Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:48:39 GMT

السالوادور در صدد استفاده قانونی از یک ارز دیجیتال

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۴۰۱۳۹

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از بی بی سی، نجیب ابوکیله رئیس جمهوری السالوادور خواستار قانونی شدن مبادلات و معاملات با ارز دیجیتال بیت‌کوین در این کشور شده است. اگر درخواست وی از سوی کنگره السالوادور پذیرفته شود، این کشور نخستین کشور دنیا خواهد بود که ارز دیجیتال را به رسمیت می‌شناسد.

در صورت رسمی شدن این مسئله، در کنار دلار آمریکا و واحد پول محلی السالوادور، این سومین واحد پولی خواهد بود که در این کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجیب ابوکیله با اعلام اینکه راه جدید تاثیر مثبتی بر زندگی میلیون‌ها نفر خواهد گذاشت، افزود: شهروندان السالوادور که در خارج از این کشور زندگی می‌کنند، با استفاده از بیت‌کوین می‌توانند به آسانی پول به داخل کشور ارسال کنند. 

وی در کنفرانس بیت‌کوین در فلوریدا با پیش‌بینی افزایش سرمایه‌گذاری در کشورش تصریح کرد: این امر در کوتاه مدت باعث اشتغال زایی و کمک به تأمین مالی هزاران شهروند این کشور که در خارج از اقتصاد رسمی هستند، می‌شود. با این حال او جزییات بیشتری در خصوص چگونگی استفاده از ارزهای دیجیتال اعلام نکرده است.

رئیس جمهور السالوادور گفته است که طرح لازم برای قانونی کردن مبادلات با ارز دیجیتال را هفته آینده به کنگره این کشور ارسال می‌کند.

در حال حاضر اقتصاد السالوادور تا حد زیادی به حواله‌ها یا پول‌هایی که از خارج به داخل ارسال می‌شود، متکی است که حدود ۲۰ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور را شامل می‌شود.

بیشتر بانک‌های مرکزی کشورهای جهان در حال بررسی ایجاد ارز دیجتال مخصوص به خود هستند و در ماه آوریل امسال بانک انگلیس اعلام کرد که در حال تحقیق برای ایجاد ارز دیجیتالی است که در کنار پول نقد و سپرده‌های بانکی قابل استفاده باشد.

برچسب‌ها آمریکای لاتین السالوادور ارز دیجیتال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آمریکای لاتین السالوادور ارز دیجیتال آمریکای لاتین السالوادور ارز دیجیتال اخبار کنکور ارز دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۰۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900130

دیگر خبرها

  • آدم‌ربایی برای ۵۰۰ میلیارد ریال ارز دیجیتال
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • رادان : اقدام ما در مقابله با بی حجابی کاملاً قانونی است
  • مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال
  • اقدام ما در مقابله با بی‌حجابی کاملاً قانونی است
  • رادان: اقدام ما در مقابله با بی‌حجابی کاملاً قانونی است
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟