Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛ محمد محمدی با اشاره به توانمند سازی زنان سرپرست خانوار، عنوان کرد : طرح آماده سازی شغلی این زنان به دنبال برنامه‌های توانمندسازی و به شکل تک نفره است که فرد ابتدا آموزش‌های کارآفرینی، کسب و کار، فنی- حرفه ای و آشنایی با قوانین کار را دریافت می‌کند و سپس پروژه‌ای را تعریف کرده و بر اساس طرح مبالغی تحت عنوان سرمایه کار به شکل بلاعوض دریافت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام مسئول به بیمه تامین اجتماعی و بیمه روستایی و عشایری زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت : در حال حاضر ۹۵۱ زن سرپرست خانوار شهری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و ۴۲۳ نفر نیز تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری هستند.
محمدی خاطر نشان کرد : تامین ودیعه مسکن جهت دسترسی به سرپناه و اسکان موقت، کمک هزینه شهریه دانشگاه این زنان یا فرزندانشان و تسهیلات معافیت سربازی برای یکی از فرزندان پسر زنان سرپرست خانوار که فاقد همسر هستند و نیز طرح غربالگری جسمی زنان سرپرست خانوار به منظور ارتقاء سطح سلامت زنان خانواده های تحت پوشش از دیگر برنامه‌های حمایتی است که برای زنان سرپرست خانوار اجرا می‌شود.
مدیر کل بهزیستی اظهار کرد : با توجه به شیوع ویروس کرونا  و برخی مشکلات اقتصادی با هدف رفع برخی مشکلات معیشتی زنان سرپرست خانوار،   بسته های حمایتی در فواصل زمانی مختلف با کمک خیران،   بین زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی توزیع شده است همچنین مستمری این افراد براساس ماده ۷۹ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر برقراری مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امدادحضرت امام خمینی (ره) به میزان ۲۰درصد حداقل مستمری کارگران از اردیبهشت ماه سال جاری، بر اساس بُعد خانوار از ۳۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و صد هزار تومان پرداخت شد.
بهزیستی برنامه های حمایتی متعددی را برای این قشر دارد که تشکیل گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار، بیمه اجتماعی زنان و دختران روستایی و عشایر بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری، پرداخت ودیعه مسکن به خانوارهای نیازمند و  پرداخت کمک هزینه تحصیلی زنان سرپرست خانوار یا فرزندان از آن جمله است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بهزیستی زنجان سرپرست خانوار گروه های همیار زنان زنان سرپرست خانوار تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۱۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار دارند

به گزارش خبرنگار مهر، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از هفت میلیون خانوار در کشور تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته‌اند و هدف‌گذاری کردیم که امسال در این زمینه به ۱۴ میلیون خانوار برسیم.

وی افزود: هم‌چنین امسال برنامه‌ریزی کرده‌ایم که رویدادهای فضایی متعددتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم و ظرف یکی-دو ماه آینده، شاهد رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید خواهیم بود.

زارع‌پور اظهار کرد: برای بار سوم، رفع فیلتر «گوگل پلی» را در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم و امیدوارم در جلسه آتی، بررسی شده و رفع فیلتر صورت بگیرد.

کد خبر 6087374

دیگر خبرها

  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • اهدای ۱۴ سری جهیزیه به ۱۴ زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • بیش از ۷ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار دارند