Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@04:38:48 GMT

افزایش مبلغ یارانه دستمزد درسال1400

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۳۶۷۹

افزایش مبلغ یارانه دستمزد درسال1400

گزارش عملکرد اجرای طرح یارانه دستمزد نشان می دهد که تاکنون بیش از ۳۳ هزار نفر از این طرح استقبال و ثبت نام کرده اند و استان خوزستان پیشتاز بیشترین تعداد ثبت نام شونده و قرارداد جذب نیروی کار بوده است. ناطقان: طرح یارانه دستمزد از جمله سیاستها و برنامه های اثرگذار دولت در حوزه اشتغال به شمار می رود که به منظور حفظ اشتغال در استانهای دارای آمار بالای بیکاری و در جهت حمایت از نیروی کار شغلی اولی و کارفرمایان بنگاهها توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اجرا درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به موجب این طرح، در صورت جذب نیروی کار شغل اولی در بنگاه‌ اقتصادی ۳۰ درصد مبلغ دستمزد نیروی کار به صورت یارانه از طرف دولت به مدت یک سال به کارفرما پرداخت می‌شود.

مطابق آخرین آمار عملکرد اجرای طرح یارانه دستمزد تا امروز ۳۳ هزار و ۵۲۶ نفر داوطلب در این طرح ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲۶ هزار و ۶۶۴ شغل اولی قرارداد کار بسته و جذب بنگاه شده اند؛  ۵۹۷۳ کارفرما هم از طرح استقبال و اقدام به جذب نیروی شغل اولی کرده اند.

بررسی جغرافیایی میزان استقبال از این طرح نشان می دهد که استان خوزستان با ثبت بیشترین تعداد داوطلب و کارفرما و قرارداد منعقده پیشتاز این طرح بوده و خراسان شمالی، کمترین میزان استقبال کارفرمایان و جویندگان کار را به خود اختصاص داده است.




به منظور بهره مندی از مزایای طرح لازم است جویندگان کار مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر داشته باشند و سن آنها از ۳۷ سال تمام بیشتر نباشد. شرط سنی برای زنان سرپرست خانوار جوینده کار نیز تا سقف ۴۵ سال تعیین شده است.

متقاضیان و کارفرمایان در صورت تمایل می توانند برای ثبت نام در این طرح به سامانه  https://pyd.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

وزارت کار به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور، با اصلاح دستورالعمل طرح پرداخت یارانه دستمزد،  اجرای این طرح را با اولویت مناطق کم برخوردار از اشـتغال و بنگاههای به شدت آسیب دیده از ویروس کرونا و فعال در یکی از ۱۴ رسته مصوب شده، در دستور کار قرار داد به نحوی که تمام شهرستانهای تابعه استانهای مشمول طرح با توجه به وضعیت بحرانی کشور در اثر شـیوع بیمـاری کرونـا، تحت پوشش طرح قرار گرفتند.

کارشناسان معتقدند اجرای "طرح یارانه دستمزد" موجب گشوده شدن روزنه اشتغال و بازار کار در استانهای محروم و کم برخوردار از اشتغال می شود. در صورت جذب نیروی کار از سوی کارفرما، به مدت یکسال یک سوم دستمزد مصوب شورای عالی کار به عنوان یارانه دستمزد به وی پرداخت می شود که با توجه به تصویب افزایش ۳۹ درصدی حداقل دستمزد ۱۴۰۰، مبلغ یارانه دستمزد برای نیروهای کار جذب شده در سال جاری  رقمی در حدود ۹۰۰ هزار تومان خواهد بود.

منبع: ایسنا برچسب ها: افزایش مبلغ ، یارانه دستمزد ، سال1400

منبع: ناطقان

کلیدواژه: افزایش مبلغ یارانه دستمزد سال1400 طرح یارانه دستمزد نیروی کار جذب نیروی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۳۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاه جوانی در طب سنتی هند

آفتاب‌‌نیوز :

گیاه آب بشقابی، در طب سنتی هند، به گیاه جوانی شهرت دارد. تمام بخش‌های این گیاه شامل ریشه، برگ‌ها، میوه‌ها و ساقه‌های رونده مصارف درمانی متعدد دارند.

 این گیاه در افزایش حافظه در کودکان، عقب مانده ذهنی، درمان پسوریازیس، زخم‌های تفلیس، درماتیسم، افزایش قدرت و نیروی جسمانی، حیات بخشی مجدد به نورون‌های آسیب دیده، فعالیت آنتی اکسیدانی بالا، تحریک سنتز کلاژن در بافت‌های آسیب دیده و بهبودی جریان خون، درمان اگزما و نهایتا بهبودی رنگ بدن، جوانی، افزایش حافظه و بهبودی هوش و افزایش طول عمر، شادابی و سلامتی را تضمین می‌نماید. 

کپسول گیاهی سنتلاتی اس تی با داشتن عصاره و پودر برگ گیاه آب بشقابی در حداقل زمان باعث تقویت قوای عمومی بدن، احساس شادابی، نیروی جوانی و افزایش راندمان کاری می‌گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند
  • جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • سورپرایز بزرگ کارگران با دریافت پاداش روز کارگر | کارگران اردیبهشت ۲ تا حقوق می‌گیرند
  • افزایش 8 درصدی مبلغ جایزه رولان گاروس
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • افزایش ۸ درصدی مبلغ جایزه رولان گاروس