Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنجمین جلسه از سلسله جلسات قرارگاه روشنگری ایران قوی، به همت بسیج دانشجویی تهران بزرگ با حضور علیرضا زاکانی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ابوالفضل لطفی؛ پنجمین جلسه از سلسله جلسات قرارگاه روشنگری ایران قوی، به همت بسیج دانشجویی تهران بزرگ با حضور علیرضا زاکانی،کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری و با حضور دانشجویان و پرسش و پاسخ انتخاباتی، در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

علیرضا زاکانی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و کاندیدای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری

در بعد تحول در عرصه فرهنگ و اجتماع اساس بر تعلیم و تربیت است و هیچ کجای دین گفته نشده است که به جامعه سختی بدهید. تعلیم و تربیت موتور محرکه در هر کشوری است و محدود به آموزش و پرورش نیست و به خانواده‌ها و مساجد و حوزه‌ها و مدرسه‌ها نیز وابسته است.



به جمعیت باید نگاه رشد و تربیتی داشت در کنار این قضیه نیز ریشه کنی فقر و فساد باید وجود داشته باشد. رویکرد بعدی تحول در حوزه سلامت و امنیت است. دولت مکلف است براساس اصل ۸ و ۲۷ قانون اساسی نظارت را به سمتی ببرد که مردم خودشان نظارت کنند. رویکرد در سیاست خارجه نیز به عنوان یک فرصت و دیپلماسی هوشمند و فعال باید در خدمت داخل قرار بگیرد تا بتواند داخل را نیز تقویت کند. از همه ظرفیت‌ها باید استفاده کرد تا ساخت جدیدی در جامعه ایجاد شود. باید آزادی و عدالت و بقیه آرمان‌ها در کنار هم وجود داشته باشند ان شاالله در دولت اقدام و اصلاح بتوانیم با کمک مردم مشکلات را حل کنیم.

سوال اول: نظر شما در مورد اقتصاد و بهبود وضعیت فعلی چیست؟
فرهنگ اولویت همیشگی در جامعه اسلامی است ما می‌گوییم فوریت اقتصاد است، اما اولویت با فرهنگ است ما با یک اقتصاد بیمار و رانتیر نفتی مواجه هستیم. برای اصلاح اقتصاد یک کار کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت لازم است. کانون اصلاح اقتصاد در دولت است و باید دولت از رقابت با مردم خودداری کرده و به حمایت از تولید ملی کمک کند. ابتدا باید بند از تولید ملی باز شود و در این زمینه موانع زیادی وجود دارد. ابتدا باید مقررات زدایی شده و سیستم مجوز دهی اصلاح شود. اولین کار تشکیل تیم مقررات زدایی است و باید امکاناتی فراهم شود که در کسری از روز مجوز صادر شود.

دولت باید شفاف شود و مردم را نیز به سمت شفافیت ببرد
در کنار این‌ها باید فسادزدایی نیز صورت گیرد و به این دسته از فعالیت‌ها اصلا مجوز تعلق نگیرد. امروزه کشور غیرعلمی و جاهلانه توسط عده‌ای اداره می‌شود. برخی از مسئولان ما هنوز در گذشته مانده‌اند و با زمانه نو نشده‌اند. دولت یا باید دست در جیب مردم بگذارد یا خودش فعالیت کند. بانکی که به درد تولید نخورد، فایده‌ای ندارد و بانک و دیپلماسی باید در خدمت تولید قرار گیرد. اولویت مالیات نیز در کشور ما در حال حاضر در تولید نیست. پول باید از جایی که خلق می‌شود، اما حساب کشی نمی‌شود، گرفته شود. دولت باید شفاف شود و مردم را نیز شفاف کند. باید با مردم صادق باشیم.

 

دعوای در درون دولت نمی‌گذارد امکانات توزیع شود. وقتی احساس مسئولیت ندارند و با دروغ کشور را اداره می‌کنند، وضعیت بهتر از این نخواهد شد. باید ساختار بودجه اصلاح شده و اختیارات به ملت واگذار شود. یکی از مزیت‌های اصلی کشور نفت و گاز و پتروشیمی است. بی‌ثباتی، بی‌نظمی و بی‍دقتی در کشور حاکم است و باید شرایط به سمتی رود که ظرفیت‌ها در اختیار ملت قرار گیرد. منابع پولی سرشاری داریم، ولی عده‌ای نخواستند کشور را به درستی اداره کنند.

سوال: با توجه به مشکل ورود ارز به کشور و تحریم‌ها چگونه می‌توان مشکلات ارزی را حل کرد؟
تحریم ابزار استراتژیک آمریکاست و حتی با وجود تحریم می‌توان کار‌های زیادی انجام داد. کشور‌ها باید از یوغ دلار خارج شده و نباید گرفتار چرخه دلار شوند. ۱۵ کشور همسایه ما امکانی را فراهم می‌کنند که می‌توانیم با آن‌ها رایزنی کنیم، اما عده‌ای این عرضه را نداشتند. نخست وزیر سوریه به بنده گفت که امنیت ما را ایران تامین کرد، اما بازار ما را ترکیه اشغال کرد. بنابراین مشکل ما بی‌غیرتی و بی‌عرضگی است. مراودات ما با کشور‌های دیگر دارای اشتباهات زیادی است. FATF یک نظام نوین و دقیق برای جایگزین شدن کاهش ابزار‌های سلطه بر ایران است.

اثرات تحریم‌ها به خاطر بی عرضگی مسئولان است
دشمن عاقل است و کار عبث نمی‌کند. تا ما در محدوده تحریم‌پذیری هستیم، فشار‌ها هست و باید از این وضعیت عبور کنیم. اوباما رسما گفت که اگر برجام نبود، ساختار تحریم‌ها شکسته می‌شد. دولت اگر عرضه داشته باشد، می‌تواند با مراودات منطقه‌ای بار خود را ببندد. کشور ما تحریم پذیر نیست و اثرات تحریم‌ها به خاطر بی عرضگی مسئولان است باید بازتعریف جدیدی از روابط با دنیا داشته باشیم.

سوال: تحلیل و نظر شما پیرامون مذاکرات و سیاست خارجی چیست و راهبرد دولت شما در پسابرجام چیست؟
تیم مذاکره کننده ما یک جنبه درون گرایی داشت و این بزرگترین مشکل ما بود. به عبارتی شرح مذاکرات به اطلاع مردم نمی‌رسید و همچنین برای همراه کردن مسئولان توجیهی انجام نمی‌شد. در دوره اخیر مذاکرات یک وادادگی اتفاق افتاد و جهت مذاکره در زمان فعلی نیز غلط است و مذاکره از جهت انفعال و التماس است. هیچ زمانی به دشمن نمی‌توان اعتماد کرد و دولت نیز نباید به دنبال ترحم از دشمن باشد. راهبرد دولت اقدام و اصلاح توجه به درون کشور است. در کشور سرمایه و نیروی انسانی زیادی وجود دارد، اما به دلیل بی توجهی به آن در حال رکود است.

 

اصل مذاکره در جایی بالاتر از دولت تصمیم گرفته می‌شود و به تایید رهبری نیز می‌رسد. اگر ماموریت مذاکره باشد، ما اهل مذاکره‌ایم. اصل مذاکره مربوط به دولت آقای احمدی نژاد است که این خط تلاش صورت گرفته به برجام رسید که اثرات آن را دیدیم. از طرف دیگر نیز از سمت دوستان انقلابی پول‌های بلوکه شده ما آزاد شده و پرونده v۲ و جیسون رضائیان باز شد و در اوج تحریم‌ها حدود یک میلیارد دلار به خاطر این گونه فعالیت‌های ما به کشور بازگشت که عده‌ای به دروغ آن را دستاورد برجام دانستند.

برجام یک سند معیوب و ناقص است
آمریکا همیشه دو ابزار داشت که یک ابزار آن ابزار سخت بود که بعد از قضیه عین الاسد، دیگر جرات حرف زدن در این مورد را ندارد. مسئله بعدی مذاکره و گفتگو بود که برجام یک سند معیوب و ناقص در این زمینه بود و ما تمام تعهدات خود را انجام دادیم، اما طرف مقابل وظایف خود را انجام نداد. یک خطای بسیار بزرگ مجلس نهم تصویب بیست دقیقه‌ای برجام بود. مذاکراتی که در حال حاضر در وین انجام می‌شود، قرار بود فرسایشی و از سر ضعف نباشد، اما دقیقا فرسایشی و از روی ضعف جلو می‌رود، اما دولت اقدام و اصلاح در نظر دارد که هر موقع طرف مقابل وظایف خود را انجام داد، ما نیز به میز مذاکره برگردیم و از مذاکره نمی‌ترسیم. هر ایرانی باید خودباوری داشته باشد و مذاکره نیز باید دقیق و از روی قدرت باشد. دولت باید بر روی قانون راهبردی مجلس بایستد و برجام را نیز نقد کند.



مذاکرات دولت فعلی برای رفع تحریم‌ها و نقد کردن برجام و همان طور نشان دادن چهره اصلی خباثت آمریکا بود، اما مذاکرات سطح بالاتری دارد و این حق ملت ایران است. مسائلی مانند مذاکره از روی قدرت و پاسخگویی طرف مقابل در قبال حضور در منطقه ما که متاسفانه دولت فعلی عرضه این کار را نداشت. در دولت ما حتما چک برجام نقد خواهد شد و قانون مجلس را نیز ملاک قرار خواهیم داد. امروزه موضوع گفتگو و دست بالاتر داشتن ملاک اصلی باید باشد. منطق انقلاب اسلامی یک منطق بسیار قوی است و در گام دوم انقلاب نیز از چیزی نباید بترسیم.

سوال: سیاست و برنامه شما برای بخش تجارت و واردات و صادرات چیست؟
همه عناصر مرتبط با ایران اسلامی باید خود را در قبال سیاست و امنیت کشور مسئول بدانند. اقتصاد با آرزو‌ها و دستور اداره نمی‌شود و ما باید مسیری را طی کنیم که ثبات سیاست گذاری در کشور اتفاق بیفتد، اما مشکل ما این است که دولت فعلی در اقتصاد دخالت بی‌جا می‌کند و سیاست‌های غلطی را انجام می‌دهد. ما اگر مشکل مردم را مشکل خود دولت بدانیم و دولت واقعا در پی رفع مشکل مردم باشد، مردم قطعا باوفا خواهند بود و می‌توانیم ظرفیت‌های بسیاری را در زمینه واردات و صادرات ایجاد کنیم.

اتفاقات تلخ بسیاری در دوره ریاست بانک مرکزی و بانک ملی توسط آقای همتی اتفاق افتاد

اتفاقات تلخ بسیاری در دوره ریاست بانک مرکزی و بانک ملی توسط آقای همتی اتفاق افتاد و همه اسناد این مسائل نیز وجود دارد. دعوای وزارت صمت و جهاد کشاورزی باعث صف مرغ شد و خود دولت مقصر این قضیه است.

دولت و بانک مرکزی که نتوانند ارز را خصوصا در ایام کرونا مدیریت کنند، به درد نمی‌خورند. در این ایام چه قدر دلار به خارج از کشور انتقال داده شد و بازگردانده نشد و آقای همتی باید پاسخگوی این مسئله باشد. دولت در مدیریت اقتصاد دارای اختلال و تعارض است و بین وزارتخانه‌های مختلف دعوا وجود دارد. خود وزارت جهاد کشاورزی اعتراضات زیادی داشت و می‌گفت متوجه قضایا نمی‌شوند. بعضا در یک قیمت‌گذاری ساده از جمله صنایع مصرفی، خودرو، کالا‌های اساسی و ... مانده اند و علت آن مفاسد اقتصادی است.

با ابزار‌های غربی نباید و نمی‌توان کشور را اداره کرد
عده‌ای می‌گویند بازار را رها کنیم تا خود به تعادل برسد، اما این چیزی جز آمریکا درست نمی‌کند و این ظلم در حق مردم است. جامعه یک موجود زنده است و نباید نگاه مکانیکی به جامعه داشت. در حال حاضر عده زیادی در کشور از وضعیت بد معیشتی رنج می‌برند، اما در مقابل عده‌ای از شکم سیری خواب ندارند و این وضعیت باید کنترل شود. باید گفت که با ابزار‌های غربی نباید و نمی‌توان کشور را اداره کرد.


کسی که خلق ثروت می‌کند به نوعی در حال عبادت است. تمام تلاش دولت ما معطوف به برداشتن موانع تولید است که بزرگترین مانع نیز بانک‌ها هستند و نباید بانک‌ها رقیب مردم باشند. همچنین بانک‌های خصوصی ما نباید آویزان بانک‌های دولتی ما باشند. به عبارتی باید گفت بانکی که به درد تولید و خدمت به مردم نخورد باید محو شود. کشور با عقلانیت و علم اداره میشود، اما علمی که درست و منطقی باشد.

سوال: دلیل حضور شما در صحنه انتخابات، با توجه به تعدد افراد انقلابی چیست؟
بنده برنامه‌های دولت خود را قوی‌تر و اجرایی‌تر از شش نفر دیگر می‌دانم که از ابتدای دهه ۹۰ آماده شده است. به عبارتی محصولی است که از ۱۰ سال پیش آماده شده و دائما در حال بروزرسانی است. برنامه‌های بنده مشکل اشتغال، مسکن و تورم را حل خواهد کرد. نمی‌توان صرفا گفت که این تعداد مسکن را می‌سازیم و باید بیان کرد که چگونه می‌خواهیم مسکن بسازیم.

بنده یک منطق دینی دارم و آن این است که حضور یک نفر در صحنه انتخابات کفایت می‌کند. در سال ۹۲ بنده احراز صلاحیت نشدم و اعتراضی هم نکردم. در سال ۹۶ نیز تا لحظه‌های آخر توسط شورای نگهبان تایید شده بودم، اما یک حکم زندان بدوی بنده را رد صلاحیت کرد که بنده از آن دفاع کردم، اما صلاح دیده شد که بنده در انتخابات حضور پیدا نکنم.


آقای همتی نمی‌تواند خود را از دولت فعلی جدا بداند
آقای همتی نمی‌تواند خود را از دولت فعلی جدا بداند. بنده به صورت مصمم و جدی حضور خواهم داشت و آن کسی که انتخاب می‌کند، مردم هستند. در جریان انقلابی نباید دعوا صورت گیرد و جریان مهم‌تر از فرد است و هر کدام از نامزد‌ها نقاط قوت و ضعفی دارند. بنده جوری حرکت خواهم کرد که اقدام عمومی به سمت دولت من باشد. خیلی بی ربط است که کسی خودستایی کند و باید به سمت رای مردم رفت. برای اجرای برنامه‌ها باید تعهد و اعتقاد و فکر و فهم در کنار تخصص و تجربه وجود داشته باشد. هر کدام از دوستانی که در صحنه هستند، این ویژگی‌ها را در خود می‌بینند. ما معتقد هستیم که برنامه‌های خود را خودمان می‌توانیم اجرا کنیم. کاندیدای پوششی گفتن، توهین به کاندیدا‌های اصلی و بعضا فرعی است و بنده نیز نهایت احترام را برای همه قائل هستم.

دولت ما در خدمت مردم است و نه در مقابل مردم
دولت ما دولت جوان و حزب اللهی و علمی و بر مبنای مشارکت مردم است. دولت ما در خدمت مردم است و نه در مقابل مردم. بیماری اقتصاد کشور ما درمان دارد و کشور داری با آرزو و توصیه جلو نمی‌رود و باید برنامه و اخلاق و مدیریت وجود داشته باشد. به عبارتی نحوه غلط مدیریت کشور باید شکسته شود و قانون اساسی اجرا شود. مبارزه با فساد ساده نیست و بی خوابی و کار و تلاش شبانه روزی می‌خواهد. همه ظرفیت‌های ما فدای جبهه انقلاب است و جریان دانشجویی نیز باید بنده را بازخواست کند.

سوال: اقدامات و فعالیت‌های دولت شما در راستای حمایت از خانواده و زنان چیست؟
در مکتب انقلاب زنان ابزار نیستند و نباید در هر جهتی از آنان استفاده ابزاری کرد. شایستگی برای همه افراد جامعه خصوصا بانوان وجود دارد. به عبارتی محور تحول در هر جامعه‌ای بانوان هستند. زمانی که بنده گفتم اولویت دولتم، فرهنگ و اجتماع است، منظور خانواده و اولویت‌های آن است. این مسیر غلطی است که پای دولت را از اقتصاد بیرون بیندازیم. اما دولت نباید مانع و محدودیت ایجاد کند. از جمله در قضیه بورس که دولت به جای حمایت، پول از جیب مردم برداشت کرد. برای حریم خصوصی خانواده‌ها باید جنگید و حمایت‌های ویژه‌ای از آنان صورت گیرد.

در سال اول دولت اقدام و اصلاح ریشه فقر مطلق را خواهم کند
مبنای این عمل ما نیز نامه سال ۶۱ امام است که می‌گفتند نباید به حریم خصوصی خانواده‌ها تجاوز کرد. دولت اقدام و اصلاح از حریم خصوصی خانواده‌ها دفاع می‌کند و به عبارتی اولویت اساسی باید در حفاظت از خانواده باشد و بعد از آن ظرفیت‌های حضور زنان در جامعه فراهم شود. بنده در جهت تحکیم خانواده و ازدواج و مشکلات بانوان نهایت تلاش خود را خواهم کرد. بنده در سال اول دولت اقدام و اصلاح ریشه فقر مطلق را خواهم کند. برای سه دهک ضعیف جامعه، سه بستر مختلف حمایتی در نظر داریم که به معنای پول پاشی نیست. برای این دسته، واگذاری اعتبار نقدی در نظر گرفته‌‍ایم و می‌خواهیم هزینه بیمه و درمان و بستری این دهک‌ها رایگان شود.

شما از من وعده نخواهید و باید برنامه و اقدام و ارقام دقیق مطالبه کنید. به عبارتی باید گفت به قول و حرف هیچ یک از هفت نفر نامزد‌ها اعتماد نکنید و از آن‌ها برنامه تطبیق شده و کارنامه عملی بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری نامزدهای انتخاباتی علیرضا زاکانی بسیج دانشجویی دولت اقدام و اصلاح وجود داشته خانواده ها برنامه ها دولت فعلی آقای همتی تحریم ها ظرفیت ها دولت ما بانک ها عده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۱۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود

«محمد ناظمی اردکانی» فعال سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس اظهار کرد: اهمیت دور دوم انتخابات نباید کمتر از دور اول تلقی شود؛ در دور دوم چون فضای کشور چندان انتخاباتی نیست، باید تلاش ویژه‌ای برای مشارکت بیشتر مردم صورت بگیرد. بنابراین رسانه ملی در این‌باره باید با برنامه‌ریزی جامع‌تر نقش بیشتری ایفا کند.

وزیر تعاون در دولت نهم ادامه داد: راهبرد تعیین‌شده رهبر انقلاب برای انتخابات با چهار واژه کلیدی رقابت، مشارکت، امنیت و سلامت مطرح شده است که مسؤولین ذی‌ربط برای آن باید برنامه‌ریزی داشته باشند.

ناظمی اردکانی با اشاره به اولویت مجلس دوازدهم گفت: اولین اولویت مجلس آینده، مباحث معیشتی است. امروز مردم به شدت از گرانی ناراحت هستند، لذا باید اقداماتی صورت بگیرد که معیشت مردم به ویژه برای قشر حقوق‌بگیر و بازنشسته آسان‌تر شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران اظهار کرد: مجلس دوازدهم باید در راستای تحقق شعار سال که رهبر انقلاب آن را «افزایش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند، گام بردارد. مجلس دوازدهم باید تلاش کند تا تاثیر دلار روی اقتصاد ملی را ریشه‌کن کند. اینکه اقتصاد ایران دلاریزه باشد باعث عدم ثبات در اقتصاد کشور شده است.

ناظمی اردکانی با بیان اینکه نظام مالیاتی، نظام پولی و بانکی کشور و قواعد و مقررات بازرگانی باید به نفع تولید و صادرات اصلاح شوند تصریح کرد: تولید در کشور باید به سمت وضعیت انبوه هدایت شود چراکه تولید انبوه است که تکنولوژی به همراه دارد و این موضوع برای کشور مفید خواهد بود.

وزیر تعاون در دولت نهم با بیان اینکه مشارکت مردم برای افزایش تولید زمانی حاصل می‌شود که دولت در اقتصاد، تصدی‌گری نکند گفت: مأموریت تولید ثروت و فضای کسب و کار باید با مردم باشد و دولت صرفاً سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت را عهده‌دار شود. بنابراین اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی که در این زمینه کمک حال است، باید با جدیت پیگیری شود.

وی با بیان اینکه وحدت در مجلس دوازدهم برای رفع مشکلات کشور بسیار پُر اهمیت است، گفت: همگرایی میان مجلس و دولت باید جهت مرتفع‌شدن مشکلات و معیشت مردم ایجاد شود.

ناظمی اردکانی با اشاره به لزوم اراده کافی برای اجرای برنامه هفتم توسعه گفت: اجرای برنامه‌های سالیانه کشور حتماً باید مبتنی بر برنامه هفتم باشد.

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران تاکید کرد: طبق نظر سنجی‌ها مردم از عملکرد مجلس یازدهم رضایت نداشتند؛ لذا مجلس دوازدهم با انجام اقدامات مؤثر باید برای افزایش محبوبیت خود در میان مردم تلاش کند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد که انتخابات ۲۱ حوزه به مرحله دوم کشیده شد. قرار است دور دوم انتخابات مجلس روز ۲۱ اردیبهشت برگزار شود.

کد خبر 6086347 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا
  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید
  • اقدام حیرت‌آور زاکانی در مقابل پارک قیطریه با یک بنر! | تصویر
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • سوءمدیریت فاحش و زبان دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر
  • سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر