Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@20:39:45 GMT

مزاحم اینترنتی در تله پلیس مازندران

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۲۵۶۳

مزاحم اینترنتی در تله پلیس مازندران

رئیس پلیس فتا مازندران از شناسایی و دستگیری فردی که با سوء استفاده از تصاویر شخصی یکی از شهروندان اقدام به تهدید وی می کرد خبر داد.

 سرهنگ سامع خورشاد گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به اداره پلیس و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر مزاحمت و توهین و تهدید در شبکه‌های اجتماعی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های صورت گرفته و با انجام اقدامات مربوطه و تحلیل مستندات جمع‌آوری شده، موفق به شناسایی متهم در یکی از شهر‌های مازندران شدند و در نهایت طی یک اقدام پلیسی و هماهنگی با مرجع قضایی، اقدام به دستگیری متهم کرده و اظهارات وی را ثبت کردند.

رئیس پلیس فتا مازندران گفت: متهم در ابتدا منکر بزه انتسابی شده بود که پس از روبرو شدن با مستندات ادله دیجیتال جرم، چاره‌ای جز اعتراف نداشت و در اظهارات خود به جرم خود اعتراف کرد و انگیزه خود را خصومت شخصی با شاکیه عنوان داشت.

سرهنگ خورشاد افزود: متهم پس از اعتراف به بزه ارتکابی خود اظهار پشیمانی نمود و در نهایت پرونده به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی گردید.

او به هموطنان هشدار داد: فحاشی، توهین، افترا، تهدید، تمسخر، ارسال پیام و تصاویر نامناسب انتشار شماره تماس افراد و یا اطلاعات کاری و خصوصی آن‌ها در فضای مجازی یا در شبکه‌های اجتماعی و ... از مصادیق مزاحمت اینترنتی است و برابر ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هرگاه کسی در فضای مجازی برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.

رئیس پلیس فتا مازندران گفت: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند.صدا وسیما 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۲۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، رسانه‌های برزیلی اعلام کردند که پلیس نظامی برزیل پس از دریافت گزارش‌هایی درباره درباره بمب‌گذاری در مقرهای دیپلماتیک، عملیات جستجو و کشف را در سفارت روسیه در برازیلیا (پایتخت برزیل) آغاز کرد.

رسانه‌های برزیل بدون اشاره به جزییات بیشتر افزودند که نیروی پلیس ناحیه فدرال برزیل در حال انجام عملیات جستجو و کشف وسیله انفجاری در محوطه بیرونی ساختمان سفارت روسیه است.

کد خبر 6089454

دیگر خبرها

  • رئیس پلیس پایتخت به مجرمان هشدار داد
  • دستگیری یکی از اراذل و اوباش معروف در گرگان
  • بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو تخلیه شد
  • دو متهم به قتل وکیل بابلی دستگیر شدند
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • دستگیری ۲ متهم به قتل در آمل
  • دو متهم به قتل، در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند
  • متهمان به قتل در آمل دستگیر شدند
  • دستگیری دو متهم به قتل در آمل
  • تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل