Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@06:53:11 GMT

سونامی وعده‌ها در هیاهوی تبلیغات

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۷۹۳۸

سونامی وعده‌ها در هیاهوی تبلیغات

یکی از مسایل مورد توجه نامزدهای انتخاباتی باید بحث و راهکارهای اقتصادی باشد و آنها با معرفی برنامه‌های خود به ارایه راه علاج و غلبه بر چالش‌های اقتصادی کشور بپردازند. بررسی روزنامه‌ها، تارنماها و خبرگزاری‌های داخلی نشان می‌دهد که رسانه‌های داخلی از هم اکنون به بررسی جنبه های مختلف انتخابات ریاست جمهوری پرداخته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمترین محورهای انتخاباتی از نگاه رسانه‌های اعتدالی، اصلاح‌طلب و اصولگرا
رسانه‌ اعتدالی خبرآنلاین در شبانه روز گذشته در مطلبی وعده های انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری را بررسی کرد و پایگاه خبر تحلیلی انتخاب، تیتر از ظریف در دولتم استفاده خواهم کرد، او دیپلماتی وطن پرست است، را منتشر کرد و همشهری آنلاین به بازتاب سخنان محسن مهرعیلزاده و سخنان عبدالناصر همتی،  نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پرداخت. رسانه‌های اصلاح طلب نیز در مطالب و گفت وگوهایی مختلف بر ضرورت اعتمادسازی برای مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید کردند و مشکلات پیش‌رو در این امر خطیر را مورد بررسی قرار دادند در این خصوص خبرگزاری ایلنا در تیتری با عنوان «هر حرکتی که باعث کاهش آراء و ناامیدی مردم شود، ظلم به نظام است» ضرورت جلب مشارکت مردم را بازتاب داد. همچنین پایگاه خبری تحلیلی فرارو در مطالبی، انتقاد از وعده های پوچ کاندیداها را منعکس کرد. دیگر روزنامه‌ها در گزارش های مختلف به برنامه ها و وعده های بدون پشتوانه کاندیداهای ریاست جمهوری پرداختند از جمله خبرگزاری ایسنا شعارهای بدون پشتوانه کاندیداها را تحلیل کرد. رسانه‌ اصولگرای فارس و دانشجو در تیترهای با عنوان «قهر را کنار بگذاریم؛ بدون حمایت اصلاح‌طلبان هیچ گامی به پیش نیست» و برای مبارزه با اژدهای هفت سر فساد آمده‌ام» به ترتیب به بازتاب سخنان محسن مهر علیزاده و علیرضا زاکانی  کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را پرداختند. همچنین دیگر خبرگزاری این جریان در مطالب و گفت وگوهای خود لزوم مشارکت حداکثری مردم و توجه به این مهم را بازتاب دادند.

رسانه‌های اعتدالی

جلیلی طرح وان را رو کرد

خبرگزاری خبرآنلاین در گزارشی به بررسی وعده های انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری پرداخت و آورد:  

*سعید جلیلی برای دومین بار ردای کاندیداتوری بر تن کرده است تا شانس خود را بیازماید. او سال ۹۲ هم عزم ریاست جمهوری کرده بود اما در طوفان مناظرات انتخاباتی شانسی برای پیروزی نیافت.

*از جلیلی به عنوان یار پوششی ابراهیم رئیسی در انتخابات یاد می شود و در میان گمانه زنی های اصولگرا برای انصرافش، او با طرحی به نام وان آمده است تا بتواند معادلات انتخاباتی را تغییر دهد.  

*جلیلی از طرح وان،  تحت عنوان واحد انرژی، نام می برد که بر اساس آن مردم می توانند سهم خودشان از انرژی نفت، بنزین و گاز خودشان مدیریت کنند. او همچنین بیان کرده است که طرح مفصلی دارد که ۷ میلیون مرزنشین به صادرکننده تبدیل شوند که اقتصاد کشور را فعال کنند.

*ابراهیم رئیسی، نیز برای دومین بار کاندیدای انتخابات شده است. هرچند او نیز تجربه شکست در انتخابات را در کارنامه خود دارد اما برای دومین بار پا به عرصه رقابت گذاشته و مبارزه با فقر، فساد و تبعیض را یکی از وظایف مهم خود می داند. او نیز در میان به وعده های اقتصادی توجه بیشتری کرده است.  

*رئیسی بر این باور است که می تواند شاهد رشد اقتصادی و اشتغال سالانه یک میلیون نفری در کشور باشد.  او همچنین در حالی جوانان را ازدواج تشویق می کند که به آنان وعده ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال را می دهد.  

*رئیسی از نگاه به حوزه های اجتماعی و فرهنگی نیز غافل نشده و با بیان آنکه به آزادی بیان اعتقاد دارد، می گوید: وقتی یک جامعه می‌تواند گام‌های استوار داشته باشد که آزادی بیان در آن وجود داشته باشد.

*محسن رضایی که برای چهارمین بار به صحنه انتخابات ریاست جمهوری آمده و سودای پاستور را دارد، ید طولانی در دادن شعارهای انتخاباتی داشته و یکی از عجیب ترین وعده های ماراتن ۱۴۰۰ را مطرح کرده است.   

*محسن رضایی در شعارهای دیگر خود می گوید: « ارزش سهام را تا پایان سال حداقل به یک میلیون و ۵۰۰ هزار خواهیم رساند. بسیاری از آسیب‌دیدگان به دلیل اینکه ارزش سهام شان بالا می رود در اینجا سود می کنند.»

از ظریف در دولتم استفاده خواهم کرد، او دیپلماتی وطن پرست است

پایگاه خبر تحلیلی انتخاب به انعکاس سخنان عبدالناصر همتی،  نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و آورد:

* از ظریف در دولت استفاده می کنم، جناب آقای ظریف از دوستان خوب من و دیپلماتی قوی و وطن پرست است.

*ظریف حتی اگر نخواهد با دولت من همکاری کند از رهنمون ها و مشاوره‌های او استفاده خواهم کرد.

*مردم امید پیدا کرده‌اند، من انصراف نخواهم داد.

*افتخار می کنم که نیروهای اصلاح طلب بخواهند به من کمک کنند.

*انقدر حمله سایبری کردند که اکانت توییتر من، امروز تعلیق شد.

*من کسی هستم که پنج بانک نظامی را جمع کردم.

*پول هایی که دارد در برخی ستادها خرج می شود، ممکن است از درآمد واردات کسانی باشد که با رانت، دست به واردات زده اند و با شفاف سازی در حوزه ارز مخالفند.

*مردم اگر پشت من باشند، تعهد می دهم آن کاری که از من می خواهند را انجام می دهم؛ اگر نگذارند کارم را بکنم و با تعامل کار پیش نرود، آن را با مردم در میان می گذارم.

*بحث واکسیناسیون عمومی، اولین برنامه من در صورت پیروزی در انتخابات خواهد بود، هم با واردات واکسن، هم تولید واکسن داخلی.

*الان صداوسیما باید خودش را تغییر دهد، وگرنه بازی را می بازد، کما اینکه بیننده اش کاهش پیدا کرده است.

در ماه یک میلیون تومان به دهک‌های پایین جامعه پرداخت می‌کنم

سایت روزنامه همشهری به بازتاب سخنان محسن مهرعیلزاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و آورد:

* حداقل باید یک میلیون در ماه بتوانم برای پنج دهک پایین جامعه پرداخت کنم.

* این خیلی بد است که دل مردم را خوش کنیم که می‌خواهیم یارانه به آن‌ها بدهیم. امروز وعده‌هایی که برخی نامزدها در مورد یارانه‌ها می‌دهند٬ باید منابع آن مشخص شود.

*متاسفانه قانون هدفمندی یارانه ها به صورت کامل اجرا نشد، با توجه به گذشت یازده سال از مبلغ یارانه ها  واریز یارانه تبدیل به یک منت شده است.

*در استان‌های محروم برخی خانواده ها با همین یارانه ۴۵ هزار تومان زندگی می کنند؛ من به‌عنوان مسوول دولت خودم را مکلف به رسیدگی به این وضعیت می‌دانم.

* زمانی که پرداخت یارانه شروع شد، یازده دلار ارزش داشت و اندازه چهار وعده غذایی بود الان شاید به یک وعده هم نرسد.

*مردم ایران خیلی بلندمرتبه تر از این هستند که وعده افزایش یارانه به آنها بدهیم. ما نباید فرهنگ نیازمند نگه داشتن مردم به دولت را همچنان حفظ کنیم و توسعه دهیم، بلکه باید با راهکارهایی نظیر افزایش شغل مردم این مشکل را برطرف کنیم.

*بر اساس محاسباتی که انجام دادم می‌توانیم یارانه پرداختی به ۵ دهک پایین جامعه را ۵ برابر کنیم.

*باید از فعالیت‌های نامولد، مالیات بیشتری بگیریم و کسانی که مولد هستند از تشویق هایی برخوردار شوند. بخش عمده‌ای از مالیات را حقوق بگیران و کاسبی های جزء می‌دهند. ما اگر سیستم صحیح متصل به هم داشته باشیم فرار مالیاتی کمتر می‌تواند اتفاق بیفتد.

* اگر عدالت مالیاتی داشته باشیم کاسبی های کوچک می‌توانند تا چند سال مالیات ندهند.

رسانه‌های اصلاح طلب

شعارهای برخی داوطلبان خلاف عملکرد گذشته آن‌هاست

خبرگزاری ایسنا به گفت وگو با علی محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی پرداخت و آورد:

*اگر نظام انتخاباتی ما حزبی بود چنین اتفاقی رخ نمی داد، زیرا احزاب برنامه های خود را از سال ها قبل آماده و ارائه می کنند، اما وقتی نظام حزبی در انتخابات حاکم نباشد، شعارها حاکم می شوند.

* مشاهده می کنیم که شعارهایی داده می شود که در راستای مطالبات مردم است تا مردم جذب این شعارها شوند.

* برخی داوطلبان شعارهایی می دهند که خلاف عملکرد گذشته آنها است؛ مثلا قول داده می شود که کشور به Fatf بپیوندد یا برجام احیا شود، در حالیکه همین افراد تا حالا مخالف این مسایل بوده اند.

مردم هر وعده‌ای را به آسانی نپذیرند

خبرگزاری ایسنا به گفت وگو با محمد علیپور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پرداخت و آورد:

* هیچ کس یک شبه با نشستن بر مسند ریاست جمهوری نمی‌تواند معجزه کند از نامزدهای ریاست جمهوری خواست وعده‌های واقعی و شدنی به مردم بدهند.

* مردم این وعده‌ها را می‌شنوند گاهی آن را باور می‌کنند و تحت تاثیر قرار می‌گیرند و نهایتا انتخاب خواهند کرد اما به هرحال باید این وعده‌ها را ارزیابی کرد که چقدر اینها امکان پذیر است و می‌تواند تحقق پیدا کند و اساسا شدنی است یا نه.

* کاندیداها می‌دانند که مردم مشکلات اقتصادی دارند لذا برای جلب آرای مردم وعده‌ها و شعارهایی می‌دهند، همچنان هم که در گذشته افرادی این وعده‌ها را داده بودند که مثلا مشکلات اقتصادی را در کوتاه مدت حل می‌کنیم ولی در عمل این اتفاق نیفتاده و این وعده محقق نشده بود.

* من به عنوان یک کارشناس اقتصادی می‌گویم اگرچه شعار افزایش مبلغ یارانه‌ها جاذبه ظاهری دارد اما اگر کسانی می‌گویند در مدت بسیار کم مشکلات اقتصادی را حل می‌کنند یا عدد و رقمی برای افزایش مبلغ یارانه مطرح می‌کنند این در عمل اتفاق نمی‌افتد و شاید صرفا یک وعده انتخاباتی باشد شاید هم نشان دهنده این باشد که اطلاعات اقتصادی آن کاندیدا از وضع کشور کامل نیست و احاطه‌ای به وضع کشور ندارد.

* طبیعتا کاندیداها با دادن وعده‌ها می‌خواهند آرا را به سمت خود جلب کنند اما مردم نباید صرفا تحت تاثیر شعارها قرار بگیرند مگر این‌که کاندیدایی به صورت مستمر صحبت کند و اگر وعده‌ای می‌دهد بگوید که اعتبارش را از کجا می‌خواهد تامین کند در این صورت این شرایط منطقی است ضمن این‌که فرمایشات مقام معظم رهبری هم برای ما و همه کاندیداها نصب‌العین باشد.

* توصیه من به کاندیداها این است که واقعیت‌های موجود جامعه را به مردم بگویند به هرحال شرایط اقتصادی ما شرایط مناسبی نیست و با توجه به ظرفیت‌هایی که کشور دارد می‌شود با کار جهادی و برنامه مشخص کارشناسی تلاش و سیاست‌های اقتصادی درست در یک افق چند ساله این شرایط را بهبود بخشید، اما این‌که کسی یک شبه با نشستن بر مسند ریاست جمهوری معجزه کند شدنی نیست. لذا از آنها انتظار می‌رود حرف‌های واقعی و شدنی بزنند.

* مردم هم به دقت حرف‌های کاندیداها را بررسی کنند و هر برنامه‌ای را که شدنی و امکان پذیر است، قبول کنند و سعی کنند هر وعده‌ای را به آسانی نپذیرند.

هر حرکتی که باعث کاهش آراء و ناامیدی مردم شود، ظلم به نظام است

خبرگزاری ایلنا به گفت وگو با حسن بیادی سخنگوی جبهه ایستادگی ایران پرداخت و آورد:

* آرایش سیاسی انتخابات تبدیل به تحقیر و انتقادات مخربانه دولت مستقر و دیگر دولت‌های گذشته شده است، گویی این دوستان در زمان ایجاد این نابسامانی‌ها بر سرکار نبوده و هیچ مسوولیت مهمی نداشته‌اند و سرجمع گفتارشان باعث ناامیدی مردم شده است.

* وضعیت دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب متفاوت است، چون تناسب تعداشان پنج نفر  به دو نفر است؛ بنابراین چنانچه عقل سلیمی وجود داشته باشد حداقل سه نفر از اصولگرایان به نفع نامزدی که احتمال رای‌آوری بیشتری داشته باشد کناره‌گیری خواهند کرد، در غیر این صورت یا با باخت صحنه را ترک می‌کنند و یا در حالت خوشبینانه انتخابات به دور دوم خواهد رفت.

* اکثر دولت‌ها تاکنون سعی کرده‌اند در حلقه اول مدیریتی حداقل  ۹۰ درصد از نزدیکان و همفکران خود را به کار گیری کنند که با این شکل دولت ائتلافی معنا ندارد و دیگر اینکه لازمه دولت ائتلافی مجلس ائتلافی است و یکی دیگر از پارامترهای آن وجود احزاب موثر و فراگیر است که متاسفانه تاکنون این شرایط فراهم نشده و تقریبا تحقق آن به یک رؤیا تبدیل شده است.

عدالتخواهی، محور تحول در دولت من است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز به بازتاب سخنان سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و آورد:

 * کشور ما کشور انتخاباتی است. باید کشور بر پاشنه‌ اجرای قانون باشد و هیچکس تحت هیچ شرایطی حق نداشته باشد قانون را نقض کند؛ با هیچ ارتباطاتی با قدرت و ثروت.

*ما محور تحول در دولت خودمان را عدالت و عدالتخواهی معرفی کرده‌ایم.

* قانون‌گرایی جلوه اجرای عدالت است. ما در دوره‌ تحول، در دولت خودمان، محور تحول را عدالت و عدالتخواهی معرفی کرده‌ایم.

*اگر هم بخواهیم یک تعریفی از عدالت‌خواهی به مردم ارائه کنیم و بگوییم عدالتخواهی یعنی چه به تعریف امیرالمومنین اشاره می‌کنیم که فرمودند؛ وقتی آدم می‌خواهد از عدالت حرف بزند می‌شود کتاب‌ها نوشت و شعرها سرود.

*عدالت در حرف زدن خیلی وسیع است. اما وقتی آدم می‌خواهد عدالت را اجرا بکند کار خیلی سخت می‌شود.

*اگر بخواهیم یک ملاکی به ایرانیان خارج از کشور و در داخل کشور ارائه کنم، ملاک اجرای عدالت و قانون است. برنامه توسعه ششم احکامی برای همه دستگاه‌ها دارد. من که رئیس قوه قضائیه شدم، گفتم ببینید این احکام اجرا شده است یا نه.

* ما دیدیم از ۳۶ حکم، فقط شش تا از آن اجرا شده است و بقیه اجرا نشده است. من در ظرف مدت کوتاهی شروع کردم و همه این احکام را اجرا کردیم. گفتم ما مجری قانون هستیم.

وعده‌های رئیسی درباره اینترنت

پایگاه خبری تحلیلی انصاف نیوز در گزارشی به بازتاب وعده های آیت الله رئیسی پرداخت و آورد:

* اقتصاد در خدمت فرهنگ است و باید سازوکارهای اقتصادی را به کارگرفت تا فرهنگ جامعه ارتقاء یابد.

*باید بودجه‌ها و امکانات در خدمت ارتقاء آموزش و پرورش قرار بگیرد و این‌جا محل ورود دانش‌آموز به حوزه علم و دانش است و این سرمایه‌گذاری است و نه هزینه کردن.

*مدیران باید در جهت اجرایی کردن سیاست‌ها و سند تحول آموزش و پرورش تلاش کنند؛ آموزش و پرورش باید جایگاه اصلی کادرسازی و تربیت نیروی کشور باشد و نمی‌تواند با نگاه اقتصادی به بخش خصوصی واگذار شود.

*برای اشتغال جوانان و راه‌اندازی ظرفیت‌های تولیدی کشور برنامه داریم.

* آموزش و پرورش بیشترین کارمند اداری را این به خود اختصاص داده و این دستگاه با هر خانواده ایرانی در ارتباط است.

*فرهنگ در خدمت اقتصاد باید باشد و تولید فیلم‌ها و محتوای فرهنگی و فرهنگ‌ساز، گردشگری و سایر این اقدامت محل حضور است و مردم می‌بایست در این عرصه حضور یابند.

*یکی از مشکلات آموزش و پرورش این است که برخی مدیران به جای تمرکز بر مسئولیت خود و اجرای سند تحول بنیادین، به مدرسه‌داری شخصی روی می‌آورند.

* دولت باید در حوزه ناباروری حتما هزینه کند؛ مراکز ناباروری باید توسعه یافته و بیمه‌ها هم به کمک بیایند، ۳ میلیون زوج نابارور حمایت خواهند شد.

*مادران شاغل و محصل باید شرایط حمایت اداری و فرهنگی مناسبی داشته باشند و بتوانند به وظایف مادری خود با آرامش عمل کنند.

سونامی وعده‌ها؛ عجیب‌ترین شعارهایِ نامزدهای انتخاباتی چیست؟

پایگاه خبری تحلیلی فرارو به بررسی و تحلیل وعده های کاندیداهای ریاست جمهوری پرداخت و آورد:

*رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری حالا به صحنه‌ای برای وعده‌های هرچه ناممکن‌تر تبدیل شده است: از پرداخت یارانه ۱۰ برابری گرفته تا وعده وام ۵۰۰ میلیون تومانی، بسته ۳۰۰ هزار تومانی غذا برای همه مردم و وعده ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی.

*کسانی که حوزه سیاست را به شکلی حرفه ای‌تر دنبال می‌کنند، می‌دانند که «پوپولیسم» چیست و چه زمانی ظهور می‌کند. سیاستمدارِ «پوپولیست»، سیاستمداری است که سر و کله اش ناگهان و از ناکجاآبادِ سیاست پیدا می‌شود. او به سرعت، به تمامِ تاریخچه سیاست در پشتِ سرِ خود می‌تازد و همه سیاستمدارانِ پیش از خود را گروهی ناکارآمد و فاسد معرفی می‌کند.

* سیاستمدارِ «پوپولیست» ممکن است حتی علیه ساختاری که در آن سیاست ورزی می‌کند هم بشورَد و بگوید «من که از این‌ها نبودم!»

*سیاستمدارِ «پوپولیست»، اما کاری بس مهم‌تر هم می‌کند و آن اینکه آدرس ناکجاآباد می‌دهد. می‌گوید من یک ماهه فلان می‌کنم و یک ساله بهمان می‌کنم. بیکاری را از بین می‌برم؛ وام می‌دهم؛ کشاورزی را توسعه می‌دهم؛ همان کاری که در حوزه فضایی کردیم را در حوزه خودرویی می‌کنم و چه و چه.

*اما کارآزمودگان می‌دانند که این وعده‌ها نه فقط راه به جایی نمی‌برند، که با بالابردن سطح مطالبات عمومی، وضعیت را وخیم‌تر هم می‌کند.
* در شرایطی که سیاست ورزی و ای بسا سیاست گذاریِ اقتصادی و سیاسی در ایران ظاهراً به کوچه بن بست رسیده، نامزدهای شرکت کننده در انتخابات ریاست جمهوری هم راه حل‌هایی عجیب برای برون رفت از وضعیت پیدا کرده اند و عجیب‌تر آنکه در جایی که کالای سیاست خریدار ندارد، هر کس بلندتر داد می‌زند تا مشتری بیشتری پیدا کند.

رسانه‌های اصولگرا

قهر را کنار بگذاریم؛ بدون حمایت اصلاح‌طلبان هیچ گامی به پیش نیست

خبرگزاری فارس به انعکاس بیانیه محسن مهر علیزاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و آورد:

* بیایید دلخوری‌ها را کنار بگذاریم و تنها به آینده‌ فکر کنیم، در لحظه‌ای تاریخی ایستاده‌ایم که نباید قهر کنیم.

* شرایط پیش آمده در این دور از انتخابات ریاست جمهوری و ناامیدی که بر فضای سیاسی جامعه حاکم شده است، نتیجه بی‌ توجهی به خواست مردم و البته اتفاقات ناگوار گذشته‌ای است که ریشه در همین نگاه دارد.

*امروز جریان تحول‌خواه کشور اعم از نیروهای اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل که به رویکرد شورای نگهبان در احراز صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری اعتراض دارند به درستی معتقدند، دایره انتخاب برای مردم کوچکتر شده است.

*حال با نگاه به آینده و با توجه به شرایط کشور، باید آگاهانه تصمیم گرفت تا در پیشگاه وجدان عمومی جامعه سربلند باشیم.

* امروز هم وظیفه همه ما فعالان عرصه سیاست این است که امید به تغییر شرایط موجود را در دل جامعه زنده نگه داریم که به گمان بسیاری جز این اگر کنیم، بازی در زمین رقیب است.

* با صدایی رسا اعلام می‌کنم در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری قطعا از تجربیات همه آنهایی که به اصول اصلاح‌طلبی معتقدند بهره خواهم برد.

* دولت من از بدنه کار آزموده جریان اصلاحات و البته اصولگرایان معتقد به اصلاحات تشکیل می‌شود. دولت سوم خاتمی؛ باید با تکیه بر خواست جامعه مدنی با توجه به مطالبات مردم با مشورت روشنفکران و متخصصان امر تشکیل شود.  

* باور دارم برای برون رفت از شرایط فعلی تنها راهکار عملی، توجه ویژه به خواست همه مردم است و هیچ چیز به اندازه رضایت جامعه با ایجاد تغییر و تحول در شرایط پیچیده و دردناک زندگی امروز نمی‌تواند ما را از این گذرگاه خطرناک به سلامت عبور دهد.  

* ملت شریف ایران، جریان بزرگ اصلاحات، اصولگرایان معتقد به اصلاح، اعتدالگرایان، فعالان صنفی و کارگری، روزنامه نگاران، معلمان، مهندسان، صنعت‌کاران، کشاورزان، دانشجویان و ورزشکاران؛ همه می‌دانیم با نگاه از گذر تاریخ به تصمیمات گذشته‌مان، به این نتیجه می‌رسیم که ای کاش می‌توانستیم زمان را به عقب برگردانیم تا تصمیم بهتری بگیریم.

*امروز برای من و شما تکرار تجربه انتخابات سال ۸۴ است، ما در آن زمان نیاموخته بودیم که کنش سیاسی صحیح تا چه اندازه می‌تواند در سرنوشت کشور تاثیر بگذارد! به راستی "سهم من از دموکراسی تنها یک برگ رای" بود و حالا هم هر آنچه تصمیم می‌گیریم، آیندگانی خواهند بود که ما را قضاوت کنند.  

* من با ایمان به نیروی تحول خواه یکایک شما مردم بزرگ ایران پا به عرصه انتخابات گذاشته‌ام، برای برافراشتن پرچم جمهوریت و مردم سالاری، برای اجرای بدون تنازل قانون اساسی، برای وحدت میان تمام نیروهای فعال در عرصه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، برای خروج از بحران بی عدالتی گسترده در امور، برای حرکت در مسیر عقلانی با جهان، برای بهبود شرایط اقتصادی، برای احیای جایگاه اجتماعی زنان سرزمینم، برای باز تولید امید در قلب جوانان کشورم، برای خواندن سرود آزادی.

مردم دلبسته جناح‌های سیاسی نیستند

خبرگزاری مهر به گفت وگو با عباس گودرزی عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس پرداخت و آورد:

* مردم به دلیل افراد، جناح‌ها یا دسته‌بندی های خاص سیاسی و جناحی پای صندوق‌های رأی نمی‌روند.

*مردم ما از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، ثابت کرده‌اند که دلداده افراد و جناح‌های سیاسی نیستند بلکه دلبسته آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی، امام راحل، مقام معظم رهبری و ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند.

* مردم به دنبال گروه‌ها، این دسته، آن دسته، این جناح یا آن جناح نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نیستند بلکه با اصل تعهد و پایبندی به اصول و مبانی انقلاب اسلامی به دنبال دولتی هستند تا در چارچوب و ساختار نظام مقدس جمهوری اسلامی، مشکلات اقتصادی و معیشتی شان را برطرف کنند.

* فارغ از اینکه نامزدهای انتخابات چه نوع وابستگی و گرایش سیاسی داشته باشند، نوع انتخاب مردم این ادعا را ثابت می‌کند که مردم ما نه اصولگرا هستند و نه اصلاح طلب بلکه انقلابی، دلداده امام (ره) و مطیع مقام معظم رهبری هستند و بر اساس اعتقادات و باورهای دینی پای این نهضت بزرگ و انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

* مردم به دلیل افراد، جناح‌ها و یا دسته‌بندی های خاص سیاسی و جناحی پای صندوق‌های رأی نمی‌روند و فردی هم که منتخب ملت می‌شود، نباید دچار این توهم شود که چون میلیون‌ها رأی ملت پشتیبان اوست، پس می‌تواند هر کاری را حتی اگر برخلاف مصالح ملی باشد، انجام دهد.

* در طول تاریخ انقلاب ثابت شده است که مردم همچنان که به کسی در انتخابات اعتماد می‌کنند، اما اگر آن فرد به ارزش‌های کشور و نظام خیانت کند، با همان دستی که آنان را دعوت کرده‌اند، با همان دست هم به سینه آنان دست رد خواهند زد.

* همه مسئولان فعلی و آینده باید بدانند که هیچ گاه نباید چون منتخب مردم هستند، از اصول و خطوط نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی عدول کنند.

برای مبارزه با اژدهای هفت سر فساد آمده‌ام

 خبرگزاری دانشجو به انعکاس سخنان علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم پرداخت و آورد:

* باید با انتخاب یک راه درست، مسیر کنونی را تغییر داد و بر این اساس، یک برنامه تحولی در ۴ محور آماده کرده‌ایم که شامل «اقتصاد و مدیریت»، «اجتماع و فرهنگ»، «سیاست و امنیت» و «سیاست خارجی» می‌شود.

*علاوه بر تجربه طولانی حضور در ارکان مختلف مجلس و مبارزه مستمر با فساد و رانت، پیش از مجلس یازدهم در مجمع عالی بسیج با ۸۸ هزار نفر از عوامل تاثیرگذار در ۲۱ اندیشکده در سراسر کشور ارتباط دائم داشته‌ام و امروز هم در مرکز پژوهش‌های مجلس با هزاران جوان نخبه و اندیشمند مرتبط بوده‌ام؛ از رهگذر تمام این تجارب توشه‌ای به دست آورده‌ام.
*امروز در حوزه مسکن، در شهرستان‌ها ۲۸ سال و در تهران ۶۶ سال زمان انتظاری است که یک نفر صاحبخانه شود.
*کانون حرکت ما جهش تولید است و در این مسیر، علاوه بر حذف مقررات زائد و بروکراسی‌های فلج‌کننده، باید پیشران‌های اقتصاد از جمله حوزه مسکن را به حرکت درآورد.
*دو دشمن اصلی اقتصاد کشورمان، فساد اقتصادی و دیوان‌سالاری است که باید از طریق توسعه دولت الکترونیک و شفافیت برطرف شود.
*به شما مردم وعده می‌دهم که در سال اول دولتم با عنوان دولت اقدام و اصلاح، با همه وجود ببینید که بر دولت، عالمان عامل و خدمتگزار تکیه زده‌اند.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ سید ابراهیم رییسی علیرضا زاکانی اصولگرایان انتخابات ریاست جمهوری اصلاح طلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ سید ابراهیم رییسی علیرضا زاکانی انتخابات ۱۴۰۰ سید ابراهیم رییسی علیرضا زاکانی اصولگرایان انتخابات ریاست جمهوری اصلاح طلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اخبار کنکور کاندیداهای ریاست جمهوری پایگاه خبری تحلیلی نامزدهای انتخابات بازتاب سخنان مشکلات اقتصادی انقلاب اسلامی اصلاح طلب آموزش و پرورش گفت وگو وعده ها یک میلیون یارانه ها وعده ای جناح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۷۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری

عکاس امیر حسین جامه بزرگ

دیگر خبرها

  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری
  • اعلام زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا