Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی قانونی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مجتمع گردشگری و تفریحی با توجه به جاذبه‌ها و ظرفیت‌های فراوان طبیعی و تاریخی در محدوده سد کوچری گلپایگان و با هدف توسعه صنعت گردشگری و اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه محدوده اطراف سد کوچری در جنوب شهر گلپایگان دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و آب و هوای معتدل است، اظهار داشت: هر سال تعداد زیادی گردشگر به این منطقه مراجعه می‌کنند و ایجاد یک مرکز گردشگری، اقامتی و تفریحی برای پاسخ به نیازهای آنها ضروریست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قانونی با اشاره به صدور مجوز موافقت اصولی مجتمع گردشگری کوچری پس از ۶ سال پیگیری خاطرنشان کرد: کارهای مقدماتی برای اجرای این طرح آماده شده و بزودی عملیات اجرایی احداث آن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی که یک شرکت تعاونی و مردمی در گلپایگان است، آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه این مجموعه گردشگری در مرحله نخست با زیربنای ۴۰ هزار مترمربع با پیش بینی اماکن اقامتی، پذیرایی و تفریحی احداث می‌شود، اضافه کرد: زمین در نظر گرفته شده برای این مجتمع از عرصه‌های منابع طبیعی است و با توجه به حساسیت محیط زیستی منطقه، فرایندهای اداری برای اخذ مجوزهای آن طول کشید.

رییس میراث فرهنگی گلپایگان بدون اشاره به میزان سرمایه‌گذاری پیش بینی شده برای احداث مجموعه گردشگری سد کوچری، تصریح کرد: این مجتمع دارای چشم‌انداز سد کوچری است و به جاذبه‌هایی مانند رودخانه اناربار، دشت لاله‌های واژگون ، روستاهای گردشگری هِنده و عباس‌آباد و سنگ‌نگاره‌های تاریخی دسترسی دارد.

وی با اشاره به اینکه مقرر است یک مجموعه گردشگری نیز در روستای "هنده" گلپایگان نیز ایجاد شود، تاکید کرد: اجرای چنین طرح هایی به رونق گردشگری هدفمند و درآمدزایی بیشتر برای مردم منطقه منجر خواهد شد.

قانونی اظهار داشت: شهرستان گلپایگان دارای ۲۹ اثر ملی ثبت شده از جمله مسجد جامع دوره سلجوقی، ارگ گوگد و سنگ نگاره‌هایی با قدمت هفت هزار سال و گردشگری غذایی از جمله لبنیات و کباب گلپایگان است.

سد کوچری در هشت کیلومتری جنوب غرب شهرستان گلپایگان در سال ۱۳۹۵ با هدف تأمین آب آشامیدنی درازمدت شهرهای دلیجان، ساوه، قم، خوانسار، خمین، گلپایگان، محلات، نیمور و سلفچگان بطور رسمی به بهره‌برداری رسید.

شهرستان گلپایگان با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت و سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر و ۵۲ روستا و آبادی در ۱۸۰ کیلومتری شمال غربی اصفهان است .

این خطه با پیشینه باستانی و تاریخی هفت هزار ساله حدود ۲۵۰ اثر تاریخی، فرهنگی و گردشگری دارد و ۲۹ اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

بر اساس اسناد موجود، نام گلپایگان از "ورتپاتکان" آمده که به معنای شهر یا سرزمین ورتپات است؛ این کلمه یکی از نام‌های ایران است که بتدریج به وردپات، وردپاذ، کردپاز و گلپاد تبدیل شده است.

مسجد جامع، مناره سلجوقی، امامزاده هفده تن، ارگ گوگد، بازار سنتی، امامزاده سیدالسادات، پل قاضی زاهد، آرامگاه ناصر بن علی، قلعه تاریخی روستای وانشان، خانه‌های تاریخی شجاع نظام و معظمی و سنگ‌نگاره‌های منطقه غرغاب از مهمترین آثار تاریخی این شهرستان بشمار می‌آید.

برچسب‌ها اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اصفهان گلپایگان اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اصفهان گلپایگان اصفهان اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اصفهان گلپایگان اصفهان سد کوچری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۳۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسن محمدی ادیب  گفت: با توجه به برنامه‌ریزی برای احیا و ساماندهی بنا‌های تاریخی استان با مشارکت بخش خصوصی و واگذاری از طریق صندوق توسعه و احیای بنا‌های تاریخی، فراخوان مزایده یکی دیگر از بنا‌های تاریخی اردبیل توسط این صندوق منتشر شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: واگذاری خانه تاریخی آصف اردبیل از طریق فراخوان مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بنا‌های تاریخی منتشر شده از سوی صندوق توسعه و احیا انجام می‌شود و متقاضیان تا ۱۷ اردیبهشت ماه فرصت شرکت در این فراخوان را دارند.

او با اشاره به برنامه‌ریزی برای واگذاری سایر بنا‌های تاریخی استان، تاکید کرد: با توجه به اینکه واگذاری بنا‌های تاریخی به بخش خصوصی راه حلی مناسب برای مرمت و احیای این بنا‌ها است، در سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری از ۴ بنای تاریخی استان به بخش خصوصی واگذار شد و امسال نیز سایر بنا‌ها به مرور در لیست واگذاری قرار می‌گیرند.

محمدی ادیب ادامه داد: علاقمندان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بنای تاریخی می‌توانند برای شرکت در مزایده به سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • بهره برداری از ۱۵ طرح تفریحی و گردشگری در اصفهان
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • ۱۵ پروژه جدید به مجتمع گردشگری صفه افزوده شد
  • سبدی از اقدامات فنی، فرهنگی، زیرساختی، عمرانی و برقی در مجتمع گردشگری صفه
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • گام عملی برای جهش تولید