Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار "وحید مجید"، رئیس پلیس سایبری کشور اظهار کرد: عملیات پانجیا عملیاتی است که هرساله باهدف مبارزه با تبلیغ و فروش آنلاین دارو‌های تقلبی و غیرمجاز صورت می‌پذیرد و با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و فروش دارو در شبکه‌های اجتماعی، برخی مجرمان سایبری با سوءاستفاده از این فضا اقدام به فروش دارو‌های تقلبی و غیرمجاز می‌نمایند، لذا با توجه به حساسیت موضوع و جلوگیری از فروش بیشتر دارو‌های جعلی و کاهش آسیب‌های حاصله از عوارض ناشی مصرف این دارو‌های جعلی عملیات پانجیا ۱۴ هم‌زمان با بیش از ۱۴۰ پلیس سایبری سراسر جهان اجرا گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این عملیات طبق بازه زمانی اعلام‌شده از سوی سازمان اینترپل و برابر هماهنگی‌های صورت گرفته از تاریخ سازمان اینترپل جهانی از تاریخ ۲۸ اردیبهشت‌ماه الی سوم خرداد توسط پلیس‌های عضو این سازمان و با ظرفیت تمامی پلیس‌های فتا کشور باهدف جلوگیری از اقدامات مجرمانه باند‌های شکل‌گرفته آغاز به کار کرد و در این خصوص ۱۱ هزار صفحه در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی و وب‌سایت‌ها مورد رصد قرار گرفت.

این مقام ارشد سایبری گفت: طی این عملیات در ابتدا بالغ‌ بر ۲۳۰ مورد تخلف در این حوزه شناسایی شد و در ادامه با همکاری‌های صورت گرفته در سطح استان‌ها حدود ۵۰۰ مورد پرونده در این حوزه تشکیل‌شده است و بالغ‌بر ۶۰ هزار بسته‌های دارویی و ۳۰۰ هزار واحد دارویی متشکل از دارو‌های تقلبی و غیرمجاز در حوزه کرونا، قلب و عروق، بیماری‌های دیابت و حوزه بیماری‌های پوست و مو و همچنین اقلام آرایشی و سایر مورد‌های غیرمجاز شناسایی و ضبط شد.

سردار مجید افزود: برابر تحلیل‌های صورت گرفته در این رابطه توسط کارآگاهان سایبری، ۵۰ درصد بستر‌های این موارد مربوط به شبکه اجتماعی اینستاگرام، ۱۷ درصد مربوط به تلگرام و بالغ‌ بر ۳۰ درصد مربوط به سایت‌های آگهی محور است که گزارشات تکمیلی به مبادی ذی‌ربط اعلام‌شده است.

این مقام ارشد انتظامی بابیان اینکه بیشتر پرونده‌های احصاء شده مربوط به استان‌های تهران، آذربایجان غربی، البرز، خوزستان، گیلان و خراسان جنوبی می‌باشد، خاطرنشان کرد: اهداف مبنایی و کلان این عملیات که دارای خاستگاه قانونی، بهداشتی و پلیسی است این است که می‌بایست به‌صورت مستمر انجام شود و به‌عنوان مطالبات ما از سازمان اینترپل جهانی در نظر گرفته‌شده و بلافاصله پس از رصد کارشناسان سایبری، در خصوص شناسایی باند‌ها و عوامل مربوطه اقدامات لازم صورت پذیرد.

رئیس پلیس سایبری کشور به هموطنان توصیه کرد: اقلام بهداشتی و دارویی موردنیاز خود را صرفاً از داروخانه‌های سطح شهر و واحد‌های مسئول تهیه کنند و از ثبت سفارش اقلام بهداشتی از طریق سایت‌های غیرمجاز و بازار‌های آنلاین خودداری نمایند و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی Cyberpolice.ir بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری اعلام نمایند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس داروی تقلبی دارو های تقلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۲۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام فرآورده‌های گیاهی درمانی غیر مجاز

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،  روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomix و فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز را به دلیل نداشتن مجوز‌های بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.
در این اطلاعیه همچنین محصولاتی، چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند.
روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلان اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می‌گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام لازم را به عمل آورند.
در پایان، شماره تلفن ۶۶۴۶۲۰۲۶ روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باند سارقان سابقه‌دار در تالش زمین‌گیر شدند
  • شناسایی هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس
  • جزئیات تازه از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • فرآورده‌های گیاهی غیر مجاز اعلام شد
  • ۳۰۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز جمع‌آوری شد
  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند
  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو
  • اسامی فرآورده‌های گیاهی درمانی غیرمجاز اعلام شد
  • اعلام فرآورده‌های گیاهی درمانی غیر مجاز