Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@10:44:01 GMT

سومین فصلنامه «نگاه آفتاب» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۲۰۴۶

سومین فصلنامه «نگاه آفتاب» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مجله نگاه آفتاب، سومین شماره فصلنامه «نگاه آفتاب» ویژه بهار ۱۴۰۰ به‌تازگی منتشر شده و روی پیشخوان آمده است.

گفتگو با توفیق سبحانی مترجم، مصصح و مولاناپژوه درباره تأثیر ملاقاتش با عبدالباقی گولپینارلی، مطلب محوری این‌شماره از مجله مذکور است.

در بخش «حکمت» این‌مجله، موضوع تنهایی به عنوان دغدغه‌ای بشری در ارتباط با آموزه‌های مولانا از منظر محمد سعید حنایی کاشانی، محمود مقدسی، سودابه کریمی، محی‌الدین قنبری، همایون همتی، مهراب صادق‌نیا، صبا فدوی و حسن عشایری مورد بررسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش بعدی «کارنامه» است که به بررسی فعالیت‌های عبدالحسین زرین کوب اختصاص دارد. در این بخش، شرح ملاقات شمس و مولانا در گفتاری از استاد زرین‌کوب که در سال ۱۳۷۵ در دانشگاه کالیفرنیای آمریکا ایراد شده است، برای اولین بار منتشر شده است. همچنین در این بخش مهدی محقق، سیروس شمیسا، فتح‌الله مجتبایی، مریم مشرف، روزبه زرین‌کوب، عنایت‌الله مجیدی، ابراهیم موسی پور بشلی، علی بهرامیان، سید صادق سجادی و کامیار عابدی درخصوص خدمات و کارنامه زرین کوب و تأثیر وی بر مولوی پژوهی به طرح دیدگاه‌های خود پرداخته‌اند.

در بخش «جستار»، رحمان مشتاق مهر، محمودرضا اسفندیار، سید مجید سادات کیایی، مهدی کمپانی زارع و محبوبه مباشری به پرسش‌ «چرا باید مثنوی خواند؟ و مهم‌ترین درس‌های مثنوی را چه می‌دانید؟» پاسخ داده‌اند.

«هفت اقلیم» قسمت بعدی این‌نشریه است که بازنویسی کودکانه مثنوی برای کودکان در میزگردی با حضور مصطفی رحماندوست، مرجان فولادوند و مریم جلالی بررسی می‌شود و محمدرضا یوسفی از ضرورت‌های بازآفرینی متون کهن برای کودکان سخن می‌گوید. «سنجه» نیز عنوان بخش بعدی «نگاه آفتاب» است که در آن، احسان ابراهیمی با موضوع جهان مولانا و مولانای جهانی با حسین کمالی، اردشیر منصوری با محمد دهقانی با موضوع نگاهی به میراث عرفانی؛ و هدایت جلیلی با محمد فنایی اشکوری با موضوع بازشناسی جریان‌های نزاع با میراث عرفان گفتگو کرده‌اند. این‌بخش همچنین شامل یادداشت‌هایی از اکبر ثبوت، پری ایران‌منش و محسن زندی، و عزیزالله حسن‌زاده است.

این‌مجله در بخش «همسایه» مروری بر حضور فرهنگی و معنوی مولانا در کشور بوسنی و هرزگوین دارد که شامل مطالبی به قلم مبینا موکر، سداد دیزدارویچ، رشید حافظ اویچ، الویر موسیچ، سعید عابدپور و گفتگو با محمد کاراهوجیچ است. «نقد حال» هم عنوان بخش بعدی این‌فصلنامه است که در آن، سید محمد بهشتی، احمد مسجد جامعی، علی اصغر سیدآبادی و مصطفی بادکوبه‌ای از تجربیات زیسته‌شان با مولانا گفته‌اند.

«سکوت خداوند و دلهره انسان» از شبیر اختر و «بازار گرم بی نظیر» از سید ماجد غروی هم، عنوان دو مطلبی هستند که در بخش «مقالات» این‌نشریه درج‌ شده‌اند.

بخش «قفسه» نیز شامل گفتگوهایی با مهدی سالاری نسب درباره کتاب «در شناخت مثنوی»، امیرحسین الهیاری درباره کتاب «گاه ناچیزی مرگ»، علیرضا رضایت درباره کتاب «فراتر از اصول اعتقادات» و داود وفایی درباره کتاب «تصوف در بالکان» است. در این‌بخش همچنین منوچهر دین پرست مطلبی درباره تأثیرات عباس کیارستمی از مولانا در کتاب «آتش» نوشته است.

در بخش «روایت» اخبار و گزارش‌های حوزه مولانا و مولاناپژوهی در ایران و سایر کشورهای جهان منتشر، و در پایان هم خلاصه مطالب مجله به سه زبان انگلیسی، ترکی و عربی درج شده است.

این‌مجله با قیمت ۹۰ هزار تومان منتشر شده که از طریق پایگاه اینترنتی نگاه آفتاب به‌نشانی www.negaheaftab.com یا کتابفروشی‌ها قابل خرید و تهیه است.

کد خبر 5229237 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: معرفی نشریات موسسه سروش مولانا مولوی توفیق سبحانی سالروز ارتحال امام خمینی امام خمینی ره تازه های نشر انقلاب اسلامی ایران لبنان شهدای مدافع حرم انتشارات شهید کاظمی سوریه قیام 15 خرداد موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران امام موسی صدر نقد کتاب نهاد کتابخانه های عمومی کشور درباره کتاب نگاه آفتاب زرین کوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۲۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای اولین بار منتشر شد: محمد صلاح به یورگن کلوپ چه گفت؟

اسپورت بایبل با استخدام یک لب‌خوان حرفه‌ای برای اولین بار ‏از صحبت‌هایی که بین صلاح و کلوپ رد و بدل شده بود رمزگشایی ‏کرد. ‏ از آنچه در تصاویر دیده می‌شود صلاح در اولین جمله خود به کلوپ ‏گفت: «کاری از دستم برنمی‌آید. هیچ کاری». ‏

متاسفانه واکنش کلوپ به این جمله صلاح را نمی‌بینیم، چرا که ‏دوربین لب‌های او را نشان نمی‌دهد. اما صلاح در واکنش به حرف‌های ‏کلوپ گفت: «حتما، حتما کارت قرمز می‌گیرم. بعد از هفت سال. بعد ‏از هفت سال خدمت. هفت سال»

منبع: ورزش سه

tags # یورگن کلوپ ، محمد صلاح سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • برای اولین بار منتشر شد: محمد صلاح به یورگن کلوپ چه گفت؟
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • موگویی: وزارت خارجه هنوز اسناد پهلوی اول و دوم را آزاد نکرده است/ باقری‌کنی: ورود به پژوهش درباره امنیت ملی جسارت می‌خواهد
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • سومین بسکتبال نوجوان آسیب دیده در حادثه تصاف درگذشت
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد