Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار لرستان گفت: سالانه سه هزار و ۵۰۰ هکتار و در مجموع ۲۸ هزار هکتار زمین‌ کشاورزی این استان در دولت تدبیر و امید به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

سید موسی خادمی افزود: لرستان جزو استان های موفق در خصوص اجرای طرح های نوین آبیاری است و مورد تشویق وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

وی  ادامه داد: اجرای طرح های آبیاری نوین، علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب موجب افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی محصول می شود که در این مدت بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای زمین های کشاورزی استان هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار لرستان همچنین گفت: سطح گلخانه های استان از ابتدای دولت تدبیر و امید هفت هکتار بود که اکنون به ۶۴ هکتار رسیده و حتی برخی از محصولات گلخانه ای این منطقه نیز صادر می شود.

به گفته وی در حال حاضر محصولات گلخانه ای این استان با استانداردهای روز دنیا به روسیه و کشورهای حوزه خلج فارس صادر می شود که بسیار رضایتبخش وخوشایند است.

خادمی بیان کرد: علاوه بر این در مجموع ۲۰۰ هکتار طرح گلخانه ای استان در حال تکمیل و یا اجرا است.

بر اساس اعلام جهاد کشاورزی لرستان۲۴ درصد از مجموع ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی استان آبی است، با وجودی که میزان زمین های آبی این استان معادل نصف متوسط کشوری است اما اجرای طرح های نوین آبیاری در این استان موفق بوده است.

میانگین اجرای طرح‌های آبیاری نوین در اراضی آبی کشور ۲۸.۵ درصد می‌باشد که این رقم در استان به ۳۱ درصد رسیده است.

سالانه ۱۳ هزار تن محصولات گلخانه ای شامل گوجه، خیار، فلفل دلمه ای وآلوئورا در لرستان تولید می شود.

۱۵۰ هزار نفر بهره بردار بخش کشاورزی لرستان هستند و ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر از این بخش ارتزاق  می کنند.

ارزش افزوده سه میلیون تن محصول تولدی استان به بیش از هفت هزار میلیارد تومان می رسد./ایرنا


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اجرای طرح گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۷۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سید عماد شاهرخی، عصر امروز، در همایش روز مزرعه در سلسله، گفت: این شهرستان به‌عنوان قطب تولید دانه‌های روغنی در لرستان مطرح است.

او با اشاره به ضرورت امنیت غذایی و جهش تولید در محصولات کشاورزی، اضافه کرد: ما باید اصول علمی و فنی را به مزارع و بخش کشاورزی منتقل کنیم.

پیش‌بینی برداشت 150هزار تن جو در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: حدود هزار و 700 هکتار  از سه هزار و 500 هکتار کلزای این استان در شهرستان سلسله کشت می‌شود.

شاهرخی با بیان اینکه چهار میلیون دلار ارز سالانه برای واردات روغن هزینه می‌شود، بیان کرد: ما باید کشور را از واردات روغن بی‌نیاز کنیم و در این راستا یکپارچه‌سازی اراضی بسیار مهم است.

او با اعلام اینکه میانگین تولید گندم آبی در اراضی کشور 4.5تن است، اضافه کرد: این آمار در لرستان 5.5تن در هر هکتار است و هزار کیلوگرم بالاتر از میانگین کشوری هستیم.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین