Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد حسن زاده روز شنبه در این خصوص اظهار داشت: خروجی نقشه ها و مدل های هواشناسی برای روزهای آینده بیانگر ناپایداری وضعیت جوی  و دریایی است که موجب اختلال در تردد های دریایی در مناطق ساحلی و فراساحلی، آسیب به شناورهای سبک و تورهای صیادی خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق اعلام هواشناسی وزش باد شدید جنوب شرقی تا حداکثر ۴۷ کیلومتر در ساعت(۲۶نات)، افزایش ارتفاع موج تا ۱۸۰ سانتیمتر(۶پا)، احتمال گردوخاک و کاهش دید افقی را طی روزهای شنبه و سه شنبه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این سامانه بر مناطق دریایی استان بویژه دریای عمان و تنگه ی هرمز و جزایر خلیج فارس مانند جاسک، سیریک، لارک هنگام، قشم، ابوموسی و تنب بزرک و کوچک، سیری تاثیر خواهد گذاشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اشاره کرد: سامانه مونسونی از تاریخ شنبه ۱۵ خرداد ماه تا سه شنبه ۱۸ خردادماه سال جاری فعال خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: رگبار پراکنده باران و رعد وبرق با احتمال وقوع تگرگ، افزایش لحظه ای سرعت باد و گردوخاک از جمله پیش بینی های اداره کل هواشناسی هرمزگان در پی ورود این سامانه جوی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان ابزار داشت: بالا آمدن آب رودخانه ها ی فصلی و احتمال جاری شدن سیلاب، کاهش موقتی دید افقی از دیگر وضعیت مخاطره آمیز این سامانه است.

وی تاکید کرد: این سامانه همچنین ارتفاعات استان با تاکید بر مناطقی چون بشاگرد و حاجی آباد را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با اعلام وضعیت هشدار از هم استانی عزیز خواست با توجه به مواج شدن دریا از تردد با شناورهای سبک خودداری کنند و تمهیدهای لازم در خصوص ترددد های شناورهای مسافربری و تجاری انجام شود.

حسن زاده خاطر نشان کرد: با توجه به وقوع بارشهای رگباری در ارتفاعات، هم استانی های عزیز از تردد در حاشیه رودخانه ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

 روز جمعه ۲ فروند لنج تجاری به ارزش ۴۰میلیارد ریال و بار۳۰۰میلیارد ریال براثر توفان وخارج شدن از تعادل در حوالی آبهای سریک در شرق هرمزگان غرق شدند.

برچسب‌ها اداره کل هواشناسی هرمزگان دریای عمان سیریک مدیریت بحران جاسک خلیج فارس بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل هواشناسی هرمزگان دریای عمان سیریک اداره کل هواشناسی هرمزگان دریای عمان سیریک مدیریت بحران جاسک خلیج فارس بندرعباس اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۴۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی لرستان هشدار زرد صادر کرد

ایسنا/لرستان مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: فعالیت سامانه بارشی از روز دوشنبه استان را در بر می‌گیرد.

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: فعالیت سامانه بارشی از بامداد دوشنبه آغاز و عصر سه‌شنبه از منطقه خارج می‌شود.

وی ادامه داد: پتانسیل بارشی این سامانه بارشی در ساعاتی از روز دوشنبه در مناطق شمالی و غربی نمود بیشتری خواهد داشت که وقوع مخاطرات در محدوده هشدار نارنجی پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان بیان کرد: لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر،سیلابی شدن مسیل‌ها، مه‌آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی از جمله مخاطراتی است که پیش‌بینی شده است.

مرادپور گفت: احتیاط در تردد به ویژه در مسیرهای کوهستانی، عدم فعالیت‌های کوهنوردی، عدم توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست، احتیاط عبور عشایر و چرای دام در نواحی کوهستانی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم توصیه می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وضعیت ناپایدار جوی و دریایی در هرمزگان/ شناور‌های سبک با احتیاط تردد کنند
  • استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۶ اردیبهشت
  • هواشناسی لرستان هشدار زرد صادر کرد
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان
  • برگزاری جشنواره سیلینگ در ساحل جزیره هرمز
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان، ۱۵ اردیبهشت
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۵ اردیبهشت
  • احتمال جاری شدن سیلاب در خراسان شمالی