Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۱۷ خردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

هوشیاری گشت پلیس کنارتخته و کشف پراید سرقتی

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از کشف یک دستگاه پراید مسروقه توسط ماموران پاسگاه کنارتخته این شهرستان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: ماموران پاسگاه انتظامی کنارتخته در راستای طرح مبارزه با سرقت حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک خودرو پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در استعلام اولیه از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد خودرو سابقه سرقت از شهر یاسوج دارد، گفت: در این رابطه یک سارق دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از شهروندان درخواست کرد توصیه‌های پلیسی و اقدامات پیشگیرانه از سرقت خودرو را مدنظر قرار دهند و هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

کشف ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان گفت: با تلاش ماموران کلانتری "۱۲ شهر قدیم" این فرماندهی ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف شد.

سرهنگ داود امجدی اظهار داشت: ماموران کلانتری "۱۲ شهر قدیم" لارستان در راستای مبارزه با قاچاق سوخت و جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی با اقدامات فنی و تخصصی از دپو سوخت قاچاق در یک کارگاه بلوک زنی مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او با بیان اینکه ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف کنند، افزود: کارشناسان ارزش سوخت‌های مکشوفه را ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، گفت: پلیس این شهرستان با این پدیده مخرب با تمام توان برخورد می‌کند و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه قاچاق آن را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

توقیف پراید و کشف کالای قاچاق میلیاردی

فرمانده انتظامی سرچهان از توقیف یک سواری پراید و کشف کالای قاچاق به ارزش ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری بیان کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان سرچهان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری پراید حامل بار مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۴ دستگاه سیمپلکس، اسکن تصویری، لوپ استوانه‌ای و اسکنر خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی سرچهان با بیان اینکه در این راستا ۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

برخورد پژو پارس با تیر برق ۳ کشته در برداشت

رئیس پلیس راهور استان فارس گفت: بر اثر برخورد سواری پژو پارس با تیر برق در بلوار طلائیه شهرستان شیراز، ۳ جوان مذکر در دم فوت کردند.

سرهنگ صادق سلیمی بیان کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ ماموران پلیس راهور از برخورد یک سواری پژو پارس با تیر برق در بلوار طلائیه شهرستان شیراز مطلع و بلافاصله به محل عزیمت شدند.

او افزود: پس از حضور ماموران در محل مشخص شد یک سواری پژو پارس با ۳ سرنشین به شدت با تیر چراغ برق برخورد کرده است.

رئیس پلیس راهور استان فارس با بیان اینکه در این حادثه هر ۳ نفر راننده و سرنشینان فوت کردند، عنوان داشت: کارشناس از صحنه بازدید و علت بروز این تصادف را ۵۰ درصد از سوی راننده به دلیل تخطی از سرعت مجاز و ۵۰ درصد نیز شهرداری به علت عدم رعایت نکات ایمنی به جهت آرام سازی معابر اعلام کردند.

سرهنگ سلیمی خاطر نشان کرد: از آنجا که دلیل بسیاری از تصادفات تخطی از سرعت مطمئنه و خستگی و خواب آلودگی می‌باشد؛ لازم است رانندگان عزیز به منظور حفظ جان خود و سرنشینان خودرو ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سرعت و سبقت غیرمجاز خودرداری کنند.

دستگیری کلاهبردار متواری در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری کلاهبردار متواری در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ فرشید زینلی بیان کرد: در پی دریافت چند فقره شکایت مبنی بر اینکه فردی در سال ۹۸ با ترفند‌های متقلبانه و با عنوان نماینده کانون آموزشی سنا موسسه‌ای به منظور آموزش تحصیلی برای قبولی کنکور در رشته پزشکی و همچنین برگزاری آزمون وکالت به صورت آنلاین راه‌اندازی و اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها کرده است که رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او تصریح کرد: پس از تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته توسط ماموران آگاهی مشخص شد شخصی به هویت "م- ن" با سوء استفاده از اعتماد شکات و ظاهری فریبنده ۸۰۰ میلیون ریال برای قبولی کنکور در رشته پزشکی و وکالت از شاکیان دریافت و با تعطیلی موسسه از محل متواری شده است.

فرمانده انتظامی مرودشت بیان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی مخفیگاه متهم را در این شهرستان شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ زینلی با بیان اینکه وی از افراد حرفه‌ای و سابقه دار می‌باشد، گفت: متهم در تحقیقات و بازجویی اولیه به ۸۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری اقرار و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد قبل از مراجعه به موسسات یا دفاتر از اصالت و قانونی بودن فعالیت آن‌ها مطمئن شده و در صورت مشکوک شدن به هرگونه مواردی موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

کشف ۵۵ کیلو تریاک در بازرسی ازوانت پیکان

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف ۵۵ کیلو تریاک در بازرسی از وانت پیکان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگمحمد نیکبخت بیان داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر "ممسنی" هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه وانت پیکان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بیان اینکه ماموران موفق شدند در بازرسی از آن خودرو ۵۵ کیلو تریاک کشف کنند، در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

استفاده از وانت نیسان در قاچاق ۹۱ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۹۱ کیلو تریاک در بازرسی از یک دستگاه وانت نیسان در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فسا حین کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: افسران پلیس موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۹۱ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف کنند.

فرمانده انتظامی فسا خاطر نشان کرد: خودرو حامل مواد مخدر روانه پارکینگ و راننده با پرونده متشکله تحویل مرجع قضائی شد.

هشدار پلیس آباده درخصوص پیشگیری سرقت از بانک‌ها و موسسات مالی

فرمانده انتظامی شهرستان آباده چند راهکار مهم جهت پیشگیری از سرقت به روسای بانک‌ها و موسسات مالی ارائه داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی رعایت راهکار‌های ذیل را مهم و جدی قلمداد کرد.

۱-نصب و آماده به کار بودن دوربین‌های فضای بیرونی بانک و پوشش تا شعاع مناسب که تسلط کامل بر عابر بانک‌های مربوطه را داشته باشد.
۲-استفاده از ریموت و نصب پدال‌های اعلام خطر در چندین نقطه از بانک مخصوصاً طبقات فوقانی و آبدار خانه و آشنایی پرسنل از نحوه استفاده آن.
۳-آماده به کار بودن سیستم روشنایی برق سراسری در اطراف بانک و درب ورودی، داشتن منبع برق اضطراری (یو پی اس).
۴- آژیر خطر و دوربین‌ها طوری نصب گردد که به سادگی قابل تشخیص و همچنین در دسترس سارقان نباشد.
۵-اتصال اتوماتیک آژیر خطر و تلفن مسئولین بانک‌ها به تلفن ۱۱۰،
۵-در زمان قطع برق مراقبت‌های لازم در خصوص پیشگیری از سرقت و سایر جرائم با حساسیت و دقت بیشتری مد نظر قرار گیرد.
۶-کارکنان بانک‌ها و موسسات مالی بایستی مراجعانی که به نحوی مشکوک به نظر می‌رسند و در خصوص علائم هشدار دهنده و حفاظتی سئوال می‌پرسند را به مسئول مربوطه معرفی تا در صورت لزوم به پلیس اطلاع دهد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث فارس نیروی انتظامی فرمانده انتظامی شهرستان شهرستان خبر شهرستان خبر مراجع قضائی میلیون ریال پژو پارس کیلو تریاک موفق شدند یک دستگاه مواد مخدر کشف کنند قضائی شد یک سواری بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۰۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت:در راستای رسیدگی به مطالبات و خواسته‌های مردمی، طرح ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر در سطح شهر مشهد اجرا شد.

سردار احمد نگهبان افزود:در این طرح یک روزه پلیس مبارزه با مواد مخدر مشهد با همکاری کلانتری‌های سطح شهرستان ۳۲ خرده فروش را شناسایی و دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: در اجرای این طرح بیش از پنج کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی آماده فروش کشف، ۱۱ باب واحد کسب مهر و موم و هشت دستگاه موتورسیکلت و ۶ دستگاه خودرو سواری که برای توزیع مواد مخدر استفاده می‌شد، توقیف و روانه پارکینگ شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به عنف/نوشابه‌های قاچاق به بازار نرسید
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • از توقیف خودرو ۱۷ میلیارد ریالی قاچاق تا دستگیری عامل آتش سوزی عمدی منزل در فارس