین مصوبات سران قوا بود، طبق این مصوبات باید معادل ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه تزریق شود که تاکنون معادل ریالی ۵۰ میلیون دلار آن واریز شده است، برای واریز مابقی در حال رایزنی هستیم که امیدواریم به زودی واریز شود.

طراحی سامانه بومی معاملات

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره سامانه بومی معاملات اظهار داشت: این سامانه معاملات یک دستاورد علمی و فناوری برای ایران است که عملیات آن نهایی و مراسم استقرار آن برگزار خواهد شد و شروع به کار آن با اوراق یا چند نماد است و به صورت تدریجی به سمت معاملات بیشتر خواهیم رفت.

دکتر دهقان دهنوی با بیان اینکه سال گذشته سامانه معاملات با برخی از  مشکلات مواجه شد اما تحت تاثیر تحریم‌های موجود توانایی به روزرسانی آنها را نداشتیم، گفت: این موضوع باعث شد تا سامانه بومی طراحی و به اجرا برسد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سرمایه رشد مقام معظم رهبری دفتر مقام معظم رهبری سازمان بورس و اوراق بهادار منابع مالی دلار صندوق توسعه ملی علمی و فناوری ایران مشکلات دلار سازمان بورس و اوراق بهادار سرمایه صندوق توسعه ملی مشکلات مصوبات سران قوا بازار سرمایه میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۰۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید بارش‌ها و احتمال سیلاب در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به هشدار هواشناسی سطح نارنجی، از تقویت و تشدید سامانه بارشی برای استان از امروز تا فردا و احتمال وقوع سیلاب خبر داد. - اخبار استانها -

مهران چراغ‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای استان، اظهار داشت: تقویت و تشدید سامانه بارشی و وزش باد به نسبت شدید تا شدید از امروز تا فردا برای استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به رعد و برق و احتمال رخداد تگرگ و مه، عنوان کرد: سامانه بارشی برای اکثر مناطق استان به ویژه در کوهرنگ، اردل، فارسان، لردگان، خانمیرزا، فلارد و کیار فعال است و تشدید می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، بیان داشت: همچنین بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب برای استان نیز پیش بینی می‌شود.

چراغ‌پور با اشاره به احتمال ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی، خاطرنشان کرد: لازم است در این مدت از چرای دام در مناطق مرتفع و تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز و اجتناب شود.

انتهای پیام/7540

 

دیگر خبرها

  • مالیات و کاهش قیمت طلا علت اعتصاب زرگران اردبیلی
  • شرایط جدید خرید پژوپارس برای ثبت نامی‌های سامانه یکپارچه
  • شرایط جدید خرید پژوپارس برای ثبت نامی های سامانه یکپارچه
  • این میوه خوشمزه هم کبد چرب را درمان می‌کند هم باعث طول عمر می‌شود
  • تشدید بارش‌ها و احتمال سیلاب در چهارمحال و بختیاری
  • مصوبات شورای شهر تهران قابل ردیابی شد
  • آلمان سامانه پدافند هوایی اوکراین را تقویت می‌کند
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه