Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهاروند گفت، در دور سوم مذاکرات ایران و اوکراین در کی‌یف، چند بُعد از پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران بررسی شد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزار یدانشجو، محسن بهاروند، معاون حقوقی وزیر خارجه درباره نتایج دور سوم مذاکرات ایران و اوکراین تصریح کرد، در این دور از مذاکرات در کی‌یف درباره ابعاد هواپیمایی کشوری و ایمنی، نظامی و کیفری به طور مفصل تبادل اطلاعات شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بهاروند تاکید کرد، به طور مفصل بحث حقوقی انجام شد و صلاحیت قضایی رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی به سبب اینکه در داخل سرزمین ایران بوده، بر عهده دادگاه ایرانی است.

معاون حقوقی وزیر خارجه اظهار کرد، کیفرخواست پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی در دادگاه ایرانی صادر شده است و سه قاضی این پرونده را بررسی می‌کنند و اگر کوتاهی در این زمینه رخ داده باشد، بر اساس قوانین با آن برخورد خواهد شد.

بهاروند گفت، تحقیقات نظامی، قضایی و تحقیقات متخصصان هوایی کشوری با همکاری یک گروه مشورتی از "ایکائو" و کارشناسانی از آمریکا و انگلیس نشان داد، سقوط هواپیمای اوکراینی بر اثر خطای انسانی بوده است.

معاون حقوقی وزیر خارجه ایران اظهار کرد، غرامت تعیین شده از سوی ایران برای پرداخت به خانواده‌های جان‌باختگان سقوط هواپیمای اوکراینی خیلی بالاتر از آن چیزی است که در حقوق بین‌الملل آمده است.

بهاروند تصریح کرد، دولت ایران تصویب کرده است برای هر جان باخته هواپیمای اوکراینی، چه ایرانی و چه خارجی باشد، ۱۵۰ هزار دلار پرداخت کند که برخی از خانواده‌ها این غرامت را دریافت کردند.

معاون حقوقی وزیر خارجه همچنین اظهار کرد، سیاسی کردن مسائل تخصصی سبب زیان همه می‌شود، چون استاندار‌های هوایی مطرح است، هر کسی سوء‌استفاده سیاسی کند، کل جامعه بین‌المللی لطمه می‌بیند.

معاون حقوقی وزیر خارجه گفت، استفاده سیاسی از مسائل تخصصی سبب می‌شود کشوری مانند کانادا با غم و اندوه خانواده‌های داغ دیده و خون قربانیان تجارت کند.

بهاروند تاکید کرد، ایران حاضر است هر نوع همکاری داشته باشد، به شرط اینکه صلاحیت جمهوری اسلامی ایران به رسیمت شناخته شود و به حاکمیت و مصونیت دولتی ایران احترام گذاشته شود، اما اگر قرار باشد گروهی درست شود و بعد به جنجالی تبدیل شود، اصل قضیه از بین می‌رود.

هشتم ژانویه ۲۰۲۰ یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی اوکراین حوالی تهران سقوط کرد که بر اثر آن، ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه این پرواز جان باختند.

بیشتر مسافران این هواپیما، اتباع ایران و ۳۲ نفر از سرنشینان این پرواز نیز با گذرنامه‌هایی از ۵ کشور کانادا، افغانستان، اوکراین، انگلیس و سوئد بودند.

منبع: ایران پرس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محسن بهاروند وزارت امور خارجه سقوط هواپیمای اوکراینی سقوط هواپیمای اوکراینی معاون حقوقی وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۵۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا در دونتسک را آزاد کردند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: واحدهای یگان غرب، مواضع سودمندتری را تحت کنترل گرفتند؛ ۳ ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد. دشمن ۲۷۰ نظامی از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: واحدهای یگان مرکز، تشکیلات نیروهای مسلح اوکراین را در دونتسک شکست دادند، ۱۰ ضد حمله دفع شد و کی یف ۳۸۰ نیروی نظامی از دست داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: تلفات دشمن در دونتسک بالغ بر ۳۶۰ نیروی نظامی بود. نیروهای مسلح روسیه آشیانه های پهپادهای تهاجمی اوکراین را در پایگاه هوایی کامنکا در منطقه دنپروپتروفسک منهدم کردند.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6091255

دیگر خبرها

  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • وضعیت میدان جنگ در اوکراین بدتر می‌شود
  • مقامات اوکراینی تسلیحات غرب را می‌دزدند
  • ویدیو/ سربازهای اوکراینی، با اسلحه‌های شوروی راحت‌ترند تا تجهیزات غربی‌ها
  • سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت
  • کمبود شدید سرباز در اوکراین/ ارسال مهمات غربی چاره کار نیست
  • اوکراین سربازان فراری را از خدمات کنسولی محروم می‌کند
  • لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد
  • قتلگاه نیروهای آمریکایی در تهران کجا بود؟
  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند