Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@04:41:55 GMT

کولبری را در «طرح تجارت همسایگی» قانونمند می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۱۶۵۱

کولبری را در «طرح تجارت همسایگی» قانونمند می‌کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری پس از ضبط برنامه تبلیغاتی خود در رسانه ملی اظهار کرد: دولت ما دولت مردم، دولت اقدام و تحول است یعنی دولت همه ایرانیان است. در دولت‌های گذشته استان‌های زیادی از کشور مورد غفلت واقع شده‌اند حتی در شرایط تحریم اقتصادی که ما می‌توانستیم از استان‌های مرزی استفاده کنیم، دولت نتوانست برای دور زدن تحریم‌ها از استان‌های مرزی بهره ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی گفت: در دولت ما، استان های مرزنشین که ۱۶ استان هستند و با ۱۵ کشور همسایه ارتباط دارند، با یک فاصله کمی می‌توانند صادرات و واردات کنند.

وی افزود: ما تحت عنوان تجارت همسایگی، یک مزیت‌هایی را برای استان‌های مرزی جهت صادرات و واردات قرار می‌دهیم. تعداد زیادی از این استان‌ها برادران اهل سنت ما و مرزداران غیرتمند ایران هستند که در طول تاریخ از مرزهای ایران دفاع کرده‌اند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ما در ساماندهی بازارچه‌های مرزی، تعاونی‌های مرزنشینان کشور و تجارت‌های خرد چه به صورت کولبری و چه به صورت‌های دیگر، تمام این فعالیت‌ها را در طرح تجارت همسایگی قانونمند کرده تا از قاچاق جلوگیری کنیم و هم اینکه فعالیت‌های قاچاقی که خرد هستند و معیشت مردم را تامین می‌کنند در این تجارت همسایگی قانونمند کنیم.

رضایی گفت: از طرف دیگر تلاش خواهیم کرد درآمدهای ارزی ایران را افزایش دهیم و اشتغال را بالا ببریم و سپس استان‌های مرزی را به استان‌های مرکزی که تولیدات صنعتی دارند و صنعتی شدن را زودتر از استان‌های دیگر شروع کردند، وصل کنیم.

کد خبر 5226258

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن رضایی انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری انتخابات 1400 سیدابراهیم رئیسی انتخابات ریاست جمهوری عبدالناصر همتی مجلس شورای اسلامی سعید جلیلی صحن مجلس حسن روحانی ریاست جمهوری محسن رضایی هیئت دولت محسن مهرعلیزاده سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی شورای نگهبان استان های مرزی تجارت همسایگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۱۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید محدودیت ها برای زائران پاکستانی در سفر به ایران

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد؛ پس از حمله ماه گذشته به یک اتوبوس مسافربری در مسیر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان به نقطه صفر مرزی با جمهوری اسلامی ایران در شهر «تفتان»، گزارش ها حاکی است محدودیت و قوانین سختی برای سفر زائران و گردشگران پاکستانی به ایران اعمال شده است.
براساس این گزارش درحال حاضر هیچ زائر یا گردشگر پاکستانی نمی تواند با شرکت‌های اتوبوس‌رانی خصوصی از مسیر «کویته» عازم ایران شود و دولت محلی با شرکت‌هایی که اقدام به حمل زائران و گردشگران کنند؛ برخورد قانونی می کند.
به گفته منابع خبری دولت محلی ایالت بلوچستان بار دیگر اعزام زائران و گردشگران پاکستانی به ایران تحت حفاظت شدید نیروهای ارتش این کشور را آغاز کرده است، اما به دلیل عدم ارائه برنامه دقیق در این زمینه مسافرانی که قصد سفر به ایران دارند وادار به اقامت یک الی دو هفته در شهر کویته می‌شوند.
زائران و گردشگران پاکستانی باید پس از رسیدن به شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان برای دریافت بلیط اتوبوس هایی که تحت تدابیر شدید ارتش عازم مرز ایران می‌شوند؛ ثبت نام انجام دهند.
بنا بر اعلام رسانه های محلی بلوچستان پاکستان اعمال این محدودیت‌ها در چند روز گذشته تحصن و اعتراض شرکت‌های اتوبوس‌رانی خصوصی این ایالت را نیز درپی داشته است.
گفتنی است بسیاری از رهبران مذهبی پاکستان باتوجه به نزدیکی ایام محرم و اربعین حسینی که در آن ده‌ها هزار نفر از زائران پاکستانی عازم ایران و عتبات عالیات می‌شوند رسیدگی فوری مقامات دولت محلی و رفع محدودیت‌های سفر به ایران را خواستار شده‌اند.
ماه گذشته بر اثر حمله گروهی از افراد ناشناس به یک اتوبوس مسافربری در منطقه «نوشکی» در ایالت بلوچستان این کشور ۹ شهروند پاکستانی که عازم ایران بودند کشته شدند.
پس از این حمله تدابیر امنیتی ویژه در مسیر های منتهی به مناطق مرزی ایران و پاکستان اتخاذ شده است.
این درحالی است که سفر زائران و گردشگران پاکستانی به ایران از مسیر گذرگاه مرزی «ریمدان» در جنوب پاکستان هیچگونه محدودیتی ندارد؛ اما در یک ماه گذشته وقوع سیل در شهر «گوادر» و مناطق اطراف این گذرگاه مرزی به اختلال موقتی درعبور و مرور در گذرگاه مرزی «ریمدان» منجر شده است.

دیگر خبرها

  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است / عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • تشدید محدودیت‌ها برای گردشگران پاکستانی در سفر به ایران
  • تشدید محدودیت ها برای زائران پاکستانی در سفر به ایران
  • وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد
  • حجم تجارت خارجی ایران در سال قبل ١۴٠ میلیارد دلار بود
  • افزایش حجم تجارت خارجی ایران نسبت به سال گذشته
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت