Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علوم و فناوری‌های مغز، در همراهی و پیوند با فناوری‌های شناختی جزو مهم‌ترین و آینده‌سازترین حوزه‌های تحول‌ساز و اقتدارآفرینی جهان هستند. بر همین اساس، لازم است تا زمینه برای آشنایی و نقش‌آفرینی نیروی انسانی در این فناوری و دست یافتن به جایگاهی مطلوب در میان کشورها فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فراتر از سهم قابل توجه و خیره‌کننده علوم و فناوری‌های شناختی از اقصاد و آینده، توسعه مرزهای دانش برای ارائه خدمات و راهکارهای توسعه بخش سلامت و افزایش آگاهی از ابعاد و ویژگی‌های مختلف، عزم ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی را برای آگاهی دانش‌آموزان به عنوان ظرفیت‌های بالقوه توسعه و آینده‌سازان این حوزه جزم کرد.

 

ترسیم آینده فناوری‌های شناختی به دست دانش آموزان

تا کنون 6 دوره موفق از مسابقات دانش‎آموزی دانش مغز برگزار شده است و 18 تیرماه سال جاری، مرحله نخست از هفتمین دوره این رقابت‌ها در دو مرحله به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

در این مسابقه‌ها، هرساله دانش آموزان 13 تا 18 ساله مقطع متوسطه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و توانمندی‌هایشان را به اشتراک می‌گذارند. برگزیده نهایی مرحله دوم این رقابت ها قرار است پاییز امسال به همراه نفر اول ششمین دوره این مسابقات به مسابقه جهانی دانش مغز به آمریکا اعزام شود.

نمایندگان اعزامی ایران به مسابقات جهانی دانش مغز در 5 سال گذشته همواره در میان ۵ کشور برگزیده مسابقات جای داشتند و درپنجمین دوره این مسابقات نیز مقام سومی مسابقات جهانی دانش مغز در کره جنوبی نصیب نماینده اعزامی کشورمان به این مسابقات شد.

در این رقابت ها به نفرات برترمرحله دوم آزمون دانش مغز علاوه بر اهدای لوح تقدیر ، جوایز غیر نقدی  بین ده میلیون تا پنجاه میلیون ریال تعلق می گیرد.

 

فرصتی برای رقابت و شناخت حوزه مغز

 

مسابقات دانش آموزی دانش مغز رقابتی گسترده میان برترین  دانش آموزی در سطح جهانی است که بسترها و فرصت های لازم را برای ترویج، توسعه و گسترش رشته های مرتبط با علوم شناختی در کشورهای جهان مهیا می کند.

 

هدف از برگزاری مسابقات دانش مغز در ایران که با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی انجام می شود، استعداد یابی در نتیجه رقابت میان دانش آموزان نخبه و ترسیم فضای ایده آل برای ادامه تحصیل آنان در رشته های علوم شناختی درسطح کشور است.

 

انجمن علوم اعصاب ایران و گروه علمی سیناپس به عنوان متولیان برگزاری مسابقات دانش مغز در ایران، با کمک وزارت آموزش و پرورش و حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، هر ساله این مسابقات را طی دو مرحله در تمام استان های کشور برگزار می کند.

 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش مغز دانش آموزان علوم و فناوری های شناختی مسابقات دانش دانش آموزان دانش مغز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۱۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،  مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صبح امروز با حضور زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد.

این مرکز رشد با ارائه یک مدل تحقیقات محور و پتانسیل علمی بالا، یکی از پیشتازان تولید دانش در حوزه سلامت است. این مرکز قادر است توانایی خود را به صورت عملی در پشتیبانی از تبد یل دانش به فناور‌ی های دانش محور حوزه سالمت به ویژه در حوزه، تکنولوژ‌ی های نوین پزشکی، هوش مصنوعی، تجهیزات پزشکی، بیوتکنولوژی، روش‌های جد ید درمانی، پزشکی دقیق و ... به کار برد و با هدف حمایت از بنگاه‌ها‌ی نوآور و کارآفرین و تبد یل آنها به محصولات مبتنی بر نوآوری، بازاریابی و تجاری سازی آنها در بازار‌های داخلی و بین المللی
و کمک به ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان، خودکفایی در تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی و به حرکت درآوردن
چرخ‌های اقتصاد ملی اقدام به تاسیس مرکزرشد فناوری‌های بالینی نموده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • سفری به دنیای توپولوژی
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد