Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایرنا، در بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آمده است: یوم الله ۱۵ خرداد یکی از روزهای سرنوشت ساز در تاریخ ایران اسلامی است. روزی که مردم مؤمن و دیندار ایران برای دفاع از مرجعیت به میدان آمده و با نثار خون خود، وفاداری خویش به اسلام را به نمایش گذاشتند. حماسه ۱۵ خرداد، با الهام از مکتب عاشورا محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنرانی تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در روز عاشورا و دستگیری ایشان توسط مزدوران رژیم طاغوت، مردم ولایتمدار و عزادار امام حسین (ع) را به میدان آورد و خون های مطهری بر زمین ریخته شد اما این خون ها جوشید و زمینه ساز پیروزی نهضت حضرت امام خمینی(ره) در بهمن ۵۷ شد.

کسانی که در ۱۵ خرداد به امام و مرجعیت لبیک گفتند، مردمی بودند که با انگیزه دینی و اعتقادی قیام کردند و هیچکدام از احزاب و گروه های سیاسی در آن نقش آفرین نبودند. لذا ۱۵ خرداد که به تعبیر امام مبدأ نهضت اسلامی می باشد، بیانگر ماهیت دینی و مردمی انقلاب اسلامی است که باید برای همیشه زنده بماند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم و همیشه جاوید ۱۵ خرداد، این یاران صدیق امام روح الله، بر استمرار راه نورانی آنان تاکید نموده و اعلام می دارد، امروز تجلی ادامه راه شهدای ۱۵ خرداد در اطاعت از ولایت امر مسلمین حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) بوده و حضور در انتخابات پیش رو نیز ادامه راه قیام خونین ۱۵ خرداد می باشد. یقینا راهی که شهدای ۱۵ خرداد گشودند، هرگز فراموش شدنی نیست و با لطف الهی زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله) خواهد شد.

این شورا افزود: مراسم بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد در تمامی استان ها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار خواهد شد. این مراسم در تهران، ساعت ۱۸ امروز با سخنرانی حجت الاسلام سید علیرضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی در گلزار شهدای ۱۵ خرداد در میدان بسیج، بزرگراه امام رضا (ع) بعد از میدان ثامن الحجج (آقا نور سابق) برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اولین میان‌دوره‌ای یازدهمین مجلس شورای اسلامی (برای ۱۱ حوزه انتخابیه؛ آستانه اشرفیه، تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، تفرش، بهار و کبودرآهنگ، گچساران و میانه و برای شش کرسی مجلس شورای اسلامی) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری (برای ۴ حوزه انتخابیه؛ تهران، خراسان رضوی، قم و مازندران) برگزار خواهد شد.

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۵ (سه شنبه، چهارم خرداد) اسامی نامزدهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران را که صلاحیت آنان مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته اعلام کرد.  بر اساس ماده ۶۶ قانون، فعالیت انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری رسماً از تاریخ اعلام اسامی آنان به وسیله وزارت کشور آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای خاتمه می­ پذیرد.

سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سیدابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رییسی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلی‌زاده و عبدالناصر همتی هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری هستند.

 

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: قیام خونین ۱۵ خرداد حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۵ خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۴۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از وزارت کشور، احمد وحیدی روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در حاشیه سفر به مشهد مقدس اظهار کرد: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه فراهم شده است.

وی افزود: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟
  • کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳