Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:45:00 GMT

مطالبه مردم؛ برنامه‌های عملیاتی و غیرشعاری نامزدها

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۴۱۱۲

مطالبه مردم؛ برنامه‌های عملیاتی و غیرشعاری نامزدها

۱۳ روز بیشتر تا برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده و با مشخص شدن اسامی نامزدهای قطعی این دوره از انتخابات، عرصه رقابت این افراد مهیا شده است تا با ارایه برنامه های خود، ضمن تشویق مردم به حضور گسترده در پای صندوق های رای، امکان انتخابی شایسته را نیز فراهم کنند. گفتنی است انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه به صورت همزمان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو با توجه به تاثیر ترکیب، تعدد و چینش نامزدهای انتخاباتی در مسایلی چون راهبردها و تاکتیک‌های انتخاباتی جریان‌های سیاسی، کیفیت برگزاری انتخابات، میزان مشارکت و... رصد موضع‌گیری‌ها و اظهارنظرهای نامزدهای انتخابات، مورد توجه ناظران است. در ادامه به مهمترین اظهارنظرهای نامزدهای انتخابی در ۲۴ ساعت گذشته پرداخته شده است.

در مناظره‌ها رئیسی و دوستان پوششی ایشان را مجبور به پاسخگویی می‌کنم

مهرعلیزاده نامزد ریاست جمهوری در گفت وگویی در یکی از شبکه های مجازی اظهارداشت: ابراهیم رییسی و افرادی که چوب لای چرخ مذاکرات و FATF گذاشتند خود متهم و مقصر وضع موجود هستند، در مناظرات آنها و دوستان پوششی ایشان را مجبور به پاسخگویی می‌کنم. بعضی ها با آمدن من با صحنه انتخابات دردشان گرفته است. آقای رئیسی و کاندیداهای پوششی او باید پاسخگو باشند در مناظره فردا باید بگویند چرا این مشکلات را برای کشور درست کرده اند، فردا آقای رئیسی و کاندیداهای پوششی را مجبور به پاسخگویی می‌کنم. وظیفه خود می‌دانم تا برای آرامش مردم فعالیت کنم.

این نامزد ریاست جمهوری با بیان اینکه به عنوان هدیه به مردم، به دنبال تدریس زبان اقوام هستم، توضیح داد: اصل پانزدهم قانون اساسی و تدریس زبان اقوام را دنبال خواهم کرد. در جهت حفظ رکن چهارم دموکراسی یعنی در مورد مطبوعات باید اقدام کنیم. در مورد صداوسیما از طریق نظارت از مسیر شورای نظارت می توانیم با عزم و اراده عمل کنیم. در جریان اصلاحات عقیده بر این است که صداوسیما از ریل خارج شده است. با حضور مردم می توان صداوسیما را با مردم همراه و آن را تبدیل به صدای مردم کرد. دچار یک بی سر و سامانی در بسته شدن بودجه هستیم.

دولت مردمی وعده ای نمی دهد که‌ نتواند عمل کند

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درحاشیه ضبط برنامه تلویزیونی با اشاره به ابعاد زندگی امام راحل و نیاز امروز کشور به تاسی از سیره رهبر کبیر انقلاب، صداقت با مردم را از مهمترین ویژگی های ایشان برشمرد و تاکید کرد: که دولت مردمی وعده های صادق و قابل انجام به مردم می دهد. واکاوی ابعاد شخصیتی و ویژگی‌های خط امام یک ضرورت و بهترین فرصت برای شناخت امام راحل (ره) است. رفتار دولت‌مردان باید بیش از دیگران به خط و مشی امام (ره) و اخلاق و سلوک سیاسی ایشان نزدیک‌ باشد.
این نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: مردم انتظار دارند، مدیرانشان نسبت به رعایت اخلاق و اجرای عدالت و توجه به عقلانیت و همچنین توجه به مشکلات مردم و رفع  دغدغه‌های آنها پیشتاز باشند. ما سازمان‌های مردم نهادی در کشور داریم که به صورت خودجوش و آتش به اختیار خدمات بسیاری برای مردم انجام می‌دهند ولی در خط مقدم خدمت رسانی به مردم، دولت قرار دارد. صداقت مساله بسیار مهمی است و یکی از مهمترین دلایلی که امروز مردم را بسیار ناامید کرده و گاهی شاهد بعضی از عکس العمل ها از آنها هستیم همین بی صداقتی برخی افراد است.

نرخ تورم را به زیر ۵ درصد می‌رسانیم

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در مورد علت نامزدی خود در سمت ریاست جمهوری گفت: ریاست جمهوری اختیارات زیادی دارد و تلاش کرده‌ایم تا اصلاح و تحولی در مدل حکمرانی تهیه کنیم و من به نمایندگی از جوانانی که خواهان تغییر هستند به دنبال اصلاح روش‌های اداری کشور هستیم. ۵۵۵ پست راهبردی دولت را شناسایی کرده‌ایم که نامزدهای سمت‌های دولتی آزمون داده و محبوبیت سنجی شده و در انتها به مراکز قانونی معرفی می‌شوند. سالانه نرخ تورم را نصف کرده و در آخر نرخ آن را به زیر ۵ درصد خواهیم رساند.

وی در مورد راه حل کنترل قیمت ها و مبارزه با گرانفروشی گفت: باید به جای برخورد با معلول با علت برخورد کرد. ما به تعزیرات و نظارت میدانی نیاز داریم اما باید تمام فعالیت های فعالان اقتصادی از واردکننده تا تولیدکننده تا زمانی که کالایی را به دست مردم می رسانند شفاف باشد. به علت آنکه حجم بیکاری افزایش پیدا کرده و ۵.۵ میلیون نفر بیکار مطلق  یا دارای شغل ناقص داریم لذا یک برنامه اضطراری اشتغال در کنار برنامه های میان مدت و دراز مدت تهیه کرده ایم.

عبدالناصر همتی امیدوارم بازگشت برادرانم به صحنه رقابت محقق شود

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امیدوارم بازگشت برادرانم لاریجانی، جهانگیری و پزشکیان به صحنه رقابت محقق شود. امیدوارم گمانه‌زنی‌ها درباره بازگشت برادرانم آقایان لاریجانی، جهانگیری و پزشکیان به صحنه رقابت‌ محقق شود. حضرت آیت الله خامنه ای صبح امروز در سخنانی به مناسبت سی و دومین سالروز رحلت امام خمینی(ره) با اشاره به نکاتی درباره انتخابات پیش رو فرمودند: به بعضی از افرادی که صلاحیتشان احراز نشد، ظلم وجفا شد و به آنها یا خانواده‌هایشان که خانواده‌های محترم و عفیفی بودند، نسبت های خلاف واقع داده شد که بعداً  ثابت شد آن گزارش ها غلط و خلاف است.

او در ادامه گفت: ایشان با اشاره به انتشار این موارد در بین مردم و در فضای مجازیِ رها و بدون قید و بند، تأکید کردند؛ حفظ آبرو جزو بالاترین حقوق انسان ها است بنابراین خواهش و مطالبه من از دستگاه‌های مسئول این است که مواردی را که گزارش خلاف واقع راجع به فرزند یا خانواده کسی داده شده، جبران کنند.

جامع‌ترین برنامه را برای حل مشکلات کشور دارم

علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری با یادآوری اینکه برای همه مشکلات کشور هیچ شخصی نمی‌تواند برنامه داشته باشد در عین حال گفت: اما جامع‌ترین برنامه را می‌توانم وعده بدهم که به لطف خدا، بنده دارم. همه چیز نسبی است یعنی مطلق نیست. اما به توجه به اینکه قریب به دو دهه در عرصه سیاست به معنی حضور در مجلس و سایر اجزا و عناصر آن بودم، از نزدیک با کارکردهای دولت آشنا هستم و می‌دانم چه بار سنگین و سختی است.

زاکانی درباره معرفی اعضای اصلی تیم اقتصادی و کابینه خود نیز گفت: بنده چند صد نفر را معرفی می‌کنم که ستون فقرات کار ما هستند. چند ده نفر تیم فرهنگی، چند ده نفر تیم اقتصادی و... می‌خواهم کاری بکنم که دیگران بدانند ظرفیت نیروی انسانی در کشور وجود دارد و قدر این ظرفیت را نمی‌دانند. تسلیم قانون هستم. مملکت با قانون اداره می‌شود. درختان تنومند فسادی در کشور هستند که سایه انداخته و حقوق طبیعی عمده مردم را در حال بلعیدن هستند.

ایران‌ آماده یک جهش بزرگ است

سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه برنامه ها باید قابل تحقق بوده و نمایشی نباشد، گفت: کشور برای جهش بزرگ مستعد است و به همین دلیل شعار خود را جهاد بزرگ برای جهش ایران معرفی کردیم و این فقط یک شعار نیست. در طول ۸ سال گذشته دولت سایه را تشکیل دادیم و با نخبگان و افراد تحصیل کرده جلسات متعددی داشتیم و تحولات کشور را دنبال کردیم و امروز جمع‌بندی ما این است که اگر می‌خواهیم برنامه‌ای برای کشور داشته باشیم، این برنامه باید حداکثری باشد.

 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: کشور در عرصه‌های مختلف صنعت مانند نفت، گاز، کشاورزی، شیلات، معدن، صنعت و گردشگری فرصت‌های بسیار خوبی دارد. هر کدام از این ظرفیت‌ها می‌تواند پیشران قطار کشور باشد و فرصت بسیار خوبی است که باید از آن بهره برد. در کنار آن ظرفیت‌های بسیار خوبی هم در بعد نیروی انسانی داریم که مساله‌ای بسیار قابل اتکا است. این امر نیازمند مطالعه و بررسی همه مسایل جامعه است که در کوتاه ترین زمان بتواند مشکلات موجود را حل و برطرف کند. لازمه پیشرفت اقتصادی، ثبات در همه زمینه هاست و رییس جمهور نقش مهمی در برقراری ثبات دارد.

دو برنامه برای بورس دارم

محسن رضایی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه من ۲ برنامه برای احیای بازار بورس دارم، گفت: تشکیل صندوق جبران زیان‌های مالباختگان و ارتباط دادن تولید به بورس، ۲ برنامه من است. به دلیل اشتباهات و تصمیمات اشتباهی که توسط مسئولان گرفته شد، مشکلات زیادی برای مردم به وجود آمد، این صندوق می‌تواند بخشی از مشکلات بازار سرمایه را سرو و سامان دهد. از طرف دیگر ما قصد داریم تولید و سرمایه گذاران را به بازار سرمایه وصل کنیم. از این طریق لکوموتیو تولید را به واگن بازار سرمایه وصل می‌کنیم و این بازار را رشد می‌دهیم. ما ارزش سهام را به یک میلیون و ۵۰۰ هزار می‌رسانیم و آن را کم‌کم افزایش می‌دهیم و از سوی دیگر یک بیمه برای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کنیم و سرمایه زیر ۱۰۰ میلیون تومان را بیمه خواهیم کرد، چون شما می دانید که ۹۰ درصد سرمایه گذاران سرمایه ای زیر ۵۰ میلیون دارند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: من اقتصاددان و استاد دانشگاه هستم که سال‌ها در این خصوص کار کرده‌ام و با صحبت با شرکت‌های بزرگ از آنها خواهیم خواست که سرمایه جدید در بازار عرضه کنند و پول جدید به دست آورده و از این طریق سهام آنها رشد خواهد کرد. نظام بانکی ما نیازمند یک تحول اساسی است. اولین موضوع این است که نظام بانکی ما قدیمی و سنتی است و لذا اگر همین امروز هم مجمع تشخیص FATF را تصویب می‌کرد هیچ بانک خارجی حاضر نبود با بانک‌های ما کار کند زیرا که استانداردهای ما بسیار قدیمی است و ریسک بالایی دارد و فاقد استانداردهای جهانی است به همین دلیل نمی‌توانند وارد بانک‌ها و وام‌های خرد شوند.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ اصولگرایان انتخابات ریاست جمهوری اصلاح طلبان پروندهٔ خبری تبلیغات نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ اصولگرایان انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ۱۴۰۰ اصولگرایان انتخابات ریاست جمهوری اصلاح طلبان اخبار کنکور نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نامزد انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری ریاست جمهوری گفت برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۴۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور، روابط واشنگتن با اروپا را به طور اساسی تغییر دهد.

او به عنوان نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در مبارزات انتخاباتی وعده‌های بسیاری داده است.

در اینجا به سیاست خارجی آقای ترامپ که او می‌گوید در دور دوم ریاست جمهوری‌اش اجرا خواهد کرد، اشاره می‌کنیم:

ناتو، اوکراین و متحدان اروپایی

ترامپ گفته است که در زمان ریاست جمهوری او، آمریکا به طور اساسی در اهداف و ماموریت‌های ناتو تجدید نظر خواهد کرد.

او همچنین گفته است که از این کشورها خواهد خواست تا مبلغ «تقریباً ۲۰۰ میلیارد دلار» کمک نظامی به اوکراین را به آمریکا بازپرداخت کنند. ترامپ همچنین تأکید کرده است که در صورت انتخاب شدنش به ریاست جمهوری آمریکا متعهد به ارسال کمک‌های بیشتر به این کشور اروپای شرقی نخواهد بود.

ترامپ که کمک‌های مالی آمریکا به ناتو را در اواخر دوره ریاست جمهوری‌اش قطع کرد، اعتراض داشت که واشنگتن بیشتر از سهم خود پرداخت می‌کند.

او همچنین متعهد به پایان دادن جنگ اوکراین شده و ادعا کرده است که این قضیه را ۲۴ ساعته حل و فصل خواهد کرد.

اگرچه برنامه‌های ترامپ برای پایان دادن به جنگ اوکراین فاقد جزئیات هستند اما او سال گذشته در گفتگو با رویترز گفت که اوکراین ممکن است مجبور شود بخشی از خاک خود را برای دستیابی به توافق صلح واگذار کند.

ترامپ در حالی که در اوایل آوریل گفته بود آماده ارسال کمک‌های مالی بیشتر به اوکراین در قالب وام است، در جریان مذاکرات جنجالی کنگره بر سر بسته کمک مالی ۶۱ میلیارد دلاری به کی‌یف سکوت کرد.

 

چین، تجارت و تعرفه‌ها

ترامپ وعده داده است که تعرفه‌ها و محدودیت‌های تجاری جدیدی را علیه چین و برخی از متحدان اروپایی آمریکا اعمال کند.

رئیس جمهوری پیشین آمریکا همچنین ایده اعمال تعرفه ۱۰ درصدی بر کالاهای وارداتی را مطرح کرده است که می‌تواند بازارهای بین‌المللی را مختل کند.

او بر اساس قانون پیشنهادی خود یعنی «قانون تجارت متقابل ترامپ» گفته است اگر کشورهای دیگر بر آمریکا تعرفه وضع کنند، این کشور نیز تعرفه‌ای «متقابل و یکسان» اعمال خواهد کرد.

ترامپ همچنین گفته است که مالکیت چینی‌ها بر زیرساخت‌های حیاتی آمریکا مانند انرژی، منابع طبیعی، فناوری و مخابرات را محدود می‌کند.

رئیس جمهور پیشین آمریکا به ندرت در مورد تایوان یا اقدام‌هایی که در صورت حمله نظامی چین به این جزیره انجام خواهد داد، بحث می‌کند. او در این خصوص فقط به این نکته اکتفا کرده است که اگر او رئیس جمهور آمریکا باشد، چین هرگز جرات حمله به تایوان را نخواهد داشت.

 

مکزیک و مواد مخدر

ترامپ همچنین جنگ علیه کارتل‌های مواد مخدر را از اولویت‌های دور دوم ریاست جمهوری خود عنوان کرده و گفته است که کارتل‌های مواد مخدر فعال در مکزیک را به عنوان سازمان‌های تروریستی خارجی معرفی خواهد کرد.

او همچنین گفته است که به پنتاگون دستور خواهد داد تا با استفاده از نیروهای ویژه به مراکز رهبری این کارتل‌ها حمله کنند. رئیس جمهوری پیشین آمریکا همچنین گفته است که از نیروی دریایی کشورش برای اعمال تحریم‌های دریایی بر کارتل‌های مواد مخدر استفاده خواهد کرد.

ترامپ همچنین وعده داده است که با استفاده از قانون دشمنان بیگانه، قاچاقچیان مواد مخدر و اعضای باندهای خلافکار را از آمریکا اخراج می‌کند.

اسرائیل

ترامپ پس از حمله حماس به سرزمین های اشغالی در ۷ اکتبر از روش رهبران تل‌آویو انتقاد کرد اما از آن زمان به بعد همواره بر ضرورت «درهم شکسته‌شدن حماس» تأکید کرده است. او در ادعاهایی وعده داده است که مجازات‌های سختی را بر ایران به عنوان متحد حماس اعمال کند. رئیس جمهوری پیشین آمریکا همچنین گفته است که هواداران حماس را از آمریکا اخراج می‌کند.

افغانستان

ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی گفته است که از طالبان خواهد خواست تجهیزات نظامی رها شده ارتش آمریکا در جریان خروج از افغانستان در سال ۲۰۲۱ را به عنوان شرطی برای کمک‌های مالی به افغانستان مطح کند. او در سال ۲۰۲۱ گفته بود که قصد دارد تجهیزات رها شده ارتش آمریکا در افغانستان را بمباران کند، اما اخیراً این موضع را تکرار نکرده است.

اقلیم

ترامپ بارها وعده داده است که از توافق پاریس خارج خواهد شد. توافق پاریس، توافقی چندجانبه برای محدود کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای است. او در دور اول ریاست جمهوری خود از این توافق خارج شد، اما در سال ۲۰۲۱ جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات آمریکا بار دیگر کشورش را به عضویت این توافق درآورد.

سامانه دفاع موشکی

ترامپ همچنین قول طراحی یک سامانه دفاع موشکی قوی در اطراف آمریکا را بدون اشاره به جزئیات آن داده است.


 

دیگر خبرها

  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری/ تولید مسکن ارزان با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری