Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان و توزیع نیروی برق شهرستان اصفهان امروز ۱۷ خرداد ماه در مجموع درخواست خرید ۸ هزار عدد کنتور برق را روی تابلوی معاملات بورس کالا می برند تا در صورت وجود عرضه کننده کنتور، معاملات به شیوه مناقصه در بورس کالا پیگیری شود.

 به نقل از کالاخبر؛ برای نخستین بار در سال جاری، شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان و توزیع نیروی برق شهرستان اصفهان امروز به ترتیب درخواست خرید سه هزار عدد و پنج هزار عدد کنتور برق را بر روی تابلوی بورس کالای ایران ثبت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اطلاعیه عرضه مناقصات، درخواست خرید شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان و همینطور شرکت توزیع نیروی برق شهرستان اصفهان نشان می دهد که این شرکت ها به ترتیب متقاضی خرید ۳ هزار عدد و ۵ هزار عدد کنتور برق با قیمت پایه ۴ میلیون و ۱۴۹ هزار ریال در هر عدد هستند.

نحوه انجام معاملات مناقصه

براساس این گزارش، در روند معاملات مناقصه در بورس کالا، خریدار یک محصول در اطلاعیه ای اعلام می کند که تمایل به خرید چه کالایی و با چه مشخصاتی را دارد؛ به دنبال انتشار این اطلاعیه مناقصه، شرکت هایی که برای عرضه کالای مورد نظر در بورس پذیرش شده اند می توانند در مناقصه شرکت کنند.

موضوع مهم در خصوص معاملات مناقصه، رقابت عرضه کنندگان در جهت کاهش قیمت ها و جلب نظر خریداران است. به عبارت بهتر تاکنون در روش مزایده محصولات در بورس کالا، رقابت قیمت به سمت قیمت های بالاتر بود و فردی که قیمت بالاتری را اعلام می کرد برنده مزایده می شد اما در مناقصه عکس این اتفاق حاکم است و برنده مناقصه شرکتی خواهد بود که حاضر به فروش کالا با قیمت پایین تری باشد؛ همچنین پس از آنکه برنده مناقصه تعیین شد، وارد فرآیند تسویه و تحویل معاملات می شویم که این فرآیند در معاملات مناقصه مشابه معاملات مزایده بوده و دستورالعمل یکسانی دارد.

گفتنی است، معاملات به شیوه مناقصه در بورس کالای ایران از دوم اسفند ماه سال گذشته و با درخواست خرید ۳ هزار عدد کنتور برق از سوی شرکت توزیع نیروی برق منطقه استان آذربایجان غربی آغاز شد و با درخواست خرید ۱۰ هزار عدد کنتور شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی در ۱۱ اسفند ماه ادامه یافت.

 

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شرکت توزیع نیروی برق معاملات مناقصه درخواست خرید بورس کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۱۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه

محمد مرادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت : در سال گذشته ۳۹ درصد سرقت تجهیزات شبکه برق در استان کاهش و وصول مطالبات ۸۶ درصد افزایش و شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه از گرید A به A+، در خدمتگزاری به مردم ارتقاء یافته است.

وی توسعه شبکه برق، اصلاح انشعاب‌های فرسوده، فرهنگ سازی و تشویق مشترکان به مدیریت مصرف را از جمله برنامه‌های این شرکت برای گذر از اوج بار تابستان امسال دانست.

مرادی به ۱۸۰ اقدام ابلاغی وزارت نیروی برای مدیریت مصرف برق در اوج بار مصرف تابستان امسال اشاره کرد و گفت: با توجه به رشد فزاینده مصرف برق در سال‌های اخیر، عبور موفق از اوج مصرف برق در تابستان پیش رو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به همین دلیل با برنامه ریزی دقیق و اتخاذ تدابیر لازم، از بروز هرگونه خاموشی در این ایام باید جلوگیری کنیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • شروع طوفانی هفته دوم معاملات برق در بورس انرژی
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • شروع طوفانی معاملات برق؛ جهش ۶۸۴ میلیارد ریالی در بورس انرژی
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، این مقاله را بخوانید
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • بررسی معاملات بورس کالا
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، بخوانید
  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند