Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-08@13:48:47 GMT

آخرین وضعیت بیمه رانندگان تاکسی

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۸۳۵۴

مهرداد قریب در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت بیمه رانندگان تاکسی توضیح داد و در این باره اظهار کرد: درباره رانندگان درون شهری و برون شهری دو تفاهم نامه ارسال کردیم اما متاسفانه دستگاه‌هایی که متولی تامین منابع هستند امضاء نکردند و زیر بار نرفتند. جلساتی را پیرامون رانندگان برون شهری با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار و در آنجا تصمیمات خوبی گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تفاهم نامه‌هایی آماده شده که باید برای وزارت کشور، سازمان شهرداریها، وزارت راه و شهرسازی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ارسال شود. اگر این تفاهم نامه‌ها امضاء شوند و پرداخت حق بیمه رانندگان تاکسی جزو تعهد دولت قرار بگیرد طبیعی است که سازمان تامین اجتماعی هم نسبت به پوشش بیمه‌ای مشمولان جدید این قشر پرتلاش اقدام خواهد کرد.معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه منابع این بیمه از محل هدفمندی یارانه‌ها باید تامین شود گفت: ۵۰ درصد حق بیمه ۲۷ درصدی رانندگان تاکسی توسط خودشان پراخت می‌شود و ۵۰ درصد از محل هدفمندی یارانه‌ها تامین می‌شود. متاسفانه طی سال‌های گذشته سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به تکلیف خودش در ارتباط با پرداخت سهم ۱۳.۵ درصدی حق بیمه رانندگان عمل نکرده است.

قریب ادامه داد: سازمان هدفمندی طی سال‌های گذشته هیچ پرداختی نداشته‌اند و انباشت بدهی داریم. ۱۲ هزار میلیارد تومان از سازمان هدفمندی طلب داریم و برای اینکه این بیمه را ادامه دهیم با توجه به بودجه ۱۴۰۰ اگر این تفاهم نامه بین سازمان مدیریت برنامه ریزی، سازمان هدفمندی و وزارتخانه‌های کشور و راه و شهرسازی به امضا برسد همه رانندگان پشت خطی از ۵۰ درصد کمک دولت بهره‌مند می‌شوند.وی افزود: در شرایط فعلی رانندگان جدید با پرداخت ۲۷ درصد حق بیمه می توانند خودشان را بیمه کنند اما برای بهره‌مندی از کمک دولت با توجه به بودجه‌ای که مصوب شده، اگر تفاهم نامه امضا شود دیگر مشکلی در این باره نخواهیم داشت.معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به اینکه اصرار تاکسیرانی بر به روز رسانی لیست رانندگان تاکسی و جایگزینی ٧۰۰۰ راننده فعال در حوزه حمل و نقل است گفت: چون منابع مالی از هدفمندی یارانه‌ها تامین می شود در نامه‌های متعددی به ما اعلام کرده‌اند که افراد جایگزین هم نمی‌توانیم بپذیریم زیرا باید تقبل منابع لازم برای این امر را بکنند ضمن اینکه تا کنون هم به تعهد خود عمل نکرده‌اند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: رانندگان تاکسی بیمه رانندگان تفاهم نامه یارانه ها حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۸۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون صنایع‌ دستی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه آموزشی منعقد شده، سربازان وظیفه مرزبانی استان تحت تعلیم و آموزش صنایع‌ دستی قرار خواهند گرفت.

وحیده رخشانی امروز دوشنبه در جلسه هماهنگی طرح آموزش سربازان بیان کرد: یکی از اولویت‌ها و ماموریت‌های اصلی این معاونت گسترش فرهنگ آموزش صنایع‌ دستی در حوزه‌های مختلف است که در این راستا آماده همکاری و مشارکت با تمامی دستگاه‌های اجرایی، نظامی و بخش خصوصی هستیم. 

معاون صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: در همین راستا رایزنی‌هایی در سطح کلان انجام شده است که ماحصل آن انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در زمینه آموزش‌های صنایع‌دستی با قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح شد. 

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه، روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه جلسه عملیاتی شدن آن با حضور نمایندگان مرزبانی استان در محل معاونت صنایع دستی اداره کل برگزار و مقرر شد در مرحله اول تعداد ۱۰۰ نفر از سربازان وظیفه فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان از آموزش‌های مهارتی صنایع‌ دستی حین خدمت بهره‌مند شوند. 

به گفته رخشانی، این دوره‌ها از نیمه مردادماه آغاز شده و به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت که بر اساس نیازسنجی و اعلام از سوی مرزبانی در رشته‌های گوهرشناسی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، چرم و معرق توسط معاونت صنایع‌دستی استان برگزار می‌شود. 

معاون صنایع دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در پایان نیز به برگزیدگان گواهینامه‌های پایان دوره مهارتی تعلق خواهد گرفت و می‌توانند از مزایای آن به منظور ایجاد کسب و کار استفاده کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارائه ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان تامین‌ اجتماعی
  • فن‌بازار تخصصی معدن گشایش یافت
  • فن‌بازار تخصصی معدن افتتاح شد
  • رانندگان با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت جاده‌ها مطلع شوند
  • هشدار سقوط سنگ در جاده کرج _ چالوس
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • شکایت ده‌ها هزار راننده تاکسی از اوبر در نقاط مختلف جهان
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود