Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@04:25:40 GMT

روزنوشت شنبه ۸ تا پنجشنبه ۱۳ خردادماه

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۶۹۹۰

روزنوشت شنبه ۸ تا پنجشنبه ۱۳ خردادماه

به یک‌باره فضای انتخابات گرم شد وفضای کلاب هاوس و توئیتر مملو از انواع پیش بینی های خوشبینانه شد و اعتقاد داشتند که شورای نگهبان در صلاحیت آقای لاریجانی واحتمالا پزشکیان تجدید نظر خواهد نمود.

در روم خبرآنلاین به مدیریت محمد آقای مهاجری از ظهر شرکت کردم و همه منتظر جلسه ساعت ۴ شورای نگهبان بودند ولی من خوشبین نبودم، این که  آرایش صحنه عوض شود را بعید می دانستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ۳۲ سال پیش شاهد حضور میلیونی مردم در تشییع رهبر فقید انقلاب بودیم؛ امروز هم ما آیت الله خامنه‌ای بدون روتوش را دیدیم. این تصویر را برای امام هم داشتیم در اختلاف بین شورای نگهبان و مجلس این مسئله را دیدم که ایشان دخالت کرد. آقای خامنه ای هم با نگاه به احیای تمدن اسلامی و قدرت ایران، دغدغه ایران قدرتمند را دارند. شورای نگهبان وظیفه اش حراست از قانون اساسی می باشد و فقط نگهبان شرع و اسلام نیست. به نظر می رسد نگاه شورای نگهبان به جمهوریت تضعیف شده و رهبری این روند را اصلاح می کند.

بعید می دانم تغییری در آرایش نامزدها شود. ایسپا در نظر سنجی مدعی است ۳۷ درصد مردم در انتخابات شرکت می کنند. اگر این نظرسنجی ها درست باشد باز هم‌ بعید می دانم آرایش صحنه عوض شود و شورای نگهبان به عذرخواهی اکتفا می کند.

مگر آنکه آمار واقعی شرکت کنندگان را کمتر از ۲۰ درصد نشان دهد. از سوی دیگر نظرات مراجع قم برای رهبری مهم است و تحرکات علما و نامه نگاری های علما برای بیان علنی ایشان مهم است.

متاسفانه این پیش بینی درست در آمد وشورای نگهبان طی یک بیانیه مدعی شد که در رد صلاحیت فرد مورد نظر، به گزارش نهاد مورد نظر استناد نشده و رسانه ها از هتک حرمت خودداری کنند.

به قول یکی از علما شورای نگهبان اعلام کرده برخی گزارش‌های نادرست مطرح در فضای مجازی در نظریه نهایی این شورا موثر نبوده است.

به نظر می‌رسد که به جای جبران #ظلم و #جفای‌ رفته بر کاندیداهای ردصلاحیت‌شده که مورد درخواست رهبری بود، #ظلم و #جفای بدتری بر آنان رفت و اعلام شد که دلایل‌ ردصلاحیت کاندیداها بسیار محکم‌تر و اوضاع آن‌ها بسیار بدتر از آن چیزهایی است که در فضای مجازی منتشر شده است [و گویا براین اساس دیگر] نیازی به #جبران نیست.

البته واکنش ها به بیانیه شورای نگهبان بالا گرفته و صدای سردبیر روزنامه جوان را هم دراورده و مدعی شده که جبران صورت نگرفته است.

شنبه را بامصاحبه با خبرگزاری ایلنا شروع کردم و در رابطه با تاثیر پرداخت بخشی از بدهی عراق برای خرید واکسن کواکس پرداختم و اقدام بانک تجارت عراق را امیدوارانه دانستم.

از این هفته مسابقات جهانی والیبال آغاز شده و تماشای هنر نمایی بلند قامتان ایران به انسان احساس غرور و افتخار می دهد. اگرچه بازی با ژاپن و روسیه را واگذار کردیم ولی پیروزی در مصاف با هلند، کانادا و ایتالیا قابل تحسین بود.

یکشنبه طبق روال سابق در اندیشکده امنیت اقتصادی حضور یافتم و آخرین مبحث از موضوعات مربوط به فرصت های سرمایه گذاری در عراق را ارایه کردیم وجلسه را با ناهار به پایان رساندیم.

پس از آن در محل ستاد آقای دکتر همتی حضور یافتم و در رابطه با راه اندازی ستادهای اقشار نظراتم رابیان کردم و نکاتی را درباره گفتگوهای تلویزیونی آقای همتی یادداشت کردم وتحویل دوستان نمودم.

یکشنبه شب هم آقای همتی حدود ۴ ساعت در کلاب هوس حضور یافت و به سوالات پاسخ داد؛ سوالات از باروری خانم ها تا باروری ابرها، حوادث آبان تا سانسور در صدا وسیما، ایرادات سیاستهای پولی و مالی و بورس بود.

آقای همتی تاکنون از توشه علمی و تجربه مدیریتی خودش و خانواده (همسرش) استفاده کرده و موفق بوده است، ولی باید انصاف داشت وآاقای همتی را با سایر نامزدها مقایسه کرد نه آقای هاشمی یا خاتمی.

ثانیا ایشان توانسته است بخشی از مسیر را به تنهایی طی کند و الان کارگزاران و ندا به کمک ایشان آمده اند و بقیه هم منتظر هستند تا ببینند آیا آرا ایشان به سی درصد میرسد تا حمایت کنند و این منطقی نیست.

دوشنبه صبح با یکی از روسای کمیسیون های اتحادیه جلسه داشتم و در رابطه با پیگیری مشکلات اعضا تبادل نظر کردیم، جالب بود که یکی از محافظان ۴۰ ساله آقای هاشمی همراه ایشان بود و بسیاری از خاطرات خوب آقای هاشمی را مرور کردیم.

شب در کلاب هاوس رومی با عنوان "تاثیر فقدان آقای هاشمی بر فضای انتخابات" بود که با اشاره به عملگرایی، کنشگری و عقلانیت آقای هاشمی مدعی شدم که اگر ایشان حضور داشتند از نامزدی آقای همتی حمایت می کردند.

سه شنبه صبح در محل اتحادیه اپکس، میزبان آقایان افشاریان از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، علیخانی از اتاق بازرگانی و نماینده وزارت صمت بودیم که در نشست کمیسیون بازرگانان اتحادیه حضور یافته بودند. من در این نشست به مطالب زیر اشاره کردم:

 نگاه افراطی به تولید داشتیم، و این نگاه منجر به عدم ایجاد شبکه تجاری شده است

باید شبکه تجاری را در جهت اشتغالزایی و ارزش افزوده ایجاد کنیم

صرامی عضو کمیسیون بازرگانان:

 وظیفه اتاق بازرگانی حمایت از بازرگانان است

قانون یک برابر ضمانت را از بازرگانان بردارید

قانون گمرکی که تعزیرات را شامل بازرگان میداند باید تغییر کند و تولیدکننده کالا و بازرگان باید مشترکا مورد تعزیر قرار گیرند

حمزه لو عضو کمیسیون بازرگانان:

بحث ارزش افزوده ظلم به کل صادرکنندگان است؛ چرا باید نه درصد نقدا به دولت پرداخت شود و ماه‌ها و سال‌ها حقی که باید به بازرگان پرداخت شود با التماس عودت گردد.

این انسداد مالی با افزایش دلار، ارزش کار بازرگانی را به شدت تقلیل داده است لازم است بحث ضمانت نامه را اجرایی کنیم

انحصار چهار پالایشگاه‌های روغن سازی باید شکسته شود. نظارتی نسبت به صادرات این پالایشگاه‌ها نیست

محمد مجلل عضو کمیسیون بازرگان:

بازرگانی که تخلف نمیکند باید حمایت شود و در مسیر صادراتی موانع زدوده شود

فخاری عضو هیئت مدیره:

شخصیت بازرگانان خدشه دار شده است و تبعیض بین تولید کننده و بازرگان جایز نیست

هزینه های بی حرمتی تحریم را بازرگانان میپردازند همچنین هزینه مضاعفی به نام خودتحریمی

سرکارخانم سعیدی عضو هیئت مدیره نیز در ادامه جلسه به نکات زیر اشاره کرد:

بازرگان برای پرداخت ارزش افزوده به بانک ها بهره بانکی می‌دهند و در دریافت فرسایشی ارزش افزوده، این بهره بانکی محاسبه نمی‌شود.

پس از جلسه به دیدار دکتر عارف رفتم و درباره مسایل روز کشور و چرایی ثبت نام نکردن ایشان گفت و گو کردیم، ایشان در صدد یک کار مطالعاتی برای ده سال آینده کشور است و قول دادم که همکاری کنم.

غروب در تمرین تیم فوتبال باشگاه کارافرینان شرکت کردم و تمرین با نشاطی داشتیم و در راه بازگشت در کلاب “تجارت با عراق” که به همت دوستان صادیران از این هفته راه اندازی شده شرکت کردم و نکاتی را درباره شرایط فعلی تجارت با عراق بیان نمودم. این روم هر هفته دوشنبه شب ها برگزار خواهد شد و فعالین این بازار می‌توانند با یکدیگر تبادل نظر وهمفکری نمایند ومسئولین نیز با حضور در آن پاسخگوی سوالات فعالان باشند.

سه شنبه صبح نشست هماهنگی “باشگاه تلاشگران ارزش آفرین کشور” با “شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی” کشور با حضور آقای حسن زمانی مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تهران و شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی کشورو اعضا محترم “شورای سیاست گذاری باشگاه” برگزار شد.

در این جلسه با پیشنهاد آقای زمانی مقرر شد تفاهم نامه مشترکی در خصوص زمینه های همکاری باشگاه و شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی، از قبیل؛ همکاری در زمینه اکسپو دبی ۲۰۲۰، برگزاری همایش ها و رویدادهای مشترک، برگزاری جشنواره ملی تلاشگران کشور در آبان ماه ۱۴۰۰، آموزش های تخصصی حوزه استانداردسازی خدمات نمایشگاهی و سنجش رضایت مراجعین حوزه صنعت نمایشگاهی منعقد گردد و هم چنین ایشان ضمن استقبال از همکاری با باشگاه، بر لزوم فعالیت تشکل هایی با این اهداف در کشور تاکید نمودند.

امروز یک مصاحبه با ایرنا درباره ضرورت حضور ایران در بازسازی عراق داشتم و ایده استفاده از منابع بلوکه شده ایران جهت سرمایه گذاری در بخش مسکن عراق را مطرح کردم که بازتاب فراوانی داشت، این موضوع دوشنبه شب در کلاب هاوس نیز مطرح شد و مهندس علاالدینی دبیر کمیسیون مشترک بازرگانی دو کشور شد و از آن استقبال کرد و اجرایی شدن این ایده را ممکن دانست، متاسفانه رادیو فردا و شبکه های ماهواره ای مصاحبه را تحریف کرده و مدعی شدند که من خواستار اهدا این مبلغ جهت بازسازی عراق شدم، لذا در اینستاگرام با نقد های تند و غیر محترمانه ای از طرف کاربران مواجه شدم و سعی کردم با توضیحات خودم آنان را قانع کنم.

شب در هتل اسپیناس با دوستان لبنانی‌ام دیدار داشتم و در رابطه با موضوعات تجاری عراق ولبنان گفتگو داشتیم و عکس یادگاری گرفتیم.

چهارشنبه حدود ظهر در دادگاه کیفری ۲ پیگیر پرونده ارسالی از دادسرای بین الملل شدم ودقایقی با قاضی پرونده صحبت کردم، قول داد که در تعطیلات آخر هفته پرونده را مطالعه و رای صادر نماید. پس از آن در دفتر با مدیر یکی از شرکت‌های دانش بنیان در زمینه تصفیه آب جلسه داشتم و در جریان دستاوردهای علمی بی‌نظیر این شرکت قرار گرفتم و این شرکت طرح‌هایی را با حداقل هزینه و کمترین هزینه نگهداری و اجرا کرده که می‌تواند برای آب کشاورزی و پساب واحدهای نساجی بسیار موثر باشد و در این رابطه با ایشان دو پروژه را مطرح کردم که در صورت توافق اجرایی کنیم، مقرر شد برای بازار عراق نیز این شرکت را راهنمایی ومعرفی کنم.

پس از آن با مدیران جوان یک شرکت خوب دیگر که در زمینه انتقال تجربیات و دانش مدیران فعالیت می‌کنند آشنا شدم و دیدگاه های انتقادی خودم را درباره شیوه مدیریت ایرانی بیان کردم و پذیرفتم که این دوستان را در این پروژه به عنوان مشاور همراهی کنم.

نهایتا این روز خوب را با فوتبال در جمع دوستان میتاپس به پایان رساندم و عازم منزل شدم و طبق معمول هر شب تا دیر وقت در کلاب هاوس حضور داشتم و چند توئیت واستوری نیز ارسال کردم،

۲۲۳۲۲۷

کد خبر 1522773

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم انتخابات ۱۴۰۰ توئیتر آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب شورای نگهبان فضای مجازی کمیسیون بازرگان شورای نگهبان ارزش افزوده بین المللی آقای هاشمی کلاب هاوس آقای همتی مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۶۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس پیگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ سید محمد حسینی در حاشیه بازدید از بزرگترین مجتمع آموزشی، فرهنگی و تجاری در حال ساخت شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان سمنان اعلام کرد و گفت: دولت لایحه تعطیلی یک روز دیگر به جز جمعه را به مجلس شورای اسلامی ارایه کرد و برای تصمیم نهایی درباره تعطیلی پنجشنبه یا شنبه باید منتظر رای مجلس شورای اسلامی بود.
وی با بیان اینکه دولت در پیشنهاد لایحه اضافه شدن تعطیلات پایان هفته، روز خاصی را مشخص نکرده است گفت: اکنون افراد نظر بر این دارند که این روز در مجلس شورای اسلامی مشخص شود.
معاون امور مجلس رییس جمهور گفت: هم‌اکنون در تهران و بسیاری مناطق کشور مدرسه‌ها، دانشگاه و برخی دستگاه‌های اجرایی پنجشنبه‌ها تعطیل است، اما برخی افراد به دلیل روابط تجاری و تعاملات، تعطیلی شنبه را مطرح می‌کنند
حسینی همچنین در بخش دیگری از سخنانش درباره با گرامیداشت هفته کار و کارگر افزود: دولت سیزدهم اهتمام ویژه به رفع مشکلات اقشار مختلف از جمله کارگران دارد که احیای واحد‌های راکد از جمله اقدام‌ها برای اشتغالزایی و رفع مشکل بیکاری این قشر است.
وی با اشاره به احیای بیش از هشت‌هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی راکد در دولت سیزدهم، گفت: احیای واحد‌های راکد نقش مهم در ایجاد فرصت شغلی جدید، حفظ و تثبیت اشتغال دارد.
معاون امور مجلس رییس جمهور گفت: اجرای طرح‌های عمرانی، اقتصادی، تولیدی و پیشران نقشی مهم در اشتغالزایی و حمایت از جامعه کارگری دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه ؛ توقف در بدیهیات
  • پنجشنبه یا شنبه؛ کدامیک آخر هفته تعطیل می‌شود؟
  • اصرار شنبه‌ای‌ها و مقاومت پنجشنبه‌ای‌ها
  • تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس پیگیری می‌شود
  • ‏‬زورآزمایی «شنبه» و «پنجشنبه» بر سر تعطیلی
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • دردسر توخل: غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ
  • قیمت دینار عراق امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برای افزایش تعطیلات هفتگی کار کارشناسی نشده است