Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@20:29:23 GMT

افزایش مصرف انرژی بارندگی را کاهش داده است

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۷۶۱۹

افزایش مصرف انرژی بارندگی را کاهش داده است

اسفندیار خزائی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: تغییر رفتار بارش ها و بروز بارش‌های سیل آسا یا افزایش روزهای خشک سال ماحصل افزایش مصرف انرژی است.

وی با بیان اینکه مصرف بالای انرژی سبب گرمایش زمین شده است اظهار داشت: میزان حرارت صحرای عربستان با زاگرس پنج درجه متفاوت بوده و این امر سبب حرکت ابرها از مدیترانه و جنوب به سمت کشورمان شده و بارش ها را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: سپر زاگرس که بخشی از آن در استان همدان واقع شده در زیست مردم بسیار تاثیر گذار بوده است برای نمونه سپر زاگرس باعث جلوگیری از نفوذ بخشی از گرد و غبار به مناطقی از کشور شده است.

خزائی با عنوان اینکه جنگل ها ۶۷ تن در هکتار گرد و غبار را تثبیت می کنند افزود: البته جنگل ها موجود زنده هستند نباید با زمینه سازی برای بروز گرد و غبار و فیژیولوژیکی سبب مرگ آنها شویم بلکه آنها نیز حق استفاده از هوای پاک را دارند.

وی اظهار داشت: هر مرتع خوبی می تواند ۳۵ برابر از سیل خیزی جلوگیری کند که این کارکرد مرتع گویای اهمیت تنوع زیستی در حفظ حیات است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان بیان کرد: یک هزار و ۶۵۸ گونه گیاهی تاکنون در این استان شناسایی شده که ۲۲ گونه آن «آندومیک» و مختص استان همدان است. 

خزائی تعامل منابع طبیعی و محیط زیست را حسنه و مطلوب دانست و اضافه کرد: حفظ نشدن و نابودی جنگل و مرتع، بخش حیات وحش را دچار چالش و ضربه شدید می کند همچنین با وجود تعریق مناطق چهارگانه برای محیط زیست اما گونه های جانوری پیوسته در حال حرکت هستند.

وی گفت: رییس سازمان جنگل ها مدیران زیر مجموعه را مکلف به پایان رساندن کاداستر تا پایان نیمه نخست سالجاری کردند که با نهایی شدن حدنگاری، آمار جنگل و مراتع به دقت و بر اساس تصاویر پوشش گیاهی خارج می شود.

برچسب‌ها بارندگی همدان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان بهینه سازی مصرف انرژی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارندگی همدان بارندگی همدان بهینه سازی مصرف انرژی اخبار کنکور منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۷۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان البرز با کاهش منابع آبی مواجه است

به گزارش خبرآنلاین البرز؛ حمیدرضا نامداری روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت با تأکید بر اقدامات فنی و مهندسی انجام شده طی ۱۵ ماه گذشته، جهت بهبود زیر ساخت تأمین آب شرب مورد نیاز سطح استان، مدیریت و اصلاح الگوی مصرف آب از سوی مردم را ضروری دانست.

وی در خصوص قرار گرفتن البرز در میان استان‌های دارای تنش آبی بالا به دلیل کاهش نزولات جوی طی سال‌های اخیر، همراهی مردم در گذر از بحران آبی سال جاری را خواستار شد.

نامداری در پایان بیان کرد: گذر از فصل گرم تابستان سال جاری بدون تنش آبی، علاوه بر اقدامات انجام شده فنی، نیازمند همراهی بیش از پیش مردم در مدیریت و اصلاح الگوی مصرف است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904307

دیگر خبرها

  • کنترل چاه‌های کشاورزی بهترین راهکار تعادل در مصرف آب
  • استان البرز با کاهش منابع آبی مواجه است
  • افزایش تعرض به جنگلبانان در سال جاری
  • آب گرفتگی خیابان های همدان بر اثر بارش باران!
  • فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی اعلام کرد: افزایش تعرض به جنگلبانان در سال جاری
  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد
  • خسارات سیلاب های فصلی جنوب کرمان باطرح های آبخیزداری کاهش یافت
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • صدور پروانه چرا برای ۶۰۰ هزار واحد دامی در همدان
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد