Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@02:19:04 GMT

علی مرادخانی، مدیری مردم‌دار بود

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۴۵۰۹

علی مرادخانی، مدیری مردم‌دار بود

جهان یادگاری است و ما رفتنی/ به گیتی نماند به جز مردمی

همه کسانی که در عرصه اجرا و تولید موسیقی با وزارت فرهنگ‌وارشاد اسلامی در ارتباط بودند، با این بزرگ‌مرد نیز ارتباط داشتند. یکی از ویژگی‌های او این بود که علاوه بر مدیریت‌کردن، با بسیاری از موسیقی‌دانان شناخته‌شده و معتبر، رابطه دوستی داشت و چنان ارادتی به آن‌ها داشت و چنان محترم‌ می‌شمردشان که پیش از اتخاذ تصمیمات مرتبط با این حوزه، حتما نظر آن‌ها را جویا می‌شد و بی‌شور و مشورت‌شان، کاری نمی‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او فرهنگ و هنر را محترم می‌شمرد و تنها مدیریت نمی‌کرد بلکه با ارباب‌رجوعان نهاد تحت مدیریتش، یعنی هنرمندان، رابطه‌ای دوستانه و تنگاتنگ داشت.

جهان کشتزاریست با رنگ و بوی/ دِرو مرگ و عمر آب و ما کشت اوی
شکاریم یک‌سر همه پیش مرگ/ سرِ زیر تاج و سرِ زیر ترگ

 علی مرادخانی هم امور اداری را به عنوان یک شغل مدیریت می‌کرد و هم با هنرمندان ارتباطی پویا و پایدار داشت و توانسته بود این دو را به خوبی با یکدیگر ممزوج کند و نزد اهالی هنر خوش‌نام باشد و خوش‌نام بماند. مرگ که راهی پیش روی همه ماست اما چه خوب است که هنگام حیات و پس از آن، بتوان خوش‌نام بود.  

خاطرم هست در مراسم تشیع زنده‌یاد عطا جنگوک که علی مرادخانی هم در آن حضور داشت، مویه‌ای بختیاری خوانده بودم و خاطرم هست چند سال بعد، ایشان، در حالی که مرا به نام کوچک خواند، گفت اکبرآقا، تو مویه‌ای برای جنگوک خواندی که من هیچ‌وقت فراموشش نمی‌کنم. من همان مویه را برای زنده‌یاد لطفی و زنده‌یاد شجریان هم خوانده‌ام. باورم نمی‌شد که چه‌طور آقای مرادخانی پس از چند سال همچنان این قطعه را در تلفن همراهش دارد و به آن گوش می‌دهد. این برای من نشان‌دهنده گوش و هوش موسیقایی ایشان و لطافت طبع و ذوق‌شان بود.

فراموش نمی‌کنم هنگامی که به او گفتم قصد دارم برای سومِ زنده‌یاد هابیل علی‌اف، کمانچه‌نواز شناخته‌شده جمهوری آذربایجان، بزرگداشتی برگزار کنم، گفت درنگ نکن و برو و چنان مراسم باشکوهی شد که سفیر آذربایجان می‌گفت در خودِ باکو هم چنین مراسمی برای بزرگداشت هابیل علی‌اف گرفته نشده است. مرادخانی چنین مدیر مردم‌داری بود. 

از خداوند، برای روان ایشان طلب آسایش و آرامش و برای خانواده‌شان طلب صبر بر این داغ را دارم.

*نوازنده کمانچه، آهنگساز و پژوهشگر موسیقی/ یادداشت شفاهی

کد خبر 1522934

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خانه موسیقی نوازنده و آهنگساز زنده یاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۴۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنده گیری یک حلقه مار توسط آتش نشانان در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: در پی اعلام مشاهده یک حلقه مار به سامانه ۱۲۵، آتش نشانان به محل گزارش شده واقع در اداره اوقاف اعزام شدند. 

روح الله بهشتی فرد افزود: با حضور آتش نشانان در محل توانستند  با استفاده از ابزار و تجهیزات مارگیری، این حیوان را زنده گیری کردند. 

وی ادامه داد: سپس آتش نشانان این مار را در یک مکان امن ودر طبیعت رهاسازی کردند. 

دیگر خبرها

  • (تصاویر) جشنواره نوازش مارهای زنده!
  • زنده گیری یک حلقه مار توسط آتش نشانان در دزفول
  • تصاویری زیرخاکی از اولین مصاحبه حرفه‌ای مهران مدیری! (فیلم)
  • (ویدئو) تصاویر زیرخاکی از اولین مصاحبه حرفه‌ای مهران مدیری!
  • جدیدترین عکس مهران مدیری در کنار دخترش شهرزاد
  • عکس| تصویر جدید مهران مدیری و دخترش
  • جدیدترین عکس مهران مدیری در کنار دخترش را ببینید
  • جدی ترین حرف‌های نعیمه نظام دوست در پشت صحنه برنامه مهران مدیری
  • جدیدترین عکس مهران مدیری در کنار دخترش
  • پارسا پیروزفر، مهران مدیری و الناز شاکردوست رکوردداران روز اول اکران