Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نگاه ما به اداره کشور یک نگاه حداکثری است، خاطرنشان کرد: اگر نگاه دولت آینده این باشد که برای جامعه معلولان و ناشنوایان ماموریت‌های حداقلی تعریف کند و صرفا کمی از قبل خدمات خود را بهتر ارائه کند، از وظیفه قانونی خود قصور کرده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سعید جلیلی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، در برنامه‌ی زنده تلویزیون اینترنتی خود خطاب به جامعه ناشنوایان گفت: اگر بخشی از جامعه دچار محدودیت در توانایی‌هایش باشد، این به منزله کمتر برخورداری این افراد از خدمات عمومی نباید باشد، بلکه دولت و جامعه وظیفه دارند که محدودیت‌ها را به حداقل و ارائه خدمات را برای این افراد به حداکثری برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جلیلی با بیان اینکه نگاه ما به اداره کشور یک نگاه حداکثری است، خاطرنشان کرد: اگر نگاه دولت آینده این باشد که برای جامعه معلولان و ناشنوایان ماموریت‌های حداقلی تعریف کند و صرفا کمی از قبل خدمات خود را بهتر ارائه کند، از وظیفه قانونی خود قصور کرده است.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه یکی از بحث‌های بسیار مهم در جهش کشور، جهش در ارائه خدمات به شهروندان است، اظهار داشت: جامعه ناشنوایان کشور جامعه بزرگی است که حدود ۶۰۰ هزار نفر عضو دارد؛ نباید اجازه داد که محدودیت‌ها مانع فعالیت‌های روزمره و حضور این افراد در مجامع مختلف باشد. سلامت حق مردم است و دولت طبق قانون اساسی وظیفه دارد که در قبال همه شهروندان عادلانه رفتار کند.

وی با بیان اینکه تنها حدود ۲۰۰ مترجم زبان ناشنوایان در کشور وجود دارد، افزود: محدودیت ۵۶۰ هزار نفر جامعه بزرگ ناشنوایان باید با ارائه خدمات از سوی دولت جبران بشود؛ حق تحصیل، حق حضور با نشاط در مجامع و همچنین حق پیگیری امور این افراد محفوظ است و نباید در دریافت خدمات از سوی ادارات دولتی، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مجمتع‌های قضایی و .. با محدویت مواجه شوند.

وی با دعوت رسمی از جامعه ناشنوایان برای طرح مطالبات و راهکار‌های پیشنهادی خود به دولت سایه، تصریح کرد: اگر میگوییم آحاد جامعه ناشنوایان حق دارند در عرصه‌های مختلف، اولین قدم ایجاد ارتباط با مجامع ناشنوایان است؛ خود مردم و بخش‌های مختلف آماده کمک هستند و دولت با استفاده از مشارکت مردم میتواند خدمات را به بهترین شکل ارائه کند

جلیلی گفت: در قوانین، پیش بینی‌هایی برای رفع این موضوع شده است که ۳ درصد از استخدام‌ها به معلولین اختصاص پیدا بشود؛ سهم این افراد باید محقق بشود و دولت سایه آمادگی دارد تا در این راستا برنامه‌های پیشنهادی جامعه ناشنوایان را به منظور تایید، تصحیح یا تکمیل برنامه نظام سلامت خود دریافت کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سعید جلیلی جامعه ناشنوایان جلیلی 1400 مطالبات ناشنوایان جامعه ناشنوایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۹۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصه زندگی با بودنش آغاز می‌شود + فیلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین،  ماما را اولین فردی می توان برشمرد که پس از زایمان طبیعی در ارتباط با نوزاد قرار می‌ گیرد و به حفظ و ارتقای سلامتش کمک می‌ کند.

در مراکز بهداشتی یک ماما علاوه بر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مادر و کودک در دوران مختلف زندگی (جنینی، نوزادی، کودکی، مدرسه) به ارائه خدمات پیشگیری، مشاوره سلامت جنسی و باروری و سلامت خانواده نیز می پردازد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • راهکار دولت برای پایان بلاتکلیفی ۳۲ ساله مالکان هفت‌آسیاب
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • خانواده بافضیلت موجب تعالی جامعه می شود
  • تیم فوتسال زیر ۲۱ سال ناشنوایان عراق در شاهرود اردو زد
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • قصه زندگی با بودنش آغاز می‌شود + فیلم
  • ارائه خدمات امدادی به ۴۱۵ حادثه دیده در چهارمحال و بختیاری
  • تغییر نگاه‌ها به کوثر چشم انداز ما بوده است
  • سی‌وچهار دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در یک نگاه
  • حاکمیت نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای ماماها داشته باشد