Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:55:20 GMT

صندوق الکترونیکی اخذ رای در کرمانشاه رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۷۷۸۱

صندوق الکترونیکی اخذ رای در کرمانشاه رونمایی شد

به ‌گزارش خبرنگار ایرنا، روز چهارشنبه دوره توجیهی و آموزشی اعضای شعب اخذ رای شهرستان کرمانشاه برای برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست ‌جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شد.

فضل‌الله رنجبر، فرماندار شهرستان کرمانشاه در این مراسم، با تاکید بر اهمیت و ضرورت رعایت امانت‌داری در برگزاری انتخابات گفت: آرای مردم و صاحبان رای را حق‌الناس می‌دانیم و تمام تلاش خود را برای برگزاری قانونی، منظم و مطمئن انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها به کار می‌بندیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رنجبر در این مراسم فرآیند اخذ، شمارش و صورت‌جلسه آرای شعب اخذ رای را برای حاضران تشریح کرد و کاربران رایانه، آموزش لازم فرآیند اخذ رای و ارسال صورت‌جلسه انتخابات به فرمانداری و هیات نظارت انتخابات را دیدند.

آموزش نحوه استفاده از صندوق الکترونیکی اخذ رای

رای گیری دستی و الکترونیکی

فرماندار کرمانشاه در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این‌که حدود هزار و ۷۰۰ صندوق اخذ رای را در شعب سراسر شهرستان توزیع خواهیم شد، اظهار داشت: در هر شعبه دو تا پنج صندوق الکترونیکی برای انتخابات شورای شهر و روستاها مستقر خواهد شد.

به گفته‌ او تمام فرآیند برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به ‌صورت کاملاً الکترونیکی خواهد بود و عوامل برگزاری انتخابات هیچ نقشی در این زمینه ندارند به طوری که آرای شهروندان به صورت ماشینی، ثبت و چاپ و در صندوق ریخته می شود.

رنجبر افزود: جز قرائت و شمارش آرا مابقی ۲۴ فرآیند انتخابات ریاست جمهوری به ‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

فرماندار کرمانشاه در عین ‌حال گفت: علاوه‌بر صندوق‌های الکترونیکی اخذ رای انتخابات شورای شهر و روستا، صندوق‌هایی نیز برای رأی‌گیری دستی تحویل شعب اخذ رای می‌شود که در صورت وجود مشکل در سیستم الکترونیک و شرایط اضطرار، از آن‌ها استفاده و اخذ آرا همانند انتخابات ریاست جمهوری صورت گیرد.

او با بیان این‌که ۷۲۱ شعبه اخذ رای در شهرستان کرمانشاه آرای مردم را جمع‌آوری خواهد کرد، گفت: ۴۵۸ شعبه مخصوص شهر کرمانشاه است که ۴۴۶ شعبه به‌صورت ثابت و ۱۲ شعبه نیز به‌صورت سیار آرای مردم را اخذ می کنند.

رنجبر عوامل اجرایی انتخابات در شهرستان کرمانشاه را حدود ۱۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این عوامل شامل عوامل اجرایی، نظارتی، انتظامی، اعضای شعب، نمایندگان فرماندار و بازرسان هستند که کار برگزاری انتخابات را در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه انجام خواهند داد.

تعداد وجدان حق رای و کاندیداها

فرماندار کرمانشاه واجدین حق رای در شهرستان کرمانشاه را حدود ۸۵۰ هزار نفر اعلام و اظهار کرد: تا روز ۱۱ خرداد ۱۶۱ کاندیدای ورود به شورای شهر کرمانشاه تأیید صلاحیت شده‌اند و تعداد کاندیداهای حاضر در شهرهای ماهیدشت، کوزران، قلعه و هلشی فیروزآباد هم ۶۹ نفر هستند.

به گفته‌ او هیات نظارت بر انتخابات تا ۱۵ خرداد نتیجه نهایی کاندیداهای تأیید صلاحیت‌شده را به فرمانداری اعلام می‌کند و ما نیز طی اطلاعیه رسمی اسامی افراد را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور در روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در استان کرمانشاه نیز برگزار خواهد شد.

در این انتخابات یک میلیون و ۵۷۷ هزار و ۶۳۹ کرمانشاهی حق رای دارند که از این تعداد ۷۸۰ هزار و ۳۲۲ نفر زن و ۷۹۷ هزار و ۳۱۷ نفر مرد هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر، ۳۲ بخش، ۸۸ دهستان و هزار و ۷۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری کرمانشاه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری کرمانشاه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اخبار کنکور انتخابات ریاست جمهوری برگزاری انتخابات شهرستان کرمانشاه دوره انتخابات شهر و روستا اسلامی شهر اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۷۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم

به گزارش جام جم آنلاین، احمد وحیدی در گفت‌وگو با ایسنا درباره برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در تهران برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در وزارت کشور وجود دارد. در ۸ حوزه انتخابیه که دو نماینده یا بیشتر باید انتخاب شوند، انتخابات را تمام الکترونیکی برگزار می‌کنیم که بزرگ ترین حوزه در تهران است که باید ۱۶ نماینده انتخاب شوند. شعب اخذ رای و سامانه های اخذ رأی مشخص شده است. در دور اول انتخابات در چهار حوزه انتخابیه، انتخابات تمام الکترونیکی برگزار شد، اما برای اولین بار این انتخابات در این گستردگی اجرا می شود و تحول مهمی در حوزه اخذ رأی است.   وی درباره کوتاه شدن زمان شمارش آرا در انتخابات تمام الکترونیکی، گفت: در اخذ رأی الکترونیکی آمار در همان جا داده می‌شود. در دور اول که‌در ۴ حوزه انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار شد، ساعت یک یا دو نصف شب آرای آن حوزه ها جمع بندی و مشخص شد.   وحیدی خاطر نشان کرد: آموزش رای دادن الکترونیکی قرار است به مردم  از طریق صداوسیما و به صورت حضوری در مراکز جمعیت به مردم  داده شود که در روزهای آینده شدت بیشتری می گیرد.

 

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران
  • تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی/ برگزاری دو مانور انتخاباتی
  • اظهارات جدید سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره مرحله دوم انتخابات مجلس/ چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
  • تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی / چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
  • اسلامی: شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک یکشنبه در استان تهران برگزار می‌شود
  • تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی/چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
  • لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد | انتخابات در این ۸ حوزه تمام الکترونیکی برگزار می‌شود
  • آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
  • وزیر کشور: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
  • وحیدی: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم