Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@01:18:50 GMT

دام‌های سبک و سنگین در سرعین هویت‌گذاری شدند

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۰۰۱۱

دام‌های سبک و سنگین در سرعین هویت‌گذاری شدند

به گزارش ایرنا ، محمد حسنی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: استقبال خوبی از اجرای طرح هویت‌گذاری دام‌ها از سوی دامداران صورت گرفته و بیش از ۱۴ هزار راس دام سنگین و ۵۱ هزار دام سبک پلاک‌کوبی و در سامانه جامع هویت‌گذاری ثبت شده است.

وی گفت: در سال جاری برنامه‌ریزی لازم برای بیمه دام‌ها صورت گرفته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال بیش از ۷۰ درصد دام‌ها بیمه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین ادامه داد: ایجاد بانک یکپارچه اطلاعات، بهبود نظام آمار و اطلاعات، کنترل تردد دام، بهبود سیستم‌های پرورش و اصلاح‌نژاد دام، کنترل بهداشت دام و اختصاص فرآورده‌های دامی از مزایای طرح هویت‌گذاری است.

وی افزود: با اجرای طرح هویت‌گذاری دام‌ها، امکان خدمات‌رسانی به دامداران از جمله توزیع نهاده‌های یارانه‌دار، ارائه برنامه‌های اصلاح نژاد و تغذیه دام‌ها و کنترل قاچاق دام به سهولت انجام خواهد گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی سرعین با بیان اینکه ملاک ارائه خدمات به دامداران بر اساس هویت‌گذاری دام‌ها صورت می‌گیرد، گفت: دامداران منطقه در صورت خرید و فروش هرگونه دام نسبت به پلاک‌کوبی آنها اقدام کنند.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل اجرایی پلاک‌کوبی دام‌های سبک و سنگین برای شناسایی دام‌های موجود، ثبت اطلاعات دام و دامدار، برآورد تولید دامی، جابجایی کنترل شده و مبارزه با قاچاق دام زنده و طرح هویت‌گذاری دام اجباری شده و ارائه هرگونه خدمات و تخصیص نهاده‌های دامی صرفا به دامدارانی صورت می‌گیرد که اقدام به پلاک‌کوبی دام‌های خود کرده باشند.

وی همچنین افزود: با توجه به اهمیت بیمه دام و اجباری بودن آن تمام دامداران موظف هستند نسبت به بیمه دام‌های خود اقدام کنند.

سرعین در ۲۷ کیلومتری غرب اردبیل قرار دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سرعین دام و طيور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سرعین دام و طيور وزارت جهاد کشاورزی سرعین دام و طيور اخبار کنکور هویت گذاری دام طرح هویت گذاری پلاک کوبی دام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۰۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران

منصور پوریان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: جمعیت بالای دام سبک بیانگر بهبود وضعیت دام در کشور است، هرچند وضعیت دام سنگین همانند سبک در کشور نیست.

به گفته او، بنابر آمار ۷۰ درصد گوشت مورد نیاز از طریق گوساله و ۳۰ درصد از طریق گوسفند تامین می‌شود، از این رو در بخش تولید دام سنگین هم باید برنامه ریزی صورت بگیرد.

پوریان ادامه داد: بنابر اعلام مرکز آمار جمعیت دام سبک به بالای ۷۱ میلیون راس رسیده است که بدلیل حجم بالا مازاد بر نیاز کشور، پتانسیل صادرات ۵۰۰ هزارتن دام سبک و خرید تضمینی ۲ میلیون راس وجود دارد که انتظار می‌رود در راستای حمایت از دامداران حجم مازاد دام خریداری و صادر شود.

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به واردات گوشت و دام از آفریقا افزود: سازمان دامپزشکی از لحاظ پروتئکل بهداشتی هرکشوری را که تایید کند، در راستای تنظیم بازار گوشت و دام از آن کشور وارد می‌شود.

او گفت: بنابر برنامه ریزی وزارت جهاد قرار است امسال در بحث واردات گوساله رقم قابل توجهی واردات صورت بگیرد. البته ۱۰۰ درصد این حجم واردات مربوط به دام پایه پروار است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • توصیه پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت احشام
  • تدارک تمام زیرساخت های گردشگری سرعین تا آخر اردیبهشت ماه
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • مایه کوبی ۲۶ هزار رأس دام سبک در منطقه بارز و شوارز
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری شهرستان بردسکن اجرا می‌شود
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲