Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@13:00:30 GMT

حل مشکلات کشاورزان به مطالبه‌ای ملی تبدیل شود

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۰۰۱۱

حل مشکلات کشاورزان به مطالبه‌ای ملی تبدیل شود

​حجت‌الاسلام صفری ملک میان غفلت از ظرفیت‌های گیلان در بخش کشاورزی را نابخشودنی خواند و با بیان اینکه رویه‌های فعلی در این زمینه باید اصلاح شوند گفت: حل مشکلات کشاورزان باید به مطالبه‌ای ملی تبدیل شود.

حجت‌الاسلام «محمد صفری ملک میان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با بیان اینکه دوره مسئولیت در مجمع نمایندگان شش ماهه است اظهارکرد: در راستای قبول مسئولیت در کسوت ریاست مجمع نمایندگان گیلان که دوره بنده از 19 خرداد آغاز می‌شود جلسات متعددی را با مشاوران برگزار و به تبع آن اولویت‌ها و برنامه‌های کاری را مشخص کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس با تاکید بر اینکه مجمع نمایندگان گیلان باید وارد شرایط خاصی شود و موضوعات اساسی استان را مورد پیگیری قرار دهد تصریح کرد: باید به گونه‌ای مجمع اداره شود که خواسته‌ها، اولویت‌ها، اهداف و آن دسته از مطالباتی که در سطح کلان استان گیلان وجود دارد به شکل ویژه‌تری نسبت به گذشته مورد پیگیری قرار گیرد.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان این استان را استانی کشاورزی با داشتن مزیت‌های فراوان در این حوزه دانست و ضمن تاکید بر استفاده بهینه‌تر از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها ابراز داشت: اکثریت مردم گیلان به امر کشاورزی و تولید محصولات مختلف نظیر برنج، چای و مرکبات مشغول هستند و باید برای حمایت از آنان برنامه داشت.

 

وی حل و فصل مشکلات کشاورزان استان گیلان را یکی از مطالبات جدی این قشر زحمتکش از نمایندگان استان در مجلس اعلام کرد و گفت: باید شرایط را به گونه‌ای به پیش ببریم و مدیریت کنیم که خود حاکمیت در بحث کشاورزان توجه ویژه‌تری قائل شود و موضوعات و مشکلات آنان را در صدر برنامه‌هایش قرار دهد.

 

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس با بیان اینکه برای تحقق هدف اشاره شده، باید از ظرفیت مجمع نمایندگان به خوبی استفاده شود اظهار داشت: انتظار و خواسته اکید ما این است که کلیه نهادهای حاکمیتی و دستگاه‌های اجرایی مسئول در جهت رفع دغدغه‌های کشاورزان و رفع موانع تولید تلاش کنند و به صحنه بیایند.

 

صفری ملک میان ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت حمایت از تولیدات ملی با اذعان به اینکه ما امروزه می‌توانیم در حوزه صادرات حرف برای گفتن داشته باشیم یادآور شد: متاسفانه در این حوزه برنامه دقیق و مدونی اجرایی نشد و ظرفیت‌های استانی مانند گیلان مورد غفلت واقع شده است تا جایی که به عنوان استانی ضعیف محسوب می‌شود.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان جایگاه استان در تولید را بسیار ویژه خواند و با تاکید بر اینکه گیلان در تولید برخی محصولات رتبه‌های نخست کشور را دارد اضافه کرد: برنج، چای، فندق، گل گاوزبان، مرکبات، زیتون، ماهیان خاویاری، گل و گیاه، تولیدات دامی، پرورش طیور و نظایر این‌ها از جمله محصولات عمده گیلان محسوب می‌شوند.

 

صفری ملک میان ضمن انتقاد شدید از سختگیری‌هایی که نسبت به تولیدکنندگان استان گیلان در امر تولید می‌شود اذعان کرد: دوره ریاست بنده در مجمع نمایندگان از 19 خرداد آغاز می‌شود و سعی می‌کنم با قدرت هر چه تمامتر و با انجام رایزنی‌های ملی و استانی مشکلات و مطالبات مردم و تولیدکنندگان استان گیلان را با جدیت مورد پیگیری قرار دهم.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: ظرفیت های کشاورزی کشاورزان گیلانی مجمع نمایندگان مجمع نمایندگان گیلان صفری ملک میان استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۰۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه ویژه نمایندگان وزیر به مشکلات کلان استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ شهریار عباسی در نشست شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت اظهار کرد: هیأتی که هم اکنون به دستور وزیر کشور به استان ایلام سفر کرده اند؛ به منظور بررسی مشکلات کلان که گره گشایی آن از مرکز صورت می‌گیرد، حضور دارند.
وی افزود: مشکلاتی که در سطح استان قابل حل است، نباید در این نشست مطرح شود.
عباسی از نمایندگان تجار و بازرگانان و بخش خصوصی خواست، مشکلاتی که نیازمند پیگیری از طریق وزارت‌های بالا دستی است را در این فرصت، مطرح کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تشریح کرد: اشخاص برگزیده‌ای از طرف وزیر محترم کشور در استان صرفا برای بررسی و شناسایی مشکلات کلان در حوزه اقتصادی، ایجاد اشتغال پایدار، صنعت، آب، پسماند، انرژی و سایر موارد مهم استان حضور دارند.
عباسی تاکید کرد: ما می‌توانیم از این فرصت برای رفع مشکلات کلان استان که در توان مقامات ارشد کشوری است بهره ببریم.
وی ابراز امیدواری کرد که با بررسی دقیق مسائل کلان و دستور وزیر برای رفع آن شاهد قدم‌های بزرگی برای توسعه و تعالی استان باشیم.

دیگر خبرها

  • هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات 
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • چگونه مسئله پسماند در گیلان به یک بحران تبدیل شد؟/ دلیل توقف قطار افغانستان _ ترکیه
  • بیانات رهبر انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه کارگری است
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • نگاه ویژه نمایندگان وزیر به مشکلات کلان استان
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • برگزاری نشست کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون دوومیدانی | انتخاب روسا و نمایندگان کمیسیون ها در مجمع