Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس گزارش شبکه خبری بلومبرگ، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا در نظر دارد تا دستور اجرایی دوران ترامپ علیه سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها در شرکت‌هایی که به ارتباط ادعایی با ارتش چین متهم می‌شوند، تغییر دهد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در نوامبر ۲۰۲۰ یک دستور اجرایی را به امضا رساند که طبق آن شرکت‌های آمریکایی از سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی که به اعتقاد کاخ سفید با ارتش چین مرتبط بودند، منع می‌شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شبکه بلومبرگ همچنین به نقل از منابع مطلع گزارش داد که بایدن در روز‌های آینده یک دستور اجرایی را به امضا می‌رساند که طبق آن، وزارت خزانه‌داری آمریکا موظف می‌شود فهرستی از نام شرکت‌هایی تهیه کند که احتمالا بابت ارتباطات با ارتش چین با مجازات‌های مالی مواجه می‌شوند.

بدین ترتیب، سیاست ارائه شده از طرف ترامپ که طبق آن وزارت دفاع آمریکا مسوول شناسایی نقض‌های احتمالی این ممنوعیت شناخته می‌شد، تغییر خواهد کرد.

براساس گزارش‌ها، ضوابط درج نام شرکت‌ها در لیست سیاه و همچنین درگیر کردن نهاد‌هایی که در بخش‌های دفاعی یا شناسایی فعالیت دارند، تغییر خواهد کرد. این در حالیست که فرمان اجرایی دوره ترامپ شرکت‌هایی را هدف می‌گرفت که گمان می‌رفت وابسته به ارتش چین باشند.

بلومبرگ به نقل از یک مقام مطلع گزارش داد، آن طور که گفته می‌شود، کابینه ترامپ نام اکثر شرکت‌هایی که هم‌اکنون در لیست سیاه قرار دارند، حفظ می‌کند و همزمان نهاد‌های جدیدی را طبق این فرمان اصلاح‌شده به آن می‌افزاید. همچنین انتظار می‌رود وزارت خزانه‌داری آمریکا در زمان تدوین این لیست با وزارت خارجه آمریکا و پنتاگون رایزنی کند.

اقدام بایدن پس از آن انجام می‌شود که دو شرکت چینی با موفقیت توانستند فرمان دوره ترامپ را به چالش بکشیند و موجب شدند تا دولت جدید آمریکا تغییرات در این سیاست را مورد بررسی قرار دهد. دولت بایدن قصد دارد تا با ارجاع مسوولیت‌ها به وزارت خزانه‌داری، موضع حقوقی برای جریمه شرکت‌ها را تحکیم کند.

این تغییرات همچنین در شرایطی انجام می‌شود که قانونگذاران آمریکایی خواستار موضع سخت‌گیرانه‌تر علیه پکن شده‌اند. اخیر گروهی از دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان با ارسال نامه‌ای به لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا از او خواستند تا نام نهاد‌هایی که گمان می‌رود با ارتش چین ارتباط دارند، منتشر کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ترامپ بایدن چین ارتش چین شرکت هایی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۸۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم


به گزارش تابناک؛ رویترز نوشت: جو بایدن در یک مناظره تلویزیونی گفت: من هستم، نمی دانم چه زمانی اما خوشحال می‌شوم که با او مناظره کنم.

این اظهارات واضح ترین اظهارات بایدن در مورد چشم انداز مناظره ریاست جمهوری بود. بایدن قبلاً متعهد به مناظره با ترامپ نبود و ماه گذشته گفته بود که این موضوع به رفتار رئیس جمهور سابق بستگی دارد. ترامپ که پیش از پیروزی در رقابت‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان در ماه گذشته از مناظره با رقبای خود امتناع کرد، در هفته‌های اخیر بایدن را به چالش می‌کشد تا با او درگیر شود و به او پیشنهاد داده است که «در هر زمان و در هر مکان» با او مناظره کند.

بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس در اوایل ماه جاری، بایدن در میان رای دهندگان ثبت نام شده ۴۱ به ۳۷ درصد نسبت به ترامپ برتری دارد.

گفتنی است بایدن و ترامپ در دو مناظره تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری در طول مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۰ با یکدیگر روبرو شدند.

 

شفقنا

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان