Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@06:40:28 GMT

عملیات گسترده ارتش عراق علیه داعش در شمال این کشور

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۴۸۱۱۷

عملیات گسترده ارتش عراق علیه داعش در شمال این کشور

وزارت دفاع عراق از آغاز یک عملیات نظامی گسترده علیه گروه تروریستی داعش در شمال این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه عربی۲۱، وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای مشترک شامل نیروهای فدرال مبارزه با تروریسم و نیروهای پیشمرگ، عملیات نظامی گسترده‌ای را علیه داعش در استان صلاح‌الدین آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانیه آمده است: در این عملیات نظامی شرق شهرستان طوزخورماتو در استان صلاح‌الدین هدف قرار گرفت و پیش از آن نیز پنج حمله هوایی با جنگنده‌های اف۱۶ و سپس یک عملیات هلی‌برن انجام شد.

از سال ۲۰۱۷ که هماهنگی‌ها میان نیروهای فدرال عراق و پیشمرگ‌ها از زمان کنترل نیروهای فدرال بر استان کرکوک متوقف شدند، این عملیات اولین عملیات نظامی مشترک محسوب می‌شود.

شکاف‌های امنیتی میان نیروهای ارتش عراق و پیشمرگ‌ها یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی مبارزه با داعش است که از مرزهای سوریه در شمال در استان نینوا تا استان صلاح‌الدین و کرکوک و تا دیالی واقع در مرزهای ایران حضور دارند.

دو طرف در ژوئیه ۲۰۲۰ چهار مرکز هماهنگی مشترک برای تبادل اطلاعات و مبارزه با باقی مانده‌های داعش در مناطق ناامن موجود میان دو طرف ایجاد کردند اما تا پیش از عملیات فعلی، هیچ عملیات مشترکی با یکدیگر نداشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ارتش عراق داعش عملیات نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۸۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه‌های پدافندی ارتش این کشور بامداد امروز ۶۶ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» در جنوب روسیه و ۲ پهپاد در شبه‌جزیره کریمه رهگیری و منهدم کردند.

وزارت دفاع روسیه پنج‌شنبه گذشته نیز از انهدام شمار دیگری از تسلیحات نظامی ارتش اوکراین خبر داد. در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که نیروهای واحدهای یگان جنوب ارتش روسیه موفق شدند ۷ حمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کنند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، تلفات ارتش اوکراین در این محور در نتیجه درگیری با نیروهای مسلح روسیه به بیش از ۴۷۰ نیروی نظامی رسید.

بنا به این گزارش، واحدهای گروه وستوک ارتش روسیه، ضد حمله جنگنده های ارتش اوکراینی را در منطقه روستای اوراژاینو در دونتسک دفع کردند. در نتیجه درگیری در این منطقه، ارتش اوکراین ۱۱۰ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور یک کارگاه تولید پهپاد و یک مرکز ذخیره سوخت نیروهای مسلح اوکراین را هدف قرار دادند. سامانه‌های پدافند هوایی روسیه همچنین ۲۹۹ پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند.

کد خبر 6089516

دیگر خبرها

  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • حمله به رفح برای اسرائیل فاجعه‌بار خواهد بود
  • عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور
  • ۴ هزار موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی شلیک شد
  • وزیر جنگ اسرائیل: در حال انجام «عملیات تهاجمی» گسترده علیه کل جنوب لبنان هستیم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه