Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اتاق خبر به نقل  از واشنگتن پست، باب منندز و لیندسی گراهام سناتورهای آمریکایی خواهان توافقی جدید با ایران شدند که علاوه بر محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای ایران، مسائل منطقه‌ای را نیز شامل شود.

این سناتورها افزودند: توافق جدید باید از حمایت کشورهای منطقه برخوردار باشد و از رقابت تسلیحاتی در منطقه غرب آسیا جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: ایران امریکا برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۰۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا

یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشت و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز به دایره اهداف خود افزود تا به نوعی این غول‌های نظامی را تحقیر و بازدارندگی را به آنها تحمیل کند.

به گزارش ایسنا، سایت انصارالله یمن در یادداشتی در این باره نوشته است: عملیات نظامی ارتش یمن تحت عنوان «فتح موعود» با هدف قرار دادن ناوگان دریایی رژیم صهیونیستی و کشتی‌های در حال حرکت به سمت بنادر فلسطین اشغالی تشدید شد و طی برهه اخیر شاهد مجموعه‌ای از حملات منحصر به فرد در مناطق مختلف دریای سرخ و دریای عرب و همچنین در اقیانوس هند بودیم و اخیرا نیز نیروی هوایی یمن به واسطه یک موشک زمین به هوا پهپاد آمریکایی MQ۹ را رهگیری و سرنگون کرد و علاوه بر این موارد حملات موشکی نیز به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین انجام شده است.

نیروهای مسلح یمن با حملات مستمر خود تأکید می‌کنند که در دفاع از یمن و در تأیید موضع خود در قبال حمایت از ملت مظلوم فلسطین به اقدامات نظامی بیشتر علیه تمام اهداف متخاصم ادامه می‌دهند و در همین راستا تلاش مستمری برای گسترش و تقویت عملیات در اقیانوس هند وجود دارد و این عملیات‌ها به شکلی است که طبق گفته «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن هرگز در ذهن و محاسبات آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و صهیونیست‌ها و شاید هیچ یک از کشورهای جهان جای نداشت.

پهپاد ساقط شده ام‌کیو-۹

بر اساس محاسبات صورت گرفته، میزان عملیات هدف قرار دادن کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی معادل هر دو روز یک کشتی است و همین مسئله منجر به کاهش حضور نیروی دریایی آمریکا شده و بسیاری از ناوهای آن عقب‌نشینی کرده و در حومه دریای سرخ مستقر شده‌اند.

این وقایع به وضوح نشان دهنده قدرت جبهه دریایی یمن و ضعف نیروهای آمریکایی در حفاظت از ناوبری رژیم صهیونیستی در صحنه عملیات است. آمریکا حتی مجبور شد بخشی از نیروهای دریایی خود را خارج کند و طبق گزارش‌های رسانه‌ای، این حملات منجر به افزایش فشار بر رژیم اشغالگر، خسارات قابل توجه به اقتصاد آن، افزایش ۳۰۰ درصدی هزینه‌های حمل و نقل کانتینری در انگلیس و همچنین تأخیر بیش‌ از حد در تحویل کالا و اثرات و پیامدهای منفی دیگر شده است.

 موارد فوق به وضوح نشان دهنده موفقیت یمن در تحمیل معادله بازدارندگی موثر و حمایت موثر از فلسطین در زمینه مقابله با رژیم صهیونیستی است.

سرهنگ «مجیب شمسان» کارشناس نظامی یمنی در سخنانی در این باره با تایید اینکه این تشدید در عملیات یمن نشان دهنده توسعه توانمندی‌ها و وضعیت هوشیاری کامل نیروهای مسلح این کشور در رصد آب‌های سرزمینی است، خاطرنشان کرد: آمریکا در مقابله با چالش‌ها در دریای سرخ و دریای عرب با شکست بزرگی مواجه شد.

توقیف کشتی اسرائیلی توسط ارتش یمن

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری العهد، افزود: آمریکا به‌طور محسوسی در درک خطرات و پیامدهای احتمالی تشدید تنش در منطقه ناکام ماند و بخشی از این شکست ناشی از نفوذ لابی صهیونیست بر تصمیم‌گیری آمریکاست. این ناکامی باعث شد آمریکا گزینه‌ها و اعتبار خود را در منطقه از دست بدهد و در مقابل موقعیت یمن به عنوان یک نیروی تأثیرگذار در منطقه تقویت شود.

وی گفت: آمریکا و متحدانش هر روز در دریای سرخ با یک رسوایی مواجه می‌شوند و آنها در تمام سطوح به معنای واقعی کلمه شکست خورده‌اند و خروج ناوهای آمریکایی از دریای سرخ نشان دهنده رسوایی بزرگ آنها در برابر جهان است.

شمسان اضافه کرد: آمریکا علی‌رغم آگاهی از خطرات و پیامدهای تبدیل منطقه به منطقه تقابل و درگیری نظامی، دریای سرخ را به منطقه درگیری نظامی در نتیجه نفوذ لابی صهیونیسم به  تصمیم‌گیری غرب تبدیل کرد و این اتفاق به  از بین رفتن «حیثیت» باقی مانده آمریکا منجر خواهد شد.

این کارشناس نظامی یمن خاطرنشان کرد: تأثیر عملیات نظامی مستمر یمن، آمریکا را به بن‌بست واقعی و از دست دادن گزینه‌ها در بالاترین سطوح رسانده است و به این ترتیب آمریکایی‌ها به یک بن‌بست رسیدند و با توجه به اینکه همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که در این منطقه به کار گرفته بود، اما نه در سطح بازدارندگی، نه در سطح شکستن تصمیم قاطع یمن و نه در سطح محدود کردن اثربخشی و تأثیر عملیات نظامی، یا محدود کردن توانایی‌های یمن موفق به دستیابی به هیچ یک از اهدافش نشد.

تجمع مردم یمن در حمایت از فلسطین

وی ادامه داد: نزدیک‌ترین راه برای حفظ آنچه از «آبروی» آمریکا آن باقی مانده بود، توقف تجاوز و محاصره غزه بود، اما از سوی لابی صهیونیستی برای ادامه این رویارویی که نتایج آن از دست دادن «حیثیت» باقی مانده بود، تحت فشار قرار گرفت.

شمسان در پایان گفت: امروز رویارویی با آمریکایی‌ها به سطح بسیار پیشرفته‌ای رسیده است و آمریکا و غرب علی‌رغم بسیج کامل اما نتوانستند موشک‌های یمنی را رهگیری کنند و موفق به متوقف کردن عملیات‌هایی که به طور دقیق به اهداف خود چه در دریای سرخ و دریای عرب و چه در اقیانوس رسیدند، نشدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • غنیمت جنگی ویژه برای پوتین؛ تانک پیشرفته آمریکایی اسیر شد | فیلم
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شد
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • حکایت آمریکایی که دیگر «آمریکا» نیست
  • شنبه اعتراض؛ هزاران صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو شدند
  • بورکینافاسو خواهان استفاده از توانمندی‌های ایران است
  • خیابان کشاورز بجنورد بازگشایی شد + فیلم