Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:05:33 GMT

۸۰ هکتار از مزارع گندم و جو کرمانشاه در آتش سوخت

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۳۷۲۳

۸۰ هکتار از مزارع گندم و جو کرمانشاه در آتش سوخت

سردار "علی اکبر جاویدان" روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: پس از اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع آتش سوزی گسترده در زمین های کشاورزی روستاهای "بزگدار علیا و سفلی"، تیمی از ماموران پاسگاه درود فرامان به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: ماموران پس از حضور و در تحقیقات خود دریافتند حدود ۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای یاد شده که زیر کشت گندم و جو رفته بود، دچار حریق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این آتش سوزی پس از حدود ۶ ساعت تلاش توسط نیروهای امدادی و بومی روستا خاموش و خوشبختانه تلفات جانی نداشته است.

سردار جاویدان یادآور شد: طبق اظهارات اهالی روستاهای "بزگدار علیا و سفلی" ، راننده کمباین که در مزارع در حال کار کردن بوده به صورت غیرعمدی باعث وقوع این آتش سوزی گسترده شده است.

وی از تشکیل پرونده ای در این خصوص و بازجویی و تحقیقات از راننده کمباین به منظور روشن شدن علت دقیق این آتش سوزی گسترده خبر داد.

کشف پنج میلیارد ریال لوازم خانگی قاچاق در سنقروکلیایی 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین از کشف ۳۲ دستگاه لوازم خانگی قاچاق به ارزش پنج میلیارد ریال در شهرستان سنقروکلیایی خبر داد.

سردار جاویدان خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی سنقروکلیایی حین گشتزنی به یک دستگاه کامیون پلاک مخدوش مشکوک و جهت بازرسی آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی های انجام شده ۱۸ دستگاه یخچال، ۱۰ دستگاه توستر و چهار دستگاه گاز که طبق نظر کارشناسان ارزش آنها به پنج میلیارد ریال می رسید، کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یادآوری کرد: در این راستا ۲ نفر دستگیر و برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضایی شدند.

سردار جاویدان در پایان مبارزه با پدیده قاچاق را از مهمترین برنامه های پلیس استان کرمانشاه در سال حمایت از تولید، مانع زدایی ها و پشتیبانی ها عنوان کرد.

برچسب‌ها آتش سوزی گندم سنقر کشاورزی اراضی کشاورزی کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی گندم سنقر آتش سوزی گندم سنقر کشاورزی اراضی کشاورزی کرمانشاه اخبار کنکور استان کرمانشاه آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۳۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: برداشت گندم از ۴۱ هزار هکتار از مزارع کازرون از فردا دهم  اردیبهشت آغاز می شود  و تا آخر خرداد.

حمید رشیدی با بیان اینکه  ۱۰ هزار هکتار از مزارع گندم این شهرستان آبی و مابقی دیم است افزود: پیش بینی می‌شود حدود ۵۰ هزار تن گندم از این مزارع تولید شود.

وی بیان کرد: با توجه به خشکسالی، کاهش بارندگی و کاهش کیفیت و میزان آب‌های سطحی، نسبت به  پارسال،  ۵۰ درصد کاهش عملکرد داشته ایم.
رشیدی گفت: کریم، دهدشت، قابوس، کوهدشت، ساورز و ارقام آبی سیروان، برات، آران، تیرگان، طلایی و سارنگ از ارقام گندم کشت شده در این شهرستان است.
وی افزود: شرکت غله و تعاون روستایی کازرون به عنوان مباشر ، مسئولیت خرید تضمینی گندم را با قیمت مصوب پایه ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان با توجه به شرایط اُفت بر عهده دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: پنج مرکز خرید و سیلوی شهرستان کازرون آماده خرید گندم از کشاورزان است.
شهرستان کازرون در غرب فارس و در فاصله ۱۳۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • کشف ۸۲ هزار و ۸۴۵ لیتر سوخت قاچاق در مرز پرویزخان
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • کشف ۴۰ تن گندم غیرقابل استفاده در حمیدیه