Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@03:29:35 GMT

چشم سوم به کمک زامبی های دنیای فناوری می آید

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۴۷۹۲۳

چشم سوم به کمک زامبی های دنیای فناوری می آید

یک طراح کره‌ای نوعی چشم سوم را برای جلوگیری از برخورد زامبی‌های گوشی‌های هوشمند با موانع محیطی اختراع کرده است. این سازنده می‌گوید: "چشم سوم، یک راه حل برای این است که مردم شدت اعتیاد به تلفن‌های هوشمند خود را تشخیص دهند. "

 بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای فناوری، با اصطلاح "زامبی دنیای فناوری" نآشنا هستند، این اصطلاح درباره افرادی به کار می‌رود که به شدت به گوشی، تبلت و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. وابسته هستند و بی توجه به دنیای اطراف خود و سر در گوشی راه می‌روند.

پائنگ مین ووک، نام طراح این چشم سوم هوشمند  است و می‌گوید چشم رباتیک می‌تواند به پیشانی فرد بسته شود و به او اجازه می‌دهد بدون آسیب دیدگی پیاده روی کند.

دستگاهی که چشم سوم نامیده می‌شود هنگامی که سر کاربر برای دیدن تلفن همراه پایین می‌آید، حس می‌کند و سپس پلک شفاف خود را باز می‌کند. هنگامی که فرد در فاصله یک یا دو متری مانع قرار می‌گیرد، چشم سوم بوق می‌زند تا خطر را به او گوشزد کند.

پائنگ گفت: "این ایده درواقع، نمادی از انسان آینده با سه چشم است. از آنجا که نمی‌توانیم چشم خود را از تلفن‌های هوشمند برداریم، در آینده به چشم اضافی نیاز خواهیم داشت. "وی که دانشجوی کارشناسی ارشد در زمینه طراحی نوآوری در کالج سلطنتی هنر و کالج امپریال لندن است، این دستگاه را در اطراف سئول آزمایش کرده است.

چشم سوم از سنسور ژیروسکوپ برای اندازه گیری زاویه گردن کاربر و حسگر اولتراسونیک برای محاسبه فاصله بین چشم رباتیک و موانع استفاده می‌کند. این سنسور‌ها هر دو به یک میکروکنترلر تک برد منبع باز با یک باتری متصل هستند./انتخاب

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: چشم سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۷۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!

افزایش فزاینده آمار خودکشی در میان جوانان در سال‌های اخیر، زنگ خطری را در میان کشورهای مختلف به صدا در آورده است. این آمار در سال گذشته در آمریکا به ۵۰ هزار مورد خودکشی رسید که تعداد زیادی از این قربانیان، جوانان بودند، همچنین شماره تلفن ۹۸۸ (خط تلفن آمریکا برای کمک به پیشگیری از خودکشی) که بیش از ۲۰۰ مرکز در آمریکا دارد که در سال گذشته شاهد افزایش ۱۰۰ هزار تماس در ماه بود.

دریافت 24 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: محمدرضا زمانیان
 

دیگر خبرها

  • (تصاویر) رخ‌نمایی سونگ هه کیو در دنیای مدلینگ
  • حواشی دنیای فوتبال
  • ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • قارچ خور در دنیای واقعی! (فیلم)
  • ببینید | تصاویری از دزدی تلفن همراه در پشت چراغ قرمز در کمتر از 30 ثانیه!
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • عجیب‌ترین رشته‌های دانشگاهی / از زامبی شناسی تا مدیریت دوشیدن شیرگاو