Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@06:31:10 GMT

خرید ۷۸۵ تن گندم بذری از کشاورزان

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۳۰۴۶

خرید ۷۸۵ تن گندم بذری از کشاورزان


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فاطمه میرساردو مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان گفت: اتحادیه شرکت های تعاونی تولید روستایی جنوب کرمان  یکی از مراکز خرید، بوجاری و بسته بندی بذر گندم در جنوب استان کرمان است و با توجه به اهمیت تامین بذر گواهی شده مورد نیاز کشاورزان، این اتحادیه ۷۸۵ تن گندم بذری از کشاورزان خریداری و روند خرید همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اتحادیه تعاونی تولید جیرفت با نظارت مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی منطقه (واحد ثبت و گواهی بذر و نهال) گندم بذری را ذخیره سازی و پس از سورت، بوجاری و ضدعفونی و لیبل گذاری بذر به همت شرکت های تعاونی روستایی  تولید و بین کشاورزان منطقه توزیع می‌شود.

مدیرسازمان تعاون روستایی جنوب کرمان تصریح کرد: فرآیند بوجاری و بسته بندی و آماده سازی بذر مورد نیاز گندم کاران در مهر آغاز می‌شود.

میرساردو با اشاره به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی بیان داشت: سیاست های ترسیمی شبکه تعاون روستایی در جنوب در راستای سیاست های دولت و در حمایت از جامعه کشاورزی است.

او با توجه به اهمیت بذر در تولیدات بخش کشاورزی گفت: بذر اساس تولید در کشاورزی محسوب می‌شود و به عنوان اولین نهاده مصرفی در انتقال صفات ژنتیکی گیاه نقش غیر قابل انکاری دارد لذا بدون استفاده از بذر خوب حتی با صرف انرژی فراوان نیز نمی‌توان به حداکثر تولید و عملکرد دست یافت.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعاون روستایی خرید گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۳۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است

یوسف منصوری: همانگونه که اطلاع داریم کشاورزی یکی از صنعت های مهم در بحث اقتصاد کشور می باشد که می تواند در تورم و مشکلات اساسی کشور نقش بسزایی ایفا و برای تأمین غذای جامعه، توسعه اقتصادی، حفظ منابع طبیعی و حفظ محیط زیست بسیار حائز اهمیت است.

کشور ما نیز از این قاعده مستثنا نیست و کیفیت در محصول کشاورزی میتواند از مشکلات جدی در کیفیت محصولات و همچنین تورم اقتصادی جلوگیری کند

شهرستان شوش یکی از شهرستانهای مهم کشور در بحث تولید گندم و سایر محصولات کشاورزی است که در سال های گذشته مقبولیت و حرف برای گفتن داشت. به گفته مسئولان در سال گذشته خوزستان رتبه اول در کشور را کسب کرد و شهرستان‌های شوش و کرخه در خوزستان دارای بالاترین آمار در برداشت گندم بودند.

در سالهای گذشته قطع برق چند ساعته برای چاه های عمیق کشاورزی در دو شهرستان شوش و کرخه مسبب کم شدن کیفیت در برداشت محصول استراتژیک گندم بود به طوری که در هر بیست و چهار ساعت شبانه روز، هشت ساعت برق چاه های عمیق کشاورزی در سطح شهرستان شوش و کرخه قطع می شد که به دلیل کشت تمام زمینهای موجود کشاورزان، امکان آبیاری تمام زمین کشت شده در مابقی ساعت های مجاز استفاده از برق در شبانه روز، کافی نبود و این موضوع باعث پایین آوردن کیفیت،تناج محصول و نارضایتی کشاورزان مناطقی از شهرستان گردید.

اغلب کشاورزان درگیر با موضوع قطع هشت ساعته برق چاه های عمیق، کشاورزان بخش فتح المبین در غرب کرخه از توابع شهرستان شوش بودند که با چندین بار مطالبه از محمدکعب عمیر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار وقت شهرستان کردند که متاسفانه نتیجه ای ملموس برای آن قشر حاصل نگردید

کشاورزان با پیگیری های خود پس از نشستهای فی مابین در شهرستان و با عزیمت چندین باره به مرکز استان، تقبل و تعهد برای دستور العمل های تحمیلیِ نو و ابتکاری آن سازمان را پذیرفتند، و قطعی برق را از هشت ساعت به پنج ساعت تقلیل شد تا از زیان صددرصدی نجات و ناچار به کار خود ادامه دهند.


در چند روز گذشته مسئولان دولتی از عدم قطعی برق در تابستان امسال خبر داده اند که انتظار می رود در فرصت پیش آمده و چند ماه قبل از کشت محصول گندم، مسئولان شهرستان پیگیر این موضوع باشند چرا که گندم شهرستان شوش از کیفیت بی نظیری در سطح جهان برخوردار است تا کشاورزان شهرستان و منطقه فتح المبین با خیالی آسوده کمک حال اقتصاد کشور در بحث با ارزش و مهم گندم باشند

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900037

دیگر خبرها

  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد