Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور (موقت) لبنان در سخنانی گفت که کشورش در کانون خطر قرار دارد و هرچه سریع‌تر باید نجات داده شود.

 به نوشته روزنامه القدس العربی، حسان دیاب، نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در سخنانی پس از گذشت ۳۰۰ روز از استعفای کابینه‌اش با اشاره به بحران اقتصادی شدید کشورش اظهار کرد که لبنان در کانون خطر قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از احزاب سیاسی لبنان خواست که در راستای تشکیل دولت از برخی امتیازات چشم پوشی کنند و پیش از آنکه زمان بگذرد و دیر شود لبنان را نجات دهند.

حسان دیاب گفت: ما امروز در برابر یک حقیقت بسیار سخت قرار داریم که بانک جهانی در گزارش اخیر خود به آن اشاره و اعلام کرد؛ لبنان در بحرانی اقتصادی غرق شده که ممکن است در سایه نبود  چشم‌اندازی برای یک راه‌حل و خارج کردن آن از این وضعیت بد که با فلج شدن سیاسی همراه شده، این بحران لبنان را در میان 10 بحران بد مالی از نیمه قرن نوزدهم تاکنون قرار دهد.

وی افزود: حقایقی که در ادامه بیان می‌شود حقیقت گزارش بانک جهانی را تایید می‌کند؛ ۱ - ناتوانی در تشکیل دولت جدید برای رفع مشکلات مالی و اجتماعی. ۲ – مسئولیت پذیر نبودن احزاب سیاسی و عدم درک عمق بحران کشور و پیامدهای آن. ۳ – تداوم مذاکرات با صندوق بین‌المللی پول. ۴-  نبود دارو و شیر برای کودکان و  همچنین مواد سوختنی به علت اقدام برخی تجار در انبار کردن مواد اولیه و موارد مختلف از این قبیل.

حسان دیاب تاکید کرد: تمامی این اتفاقات کشور را در آستانه فروپاشی قرار می‌دهد و احزاب سیاسی باید از چیزهای کوچک در راستای تشکیل دولت که بزرگ جلوه داده می‌شود چشم پوشی کنند؛ چراکه تشکیل دولت پس از گذشت ۱۰ ماه از استعفای دولت ما در اولویت قرار دارد.

وی در پایان خطاب به احزاب سیاسی لبنان گفت: از خدا بترسید؛ چراکه این ملت بی‌گناه هزینه‌های سنگینی را متحمل می‌شوند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: احزاب سیاسی تشکیل دولت حسان دیاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۸۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم

ایسنا/هرمزگان سرپرست مدیریت بحران، ایمنی و پدافند غیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران با حضور بیش از ۳۰ تن از مدیران سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

به گزارش ایسنا؛ مجید فرهادی سرپرست مدیریت بحران، ایمنی و پدافند غیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان این مطلب، اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره آموزشی ایجاد آمادگی برای مدیران سازمان جهت کاهش آسیب‌های ناشی وقوع حوادث غیرقابل پیش‌بینی و بروز خطرات و سوانح و بحران‌های مختلف بود.

وی ادامه داد: مبانی و مفاهیم مدیریت بحران، لجستیک، ارزیابی سانحه، مدیریت و فرماندهی، آشنایی با مخاطرات مختلف، حمایت‌های روانی، مدیریت جست و جو و نجات، مدیریت عملیات امداد و آشنایی با قوانین حوزه امداد و نجات با رویکرد عملیاتی از مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.

فرهادی گفت: مدیریت بحران مفهومی است که سازمان‌ها بیش از هر زمانی به آن می پردازند و دولت‌ها نیز برای کاهش شدت و اثر مخاطرات خود، از مباحث مربوط به مدیریت بحران بهره می‌گیرند.

بنا بر این گزارش، بهزاد پورمحمد، معاون مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران به عنوان مدرس در نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم حضور داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بحران آوارگان در لبنان به اروپا کشیده خواهد شد
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • پاسخ پرقدرت حزب الله به رژیم صهیونیستی و بحران در اتاق جنگ اسرائیل
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • جلسات قالیباف و رقبایش با منتخبان مجلس دوازدهم به روایت فرید موسوی /فعلا خبری از مرامنامه و مانیفست نیست
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز