Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهید عبدالله نوریان سال ۱۳۴۰ در خانواده‌ای مؤمن و ولایت‌مدار دیده به جهان گشود، کتاب «حکومت اسلامی» حضرت امام (ره) از کتب مورد علاقه این شهید والامقام بود. خبرگزاری میزان - زینب زاکانی دختر علیرضا زاکانی یکی از هفت نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمعه‌شب در بخشی از ویژه برنامه «گفت‌وگوی صمیمی با نمایندگان نامزدها» از علاقه پدرش به شهید عبدالله نوریان سخن گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   شهید عبدالله نوریان سال ۱۳۴۰ در خانواده‌ای مؤمن و ولایت‌مدار دیده به جهان گشود، کتاب «حکومت اسلامی» حضرت امام (ره) از کتب مورد علاقه این شهید والامقام بود، این شهید در بین مردم افکار و عقاید امام راحل را تبلیغ می‌کرد، ولایت مداری خونی در رگ شهید نوریان بود.   شهید نوریان، استکبار ستیزی را از شاگردی مکتب امام خمینی (ره) و اُنس با شهدای بزرگ مانند «شهید اندرزگو» آموخت، این شهید والا مقام در دوران شکل‌گیری انقلاب اسلامی با حضوری فعال در راهپیمایی‌های مردمی فصلی از ولایت‌پذیری را در کارنامه ایثار، جهاد و استکبارستیزی خود ثبت کرد.     شناسایی و مبارزه با عناصر ضد انقلاب برگ زرین دیگری از کارنامه درخشان شهید نوریان است، این شهید والامقام در عملیات «بازی دراز» نقشی مهم و ماندگار در مسیر مبارزه با منافقین کوردل ایفا کرد، حضور در «عملیات فتح‌المبین» فصلی جدید از ایثار، شجاعت و ولایت‌مداری در کارنامه شهید نوریان باز کرد.
ساماندهی و تقویت گردان تخریب در دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس، جلوه‌ای از ایثار شهید عبدالله نوریان پای رکاب ولایت فقیه و فرمانده معظم کل قوا بود.   این شهید والا مقام چهارم اسفند ماه ۱۳۶۴ در سن ۲۴ سالگی در عملیات والفجر ۸ بر اثر اصابت خمپاره در منطقه فاو به خیل هم‌رزمان و دوستان شهید خود شتافت.   پیکر مطهر و پاک این شهید والامقام در بقعه متبرکه امام زاده علی اکبر (ع) چیذر به خاک سپرده شد.
فراز‌هایی از وصیت‌نامه شهید نوریان به شرح زیر است:
«خدایا! تو خود می‌دانی که خواسته‌ای جز رضا و خشنودی تو ندارم، از سویی به سراسر عمری که به غفلت گذرانده‌ام نگاه می‌کنم، تنم می‌لرزد و می‌گریم و از سوی دیگر به فضلت نگاه می‌کنم و امیدم به رحمتت زیادتر می‌شود.   بسم الله الرحمن الرحیم
پس از حمد و ستایش خداوند تبارک و تعالی و درود بیکران بر خاتم‌الانبیاء (ص) و سلام بر امامان معصوم (ع) و سلام بر امام مهدی (عج) منجی عالم بشریت و برپاکننده قسط و عدل و بر نایب برحقش امام خمینی که خداوند سایه پر برکتش را بر سر همه ملل مظلوم جهان تا ظهور آقا امام زمان (عج) مستدام بدارد.  
انالله و انا الیه راجعون؛ ما از خدائیم و بازگشتمان به سوی خداست
وای و صد وای بر آنان که قدر خودشان را در این چند روزه دنیای فانی نمی‌دانند؛ یعنی دستشان را پر نمی‌نمایند و به اخلاق حسنه و اعمال نیک آراسته نمی‌شوند. افسوس که دل می‌بندند و دوست می‌دارند چند روزه دنیای فانی را، همچنان دل می‌بندند که انگار چند صد سال عمر می‌نمایند، غرور می‌ورزند، غفلت زده‌اند و سرکشی می‌کنند و در نهایت از درگه خداوند رانده می‌شوند.

شکر خدای را که باز چند صباح از عمرمان در کنار برادران عزیز و بزرگوار و «مخلص له‌الدین» بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جبهه‌های نور علیه ظلمت گذشت؛ در کنار شهدای بزرگوار و گران‌قدر گردان، در کنار معلولین و مجروحین و مفقودین گذشت. خدایا! تو خود می‌دانی که خواسته‌ای جز رضا و خشنودی تو ندارم؛ از سوئی به گناهانم و سراسر عمری که به بیهودگی و غفلت گذرانده‌ام نگاه می‌کنم، تنم می‌لرزد، می‌گریم، نکند مرا نبخشی و از سوی دیگر به رحمت و فضل و بخششت نگاه می‌کنم، امیدم به رحمت و بخشودگیت زیادتر می‌شود.

ان‌شاءالله همه مسلمین سربلند و سرافراز باشند و با دست پر به پیشگاه خداوند منان حاضر شوند. خانواده گرامی و عالیقدرم و همسرم. عزیز و صابر، به خدا توکل کنید که «و من یتوکل علی‌الله فهو حسبه».

مرا ببخشید که حق خود را ادا نکردم. خداوند یاورتان، مرا حلال کنید و ببخشید.

به همه دوستان و آشنایان سلام برسانید و حلالیت بطلبید.

به همه بگوئید بیایید در جبهه‌ها که رزمندگانش با مناجاتشان فضای آنجا را عطرآگین نموده‌اند تا از غفلت‌های گذشته به دامن اسلام بازگردید.»   بیشتربخوانید: سفیر سوریه در ایران: پیروزی‌های امروز جبهه مقاومت فلسطین حاصل مجاهدت شهید سلیمانی است شلیک موشک‌های مقاومت از مکان‌ها و زوایای مختلف به سرزمین‌های اشغالی/ شکست صهیونیست‌ها علی‌رغم بهره‌گیری از سلاح‌های ۷۳۰ میلیون دلاری مجهز به بمب‌های نقطه‌زن/ هدف‌گذاری فلسطین برای ساخت سری جدید موشک «قاسم» ایران شریک پیروزی فلسطین در مقاومت ۱۲ روزه/ انتقال پرواز‌های صهیونیست‌ها از ترس موشک‌های بومی/ پشت سر مقام معظم رهبری در مسجدالاقصی نماز خواهیم خواند

 

انتهای پیام/

برچسب ها: شهید عبدالله نوریان دفاع مقدس شهدا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شهید عبدالله نوریان دفاع مقدس شهدا شهید عبدالله نوریان شهید والامقام شهید نوریان نگاه می کنم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۳۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

به گزارش حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد، آیت‌الله " سید محمد سعیدی " در مراسم گرامیداشت حادثه طبس و شهید محمد منتظر قائم که با حضور اقشار مختلف مردم در امامزاده سید صدرالدین قنبر میبد برگزار شد افزود: در حمله آمریکای جهانخوار به طبس خداوند نیروهای خودش را که به چشم آمریکایی‌ها نمی‌آمدند به نصرت ملت ایران فرستاد و شکست تلخ و تحقیرآمیزی را به دشمنان ا تحمیل کرد.   وی با بیان اینکه در حادثه طبس همه در خواب بودند و بالگرد آمریکایی در حال بلند شدن از زمین به هواپیمای خودی برخورد کرد افزود: آمریکایی‌ها برای آزادی گروگان‌هایشان آمده بودند اما شن‌های طبس به امر خدا برخاستند و فضا را برای آمریکایی‌ها چنان مکدر کردند که با تلفات سنیگن فرار را بر قرار ترجیح دادند.   امام جمعه قم گفت: آمریکایی‌ها برای اینکه اسناد مهمی که در نزد خود داشتند به دست ایران نیافتد با مزدورانشان از جمله بنی صدر تماس گرفتند و با بمبارانی که در طبس رخ داد شهید محمد منتظر قائم که برای حفاظت از اسناد و مقاومت اعزام شده بود به درجه شهادت نائل شد .   آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه خداوند در حادثه طبس یک بار دیگر نصرت خود را به مومنین آشکار ساخت گفت: بنابراین اگر خدا را یاری کنید خدا شما را یاری می‌کند.

وی در ادامه افزود: امروز ایران اسلامی به چنان اقتدار و عظمتی رسیده که در هفته‌های اخیر توانست در پی حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، عمق خاک رژیم جنایتکار اسرائیل را آماج حملات خود قرار دهد .   شهید محمد منتظر قائم متولد سال ۱۳۲۷ در شهر فردوس از توابع استان خراسان است، خانواده محمد به علت ایستادگی پدرش در مقابل جیره‌خواران حکومت وقت مجبور به هجرت از فردوس می‌شوند و در شهر و دیار پدرش، یعنی یزد سکنی می‌گزینند ولی این تازه ابتدای راه زندگی استکبار ستیزانه محمد است که رقم می‌خورد.   این شهید اولین فرمانده وقت سپاه پاسداران یزد و نخستین شهید مبارزه با نفوذ نظامی آمریکا به ایران است که در پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۳۵۹ در حمله نظامیان این کشور به صحرای طبس که با هدف آزاد کردن گروگانهای لانه جاسوسی آمریکا انجام شد به فوز عظیم شهادت نائل آمد.   استان یزد چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران
  • ببینید | وعده علیرضا زاکانی به تهرانی‌ها؛ خانه ارزان قیمت در راه است؟
  • دختر شاعر فلسطینی مانند پدرش کشته شد
  • (ویدئو) علاقه قاری قرآن به شجریان و علیرضا قربانی
  • ادعای دختر پوراحمد درباره مرگ پدرش: نرفته بود که خودکشی کند | می‌دانست چه بلایی می‌خواهد سرش بیاید
  • ادعای جالب دختر ابراهیم رئیسی درباره حقوق ماهانه پدرش
  • (ویدیو) ادعای دختر ابراهیم رئیسی درباره حقوق ماهانه پدرش
  • سقوط خودرو در دره جاده صیدون یک کشته و ۹ مصدوم به همراه داشت
  • زاکانی: تمام مجورهای قطار ملی مترو از مراجع بین المللی اخذ شده است
  • خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد