Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: مردم در هر دوره‌ای به هر نامزدی که آزادی را برای مردم فریاد زده، اقبال نشان داده اند. لذا؛ مردم باید ببینند که چه کسی می‌تواند پیشران توسعه جمهوری اسلامی را در جایگاه ریاست جمهوری داشته باشد.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، برنامه تلویزیونی «غیرمحرمانه» با موضوع «انتخابات و مردم» با حضورمهدی غضنفری وزیرپیشین صنعت، معدن و تجارت و رئیس مدرسه حکمرانی شهید بهشتی؛ وحید جلال زاده نماینده مجلس شورای اسلامی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و داوود گودرزی مدیر کل مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی ١٤ خردادماه از شبکه دو سیما پخش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جلال زاده نماینده مجلس شورای اسلامی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این برنامه گفت: بسیاری از افرادی که کاندیدا می‌شوند، درک درستی از مسئله ندارند و بعضی حتی قبول ندارند که دارای مسئله هستیم. بنابراین؛ کاندیدا باید بداند که مسئله و مشکل وجود دارد و برای حل آن قدم بردارد. لذا؛ برنامه و کارنامه یک کاندیدا بسیار مهم است.
جلال زاده با بیان اینکه بانک‌ها مشکل اساسی در حوزه اقتصادی کشور هستند، عنوان کرد: همه ما می‌دانیم نفت وبال ما شده و مانند زنجیره تمام نشدنی به پای ماست. بنابراین؛ یک کاندیدا باید در این خصوص برنامه داشته باشد و اینجاست که سابقه افراد به کمک خواهد آمد، کسی که ادعای حل کردن مشکلات بانک‌ها در مسیر توسعه اقتصادی ایران قرار می‌دهد باید دید که در مسئولیت‌های قبلی چه میزان سابقه اجرایی داشته است. بنابراین؛ در جمهوری اسلامی می‌بایست به افرادی اعتماد کرد که انسان‌های باسابقه و باکارنامه و مردمی باشند.
وی با بیان اینکه تکیه گاه انقلاب اسلامی مردم هستند، اضافه کرد: مردم در هر دوره‌ای به هر نامزدی که آزادی را برای مردم فریاد زده، اقبال نشان داده اند. لذا؛ مردم باید ببینند که چه کسی می‌تواند پیشران توسعه جمهوری اسلامی را در جایگاه ریاست جمهوری داشته باشد.
جلال زاده افزود: هر دولتی آمده در حوزه اقتصاد کاری انجام داده است، اما دلیل حل نشدن مشکل اقتصادی ما این است که فاقد نظریه بوده است. متاسفانه در کشور فاقد مدل توسعه و مدل پیشرفت هستیم.
وی تاکید کرد: امروز مشکل اصلی مردم ما معیشت و اقتصاد است. لیکن این مشکل با نگاه خطی حل نخواهد شد.
وی اضافه کرد: یکی از چالش‌هایی که در جمهوری اسلامی جدی شده، این است که مسائل اقتصادی مانند خودرو وقتی اجتماعی می‌شود، برای حل آن نمی‌توان از فرمول‌های اقتصادی استفاده کرد
غضنفری وزیرپیشین صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: مردم در آستانه انتخابات بسیار مهم قرار گرفته اند و مسائل اقتصادی به صورت مشخص دغدغه جدی مردم شده است و مشکلات اقتصادی و معیشت و دامنه این موضوع در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز مشاهده می‌شود. لذا؛ توجه به حل مشکلات اقتصادی، داشتن یک برنامه کامل برای مسائل اقتصادی از مهمترین شاخصه‌های است که مردم انتظار دارند کسی که نامزد ریاست جمهوری است، در این خصوص برنامه ریزی روشنی داشته باشد.
وی افزود: طبیعتا شخصیت فرد نامزد می‌بایست قاطع، منعطف و برنامه دار و با مسیر انقلاب اسلامی همگام باشد و این از شاخصه‌هایی است که مردم در ذهن دارند.
غضنفری خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌های مهم درآمدزایی از جمهوری اسلامی که مغفول واقع شده، مسئله بهره وری است و متاسفانه بسیاری از دارایی‌های دولتی ۲ درصد در سال سود می‌دهند. بنابراین؛ ما دولتی درآمدزا نداریم، اما دولتی هزینه گر داریم.
گودرزی مدیر کل مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی همچنین عنوان کرد: به نظر می‌رسد که بعد از ۴۲ سال باید در رفتار‌های سیاسی، اقتصادی از احساسات فاصله گرفته و عقلانی‌تر رفتار کنیم.
وی افزود: خانواده ایرانی خواستار خوب زندگی کردن هستند، خوب زندگی کردن اولویت‌هایی فوری پیدا کرده است که بیشتر دارای جنس اقتصادی هستند. بحث اشتغال و درآمدپایدار، مسکن، تامین کالا‌های اساسی برای خانواده از جمله اولویت‌ها و دغدغه مردم می‌باشد. علاوه بر این یک خانواده ایرانی تربیت، سرگرمی، آموزش نیز دارد. بنابراین؛ هر کس دولت را تحویل بگیرد باید در این خصوص برنامه داشته باشد. یک کاندیدا می‌بایست حرف‌ها و اولویت او با نیاز‌های مردم همخوانی داشته باشد و وعده وعید‌های او شعاری نباشد.
گودرزی با اشاره به نظام حکمرانی و نظارت کشور بیان کرد: براساس نظرسنجی‌های اخیر دغدغه مردم فساد در کشور است و بیش از ۵۰ درصد عنوان کردند که اگر بدانیم نامزد مورد نظر برنامه‌ای در خصوص مبارزه با فساد خواهد داشت حتما پای صندوق‌های رای خواهیم آمد.
گودرزی بیان کرد: ما کسی را می‌خواهیم که نسبت به مشکلات و مسائل مردم غریبه نباشد و از جنس مردم باشد. اگر کسی کارآمدی و کفایت کشور را داشته باشد حتما برای بسیاری از مشکلات راه حل خواهیم داشت و با کمک مجلس و نخبگان رفع خواهد شد. برای برخی از مشکلات مانند اصلاح ساختار‌ها و رویه‌ها ریل گذاری مناسبی انجام پذیرد.
وی افزود: اکثر نخبگان، مسئولین و مردم بر این باورند که مبارزه با فساد در قوه قضائیه است. در حالیکه مبارزه با فساد بواسطه مجلس و دولت شروع می‌شود و در انتها به قوه قضائیه ختم می‌شود، برای مقابله با فساد راه حل این است که امکان وقوع فساد را از بین برد.
گودرزی با تاکید بر امر پاسخگو کردن مدیریت در کشور خاطرنشان کرد: هر مسئولی به وظایف قانونی خود تسلط و اشراف داشته باشد و نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشد.
‌‎گفتنی ست؛ «غیرمحرمانه» کاری است از گروه اقتصاد و دانش به تهیه کنندگی و کارگردانی علیرضا عاصم یوسفی و اجرای محمدجعفر خسروی که جمعه‌ها ساعت ١٨:٣ و تکرار آن شنبه‌ها ساعت ۱۴:۳۰از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: برنامه غیرمحرمانه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شبکه دو سیما مجلس شورای اسلامی جلال زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۳۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «سپهر خلجی» رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به سخن‌پراکنی برخی رسانه‌ها که با بیان عباراتی همچون «دولت کجاست؟» سعی در کمرنگ نشان دادن دستاوردهای دولت سیزدهم داشتند، گفت: آنها که می‌گویند نقش دولت کجاست باید به این اقدامات توجه داشته باشند. تورم کشور در فروردین ماه وارد کانال ۳۰ درصد شد، این در حالی است که در سال گذشته نیز شاهد کاهش تورم بودیم و اما کاهش آن به کانال ۳۰ درصد دستاورد بزرگی است که نشان می‌دهد سیاست‌های دولت در حال به بار نشستن است.

آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

وی با تاکید بر اینکه آواربرداری از یک خرابی ۱۰ ساله زمانبر است، تصریح کرد: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود و در چند سال متمادی درگیر تورم بالای ۴۰ درصد بود اما دولتِ مردمی تمام این کارها در ۲ سال و نیم انجام داد ، نرخ تورم به میزان قابل توجهی کاهش یافت، رشد نقدینگی به شدت کاهش یافت از بیش از ۴۰ درصد به ۲۴ درصد رسید.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه نیم نگاهی به این دستاوردها نشان می‌دهد که دولت نقش سیاستگذاری و اجرایی خود را به خوبی انجام می‌دهد، بیان داشت: سیاست‌های تبیین شده با همین رویکرد فعلی در حوزه‌های اقتصادی و بین‌المللی و با قوت در حال پیش رفتن است. نمونه آن سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکاست که اتفاق بسیار مهمی است پاکستان یکی از همسایگان مهم ماست که پیوندهای فرهنگی بسیار و ناگسستنی با یکدیگر داریم. در پاکستان شاهد استقبال بی نظیر از رئیس‌جمهور بودیم که این نیز پیام مهمی به همگان مخابره کرد.

قادریم در تحولات منطقه‌ای سیاست‌های خود را اجرا و اعمال کنیم

خلجی افزود: پروژه عظیمی که در سریلانکا رقم خورد نیز نشان داد که جمهوری اسلامی این توان را دارد که در حوزه تحولات منطقه‌ای سیاست‌های خود را اجرا و حتی اعمال کند.

اعلام کرد: در طول ۲ تا سه هفته گذشته اقدامات بسیار مهمی در سطح ملی و بین‌المللی انجام دادیم که اینها به اتکا پشتوانه مردم بوده است، شما دیدید که جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه‌ای‌ با اتکا به ظرفیت مردم و به اعتماد و پشتوانه مردم در مقابل زورگویی و جریان سلطه با اقتدار ایستاد.

وی با تاکید بر اینکه اقدام نیروهای مسلح کشورمان بسیاری از مناسبات و تحلیل‌های مرتبط با موضوعات بین‌المللی را تغییر داد، افزود: تمام دنیا، اعم از دوست و دشمن پیام پاسخ مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران را دریافت کردند و این نتیجه یک انسجام و وحدت کلمه است که امروز در ارکان مختلف نظام وجود دارد و به حمدالله دولت نقش مهمی در کمک به همه این مباحث دارد.

خلجی تصریح کرد: در همین ایام که شرایط بین‌المللی دستخوش تغییراتی بود، رئیس جمهور به استان سمنان رفتند؛ این موضوع حاکی از این است که همه چیز در حال تدبیر است و بعد استقبال مردم را می‌بینید و ادامه پیدا کردن سفر ایشان از یک روز به دو روز و ادامه سفر به شهرستان دامغان، یک پیام روشنی برای همه طرف‌ها داشت. در بسیاری از کشورها با اتفاق کمترین مسائل امنیتی سفرها را لغو می‌کنند اما اینجا در اوج اقتدارآفرینی ارکان نظام علیه دشمن، آیت الله رئیسی به توسعه و پیشرفت استان سمنان و کشور توجه دارند و لذا تمام سفرهای از قبل پیش‌بینی شده مطابق برنامه انجام می‌شود.

مردم پشتوانه نظام هستند

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت افزود: درهمین ایامی که جمهوری اسلامی اراده کرد که پاسخ دشمن را قاطع و اثربخش بدهد، بسیاری از مسافرت‌های مسئولان و سران کشورها لغو شد. اینها همه پیام است و نشان می دهد که جمهوری اسلامی مطابق فرمایش حضرت آقا از نظر ساخت درونی نظام و ظرفیت‌های بزرگ و اعتمادی که نظام به پشتوانه مردم دارد کارها در حال جلو رفتن است.

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • ‌ساختارهای حقوقی و ‌حقیقی در تحقق شعار سال ‌مورد توجه قرار گیرد
  • جلال زاده: ایران در عملیات " وعده صادق" در راهبرد و تاکتیک رژیم صهیونیستی را غافلگیر کرد + فیلم
  • جلال زاده: غافلگیری ایران در عملیات وعده صادق در راهبرد و تاکتیک بود + فیلم
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»