Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@17:01:17 GMT

انتخابات بزرگ ترین مظهر قدرت نرم در جمهوری اسلامی است

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۸۰۲۲

انتخابات بزرگ ترین مظهر قدرت نرم در جمهوری اسلامی است

دکتر " علی اکبر کریمی" شامگاه شنبه در نشست هم اندیشی ستاد حامیان آیت اله رئیسی( سحر) افزود: امام خمینی ( ره)، عزت، آزادی، امنیت، اقتدار و استقلال را برای ملت ایران به ارمغان آورد و یکی از نعمت‌هایی که امام در قالب نظام جمهوری اسلامی به مردم هدیه کرد، تعیین حق سرنوشت خودشان به واسطه انتخابات بود.
وی تاکید کرد: انتخابات پیش از انقلاب به معنای واقعی کلمه وجود نداشت و امام خمینی(ره) از نخستین ماه‌های پیروزی انقلاب اسلامی، مردم را برای تعیین سرنوشت کشور به پای صندوق های رای دعوت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در بهارستان اظهار داشت: نخستین انتخابات رفراندوم جمهوری اسلامی در ۱۲ فروردین ماه بود و با تایید امام راحل از همان ابتدا، حق انتخاب برای مردم و سهیم بودن در سرنوشت آینده کشور رقم خورد.
کریمی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب با تمام محبوبیت و اقتدار نیز همپای آحاد مردم یک رای بیشتر ندارد که این مهم نشان می‌دهد تصور برخی رسانه‌های معاند و بیگانه که انتخابات نظام جمهوری اسلامی مهندسی و از پیش تعیین شده است، باطل است.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت مشارکت مردم در امر انتخابات نیز گفت: بنا بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب، انتظار می‌رود مردم برای اداره امور کشور انتخاب اصلح داشته باشند چرا که آثار رآی مردم در  ۲۸ خردادماه امسال تا سال‌ها باقی می‌ماند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون راهبرد دشمن در فضای مجازی، دور کردن مردم از صندوق های رای است که ملت بزرگ ایران باید هوشیار باشند با این دسیسه دشمن از رسالت اصلی خود غافل نشوند.
کریمی با بیان اینکه فضای کنونی کشور مطلوب مردم نیست، گفت: نمی‌توان منکر تنگناهای معیشتی و تورم در کشور شد و اما کلید رفع مشکلات کنونی کشور قهر با صندوق‌های رای نیست.
وی ادامه داد: تصمیمات بزرگ برای کشور نیازمند جراحی‌های بزرگ است بنابراین باید مردم وارد صحنه انتخابات شوند و نامزدی که دارای کارنامه موفق و دارای تجارب زیادی است را برگزینند تا گام های موثری در راستای رفع مشکلات کشور بتوان برداشت.
نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در خانه ملت ضمن تاکید بر اینکه باید در شرایط کنونی بصیرت و آگاهی لازم را داشت، گفت: فرهنگ دفاع مقدس و حاج قاسم سلیمانی همانند زمان جنگ، می تواند ملت بزرگ ایران را نجات دهد.
 کریمی خاطر نشان کرد: امید است برای دفاع از انقلاب و اقتدار نظام جمهوری اسلامی، ملت بزرگ ایران بار دیگر با حضور حماسی خود در انتخابات مشارکت کنند و نام بزرگ ایران را در صحنه‌های بین المللی به رخ جهانیان بکشانند.
 رئیس ستاد مرکزی حامیان آیت الله رئیسی ( سحر۱۴۰۰) استان مرکزی نیز در این نشست گفت:  در شهرستان ها نیز یک ستاد سحر و ستاد مردمی تشکیل شده است که ستادهای مردمی به صورت خودجوش فعالیت دارند و از هیچ ارگانی حمایت نمی‌شوند.
" احمد آزاد" تاکید کرد: اکنون ۲۴ کمیته در ستاد مرکزی حامیان آیت الله رئیسی تشکیل شده که در شهرستان ها نیز هماهنگی های لازم صورت گرفته تا بتوانیم با تعامل و همکاری، برنامه های مدونی در این راستا ارائه دهیم.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی به‌طور همزمان در ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود. 

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ اراک استان مرکزی مشارکت انتخاباتی انتخابات مجلس شورای اسلامی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ اراک استان مرکزی انتخابات ۱۴۰۰ اراک استان مرکزی مشارکت انتخاباتی انتخابات مجلس شورای اسلامی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اخبار کنکور جمهوری اسلامی بزرگ ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۸۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد

ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین و عضو هیأت‌عالی شورای وحدت نیرو‌های انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت حضور مردم در انتخابات دور دوم مجلس اظهار کرد: احزاب و تشکل‌های سیاسی نسبت به ترغیب و تشویق مردم نسبت به شرکت مردم در انتخابات دور دوم مجلس نقش کلیدی دارند.

او افزود: شرایط اقتضا می‌کند که رسانه ملی و گروه‌های تاثیر گذار از هیچ تلاشی برای تشویق مردم به شرکت در انتخابات فروگذار نکنند و تلاش بیشتری در این حوزه انحام دهند.

رئوفیان متذکر شد: اصلی که به هر نظام سیاسی مشروعیت مردمی می‌بخشد مشارکت مردمی در انتخابات است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی هم بیش از هر کلید واژه‌ای، به ویژه در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، از این کلیدواژه استفاده کردند تا اینکه مشارکت مردم نسبت به پیش‌بینی‌ها و نظرسنجی‌های رسمی افزایش پیدا کرد.

عضو هیأت‌عالی شورای وحدت نیرو‌های انقلاب اسلامی گفت: مردم از شرایط موجود و عملکرد دولت و مجلس ناراضی‌اند و خواهان تحول هستند.

او متذکر شد: مجلس باید نسبت به ایجاد تحول در جامعه تلاش کند که لازمه تحقق این امر شکل گیری کمیسیون‌های تخصصی مبتنی بر معیار‌های تحول آفرین است. همچنین هیات رئیسه مجلس باید بتواند منشا تغییرات مثبت باشد و لازمه آن انتخاب اعضای با کفایت برای هیات رئیسه است.

رئوفیان درباره اولویت‌های مجلس دوازدهم گفت: نمایندگان مجلس باید به اولویت‌های مردم از جمله کاهش نرخ بیکاری و کنترل نوسان ارز بپردازند، چرا که این موارد مشکلات عدیده‌ای را برای کشور رقم زده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم
  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران
  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان