Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@04:37:30 GMT

کانون اصلاح و تربیت خراسان جنوبی تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۰۲۰۳

کانون اصلاح و تربیت خراسان جنوبی تعطیل شد

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، "حمید ملانوری" روز جمعه در دیدار با "محمدمهدی حاج محمدی" رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی در بیرجند افزود: با توجه به تجربه خوب تعطیلی کانون اصلاح و تربیت استان، باید تلاش کنیم زندان‌ها به معنای واقعی تعطیل شوند.

وی اظهار داشت: گزارش‌ها و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد بسیاری از این بزهکاری‌ها مربوط به مشکلات اقتصادی و وضعیت معیشت خانواده‌هاست و به این دلیل رخ می‌دهد که افراد نمی‌توانند نیازهای اولیه خانواده خود را تامین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه ما اعتقاد به آزادی انسان‌ها داریم گفت: اگر این نیازها برطرف شود، بزه و جرمی اتفاق نمی‌افتد و در نتیجه ورودی به زندان‌ها کاهش می‌یابد.

وی ظرفیت‌های استان خراسان جنوبی در زمینه‌های مختلف را بی‌نظیر دانست و افزود: اگر همه مجموعه‌های مدیریتی و اجرایی و بخش خصوصی استان به کمک هم بیایند و بهره‌وری از این ظرفیت‌ها را افزایش دهند، می‌توانیم از این طریق، بزه را کم کنیم.

ملانوری تصریح کرد: اگرچه بخش عمده‌ای از زندانیان استان، اهل خراسان جنوبی نیستند و به جهت موقعیت جغرافیایی منطقه و قاچاق مواد مخدر در اینجا حضور دارند، اما تعدد زندان‌ها و زندانیان در خور شأن استانی با چنین ظرفیت‌هایی نیست.

وی به همراهی استانداری با آزادسازی ۳۳ زندانی جرایم غیرعمد استان در آستانه نوروز امسال اشاره کرد و گفت: برای ما بسیار ارزشمند است که حتی یک نفر به آغوش خانواده بازگردد.

استاندار خراسان جنوبی بر انجام اقدامات مشارکتی برای اصلاح شرایط موجود تاکید کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای کاهش ورودی‌ها و نیز کمک به معیشت خانواده زندانیان که در معرض آسیب‌های بی‌شماری قرار دارند، از جمله کارهایی است که باید انجام شود.

وی اظهار داشت: خانواده‌هایی که به هر دلیل عضوی از آنها زندانی شده، در مدت حبس گرفتار مسایل فراوانی هستند که نباید از دید ما دور بماند.

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی نیز در این دیدار با اشاره به بیانات امام خمینی (ره)، از زندان به عنوان مدرسه آموزش و تربیت اخلاق نام برد.

محمدمهدی حاج محمدی، همکاری و تعامل حوزه‌های اجرایی و قضایی را در بهبود شرایط موجود بسیار موثر خواند و درخصوص هدف از سفر به خراسان جنوبی گفت: تعطیلی کانون اصلاح و تربیت استان که اولین بار در سطح کشور رقم خورد، بررسی علل این اتفاق خوب و خداقوت به همکاران حوزه زندان‌ها و دادگستری، مهمترین هدف این سفر یک روزه است.

وی با بیان اینکه کمتر از سه درصد جمعیت کیفری کشور را بانوان تشکیل می‌دهند افزود: تعطیلی بخش نسوان نیز به گفته مدیران استان در دستور کار است که امیدواریم به زودی عملیاتی شود.

در این نشست که با حضور رییس کل دادگستری خراسان جنوبی، دادستان مرکز استان، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی همراه بود، درخصوص شرایط موجود استان بحث و رایزنی صورت گرفت و به این نکته نیز تاکید شد که حجم کمک‌های مردمی در جشن گلریزان امسال، نخستین بار در استان به رقم ۲ میلیارد تومان رسیده که رشد ۳۰۰ درصدی به نسبت سال گذشته داشته است.

بنابر اعلام اداره کل زندان‌ها شمار مددجویان زیر ۱۸ سال در خراسان جنوبی صفر و کانون اصلاح و تربیت این استان تعطیل شد.

برچسب‌ها حمید ملانوری ریاست سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان جنوبی سازمان زندان‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمید ملانوری خراسان جنوبی حمید ملانوری خراسان جنوبی سازمان زندان ها اخبار کنکور کانون اصلاح و تربیت زندان ها و اقدامات سازمان زندان ها خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۰۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | آب‌گرفتگی معابر عشق‌آباد خراسان‌جنوبی و درخواست کمک توسط مردم

266 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902478

دیگر خبرها

  • امام جمعه شیراز : در مجلس ختم و فاتحه، موسیقی می‌نوازند / شراب‌خواری و قماربازی ضرر دارد / یک دانشمند گفته اگر نصف شراب‌فروشی‌ها تعطیل شود، به نصف بیمارستان‌ها نیاز نداریم
  • بارش باران و وقوع سیل در خراسان جنوبی + تصاویر
  • ببینید | آب‌گرفتگی معابر عشق‌آباد خراسان‌جنوبی و درخواست کمک توسط مردم
  • ضرورت تربیت و پرورش نیرو علیه استکبار جهانی
  • کارزار بین‌المللی در اعتراض به اقدامات دولت ایتالیا علیه یک روزنامه/ سه خبرنگار در خطر صدور حکم نُه سال زندان قرار گرفته‌اند
  • گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • اصلاح کشور از مسیر مدرسه می‌گذرد
  • افتتاح نخستین کانون بازنشستگان ثبت اسناد و املاک کشور در مشهد
  • پرسه سگ‌های ولگرد در شهر؛ ترحم، ترس، هاری
  • برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم