Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@00:32:39 GMT

انقلاب اسلامی تفسیر عملی امام (ره) از قرآن بود

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۶۲۴۳

انقلاب اسلامی تفسیر عملی امام (ره) از قرآن بود

عباس کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به جایگاه امام خمینی (ره) در انقلاب اظهار کرد: طبق بیانات رهبر انقلاب اسلامی برای شناخت ذات پاک، نورانی و الهی امام خمینی (ره) سال‌ها زمان لازم است و هرچه از زمان می‌گذرد و ما از شخصیت با عظمت ایشان فاصله می‌گیریم بیشتر به عظمت نورانی، ستودنی و سرافراز ایشان پی می‌بریم و نقاط نورانی شخصیت ایشان بیشتر به چشم می‌خورد چنانچه که ما تا زمانی که در دامنه کوه داریم به عظمتان توجه نمی‌کنیم اما زمانی که از کوه فاصله می‌گیریم بیشتر به عظمت آن پی می‌بریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین اذعان کرد: امام خمینی (ره) شناسنامه و ماهیت ایران و ایرانی است چنانچه که خارج از مرزهای ایران ما را با شناسنامه خمینی کبیر می‌شناسند و این نشان می‌دهد دنیا امام را فهمیده و این حقیقت غیرقابل انکار را درک کرده است.

وی افزود: جهان به این نکته رسید که تا زمانی که نسل‌های خمینی (ره) متأثر از هویت خمینی باشند کار دشمنان دشوار خواهد بود و دشمنان به‌سختی می‌توانند به مسیر سلطه‌گری، اهداف نفسانی و شیطانی خود برسند پس با توجه به این موضوع تحریف شخصیت امام را در دستور کار خود قرار دادند.

این مسئول ابراز کرد: دشمنان در تلاش هستند تا مختصات و تصویر امام را به‌گونه‌ای به نسل‌های جدید ارائه کنند که نسل جدید نتواند با حقیقت امام ارتباط برقرار کند که البته در داخل کشور نیز بودند کسانی که به این تحریف‌ها مهر تأیید زدند.

وی ادامه داد: امروز اگر یک جوان دهه هشتادی در مجموعه مرقد مطهر امام (ره) حاضر شود او دیگر نمی‌تواند امام را به ساده‌زیستی، ظلم و استکبارستیزی، درایت و هوشیاری و آینده‌نگری ببیند بلکه امام را به ارتفاع ستون‌های مرقد می‌بیند و این مسئله حاصل کوتاهی ما در عرصه فرهنگی کشور است که نشان می‌دهد ما در عرصه معرفی شخصیت امام به چه میزان کوتاهی کرده‌ایم.

کاظمی تصریح کرد: باید امام را در تمثیل دشمنان او شناخت چنانچه که رئیس رژیم صهیونیستی در کتاب عصر خمینی در وصف امام چنین می‌گوید که پیامبر اسلام (ص) بمبی را در غدیر کارسازی کرد که این بمب را خمینی در قرن ۱۴ منفجر کرد و آثار انفجار این بمب همهٔ عالم را فراگرفت و متأثر کرد.

وی با اشاره به اینکه این رئیس‌جمهور در سخن دیگری می‌گوید یهود دشمنی همانند خمینی را در طول تاریخ خود ندیده‌است عنوان کرد: وقتی از امام خمینی (ره) سخن می‌گوئیم منظورمان این است که امام همان شخص باعظمت و ناب الهی است که به ما استقلال، آزادی، کرامت، شرافت و یا به تعبیر خودشان آقایی را نصیب این ملت کرد.

کاظمی تصریح کرد: دشمن در تلاش است تا شخصیت حقیقی امام را در ذهن و افکار عمومی تغییر دهند و با روایات غلط و وارونه شخصیت امام تحریف کنند و تا حدی هم به‌ظاهر موفقیت‌هایی را کسب کردند زیرا زمانی که در مجامع جوان حاضر می‌شویم می‌بینیم جوانان به میزانی که نسل‌های انقلاب عظمت امام را درک کرده بودند درک نکردند.

وی ضمن اینکه مسئله عدم درک جوانان از امام یک مسئله جدی است که باید در خصوص آن تعابیری انجام داد گفت: ای‌کاش به‌جای این همه کتب کتاب صحیفه نور خوانده می‌شد تا در پسان درس انسان‌سازی می‌آموختیم و مختصات انسان مسئول را از لابه‌لای سطوح این کتاب استخراج می‌کردیم زیرا این مسئله برای سعادتمان کافی بود.

این مسئول در پایان تشریح کرد: شخصی در خصوص اینکه امام با تمام تعابیر و نوشته‌های فرهنگی چرا تفسیر قرآن نکردند سوال کردند و شخص دیگری در پاسخ به این شخص گفتند که امام (ره) قرآن را به‌طور عملی تفسیر کردند و انقلاب همان تفسیر عملی امام از قرآن بود.

کد خبر 5227552

منبع: مهر

کلیدواژه: امام خمینی ره 14 خرداد عباس کاظمی بسیج دانشجویی انتخابات 1400 ویروس کرونا بوشهر گرگان کرمانشاه آمار کرونا اردبیل چالش شایستگی سالروز ارتحال امام خمینی امام خمینی ره سیدابراهیم رئیسی واکسن کرونا اراک مشارکت مردم در انتخابات امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۶۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب

آیین سوگواری شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام در شب شهادت آن حضرت در مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، همزمان با فرا رسیدن 25 شوال سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام مراسم سوگواری آن حضرت به همت موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با همکاری هیات انصارالشهدا روز جمعه 14 اردیبهشت ماه از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع خرمشهر موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود.

هویت 7 شهید گمنام مدفون در فارس مشخص شد

مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، واقع در ضلع جنوبی مترو شهید حقانی قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • شوخی گل آقا با امام خمینی (ره) + فیلم
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • مطهری امام
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود